بحران انسانی در اردوگاه پناهجویی تراپل هلند

8:08 - 05 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۶۷۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
صدها پناهجو در هلند در اردوگاه پناهجویی تراپل در شرایطی دشوار و فاجعه بار به سر می‌برند.

خبرگزاری میزان – مرکز رسیدگی به درخواست پناهجویی «تراپل» هلند در روزهای اخیر به محلی برای انتقادات حقوق بشری علیه دولت این کشور مبدل شده است.

به گزارش «میدل ایست آی»، بیش از 700 پناهجو در روزهای اخیر مجبور شدند خارج از مرکز پناهجویی هلند در شهر شمالی «تراپل» روی زمین بخوابند؛ چرا که کمبود فضای اردوگاه مانع دسترسی پناهجویان به فضایی امن و مطمئن برای استقرار شد.

صف‌های طولانی از پناهجویانی از کشورهای نیجریه، مراکش، اریتره، تونس، ... در انتظار رسیدگی به درخواست پناهجویی و خوابیدن آن‌ها در فضای باز پر از گل و لای مقابل مرکز رسیدگی به درخواست‌ها، نشان دهنده کمبود پرسنل و امکانات است.

وضعیت دشوار پناهجویان در مقابل مرکز پناهجویی «تراپل» سبب شد تا برای نخستین بار پزشکان بدون مرز در این مکان مستقر شوند.

پزشکان بدون مرز می‌گویند که شرایط در «تراپل» غیرانسانی است و امکانات و سرویس بهداشتی وجود ندارد.

یک پرستار سازمان مذکور می‌گوید که بسیاری از افراد دارای بیماری‌های مزمن داروهایشان تمام شده است؛ ضمن این که افراد زیادی دچار عفونت‌های پوستی، زخم‌های عفونی، عفونت مجاری تنفسی و مشکلات گوارشی هستند.

یکی از پناهجویان از مقام‌های هلندی خواست تا به پناهجویانی که اعضای خانواده آنها در این کشور زندگی می‌کنند اجازه دهند تا زمان رسیدگی به درخواستشان، با آن‌ها زندگی کنند.

در اول آگوست سال جاری شورای هلند شکایتی برای پناهجویان علیه دولت این کشور تنظیم و اعلام کرد که شرایط غیرانسانی در پناهگاه «تراپل»، نقض قوانین اروپاست.

این شکواییه خواستار بهبود شرایط «تراپل» از جمله دسترسی به آب تمیز، استحمام، حریم خصوصی، غذای کافی و مراقبت‌های بهداشتی تا اول اکتبر سال جاری شد.

این پرونده در نیمه سپتامبر سال جاری بررسی می‌شود.

پیشتر خبری مبنی بر مرگ یک نوزاد سه ماهه در یک پناهگاه موقت در هلند جنجالی شده بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *