جاسوسی پلیس آمریکا از شهروندان با استفاده از تجهیزات نظامی

14:11 - 13 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۲۹۷۵۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس آمریکا به طور مخفیانه شهروندان این کشور را با ابزارهای غیرقانونی ردیابی می‌کند.

خبرگزاری میزان – گزارش‌های جدید نشان می‌دهند که پلیس آمریکا در سراسر این کشور از دستگاه‌های نظامی غیرقانونی برای ردیابی شهروندان استفاده می‌کند.

به گزارش « newspunch»، ده‌ها اداره پلیس در سراسر آمریکا با استفاده از ابزارهای نظامی غیرقانونی به صورت مخفیانه و بدون حکم، شهروندان این کشور را ردیابی می‌کنند.

این تجهیزات شناسه بین المللی مشترکین موبایل (IMSI) را از دکل‌های تلفن همراه کپی می‌کند و از این طریق تلفن‌ها را فریب می‌دهند تا سیگنال‌های مسیر را برایش ارسال کنند؛ پلیس آمریکا از این طریق مکان دارنده صاحب تلفن همراه را ردیابی می‌کنند.

چنین دستگاه‌هایی حتی می‌توانند شماره تلفن‌هایی را که فرد با آن‌ها تماس گرفته یا پیامک ارسال کرده است، جمع آوری کرده و حتی محتوای ارتباطات را رهگیری کند.

در واقع افسران پلیس آمریکا از تجهیزات نظامی برای جاسوسی از شهروندان بی گناه این کشور بهره می‌برند.

جاسوسی دولت و پلیس آمریکا از شهروندان این کشور موضوع تازه ای نیست.

« aclu»، در گزارشی در دسامبر 2020 اعلام کرد که شکایت از دولت آمریکا به دلیل ردیابی مخفیانه شهروندان از طریق داده‌های موقعیت مکانی تلفن همراه بی فایده است و نبود شفافیت سبب عدم پاسخگویی شده است.

«یو اس اِی تودی» نیز در گزارشی در سال 2015 نوشته بود که پلیس آمریکا از تجهیزاتی به ارزش 400 هزار دلار و به اندازه یک چمدان برای ردیابی مخفیانه از شهروندان استفاده می‌کند و اغلب این واقعیت را از افراد و وکلای آنان مخفی نگه می‌دارد.

این در حالی است که تجهیزات مذکور ابزاری برای شکار جانیان و مظنونان است اما به ابزاری روزمره تبدیل شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *