عادی‌ سازی اسلام‌ هراسی در جامعه هلند

11:39 - 30 مرداد 1401
کد خبر: ۴۴۰۸۵۵۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
مسلمانان در هلند بر این عقیده هستند که اسلام‌هراسی در این کشور در حال تبدیل شدن به امری عادی است.

خبرگزاری میزان - مسلمانان «آمستردام»، پایتخت هلند، بر این عقیده هستند که اسلام‌هراسی در حال «عادی شدن در جامعه» این کشور است.

به گزارش «آناتولی»، مطالعه‌ای در مورد اسلام‌ هراسی نشان داد که مسلمانان ساکن در این شهر به طور مرتب با تبعیض مواجه می‌شوند.

یک روزنامه هلندی ضمن انتشار نتایج این تحقیق می‌گوید ;i محققان در این مطالعه دریافتند که «پاسخ دهندگان معتقدند عادی‌سازی اسلام‌ هراسی با افزایش نفوذ طیف راست افراطی در سیاست هلند تقویت می‌شود.»

این گزارش افزود «رسانه‌ها نیز نقش دارند و بسیاری از پاسخ‌دهندگان می‌گویند شیوه‌ای که مسلمانان از سوی رسانه‌ها به تصویر کشیده می‌شوند، تأثیری قطبی‌ کننده دارد و به ارائه تصویر منفی از آنها کمک می‌کند».

بر این اساس، مسلمانان در هلند گزارش می‌دهند که به دلیل مذهب خود نمی‌توانند یک دوره کارآموزی پیدا کنند، به دلیل پوشیدن روسری برچسب‌گذاری می‌شوند و با سخنان ناشی از نفرت در رسانه‌های اجتماعی مواجه می‌شوند بدون اینکه اقدامی از سوی دولت هلند در این زمینه صورت بگیرد.

عادی‌سازی اسلام‌ هراسی یک مشکل بزرگ در زندگی مسلمانان هلند است که نمی‌توانند در برابر آن از خود دفاع کنند.

محققان می‎گویند «در یک نقطه خاص، آن‌ها تصمیم می‌گیرند یاد بگیرند با این امر زندگی کنند.»

این تحقیق بینش خوبی در مورد اینکه مسلمانان «آمستردام» چگونه تبعیض را تجربه می‌کنند، ارائه کرده است.

در مدارس، کودکان و نوجوانان با اظهارات و واکنش‌های ناشی از اسلام‌هراسی از سوی دانش‌آموزان و معلمان مواجه می‌شوند؛ تقریباً همه پاسخ‌دهندگان مشکلاتی را در یافتن کارآموزی در مقایسه با همکلاسی‌های خود گزارش کردند.

این روند در بازار کار ادامه دارد و برخی از پاسخ‌دهندگان این مطالعه گزارش داده‌اند که به دلیل نام خانوادگی و سابقه خود در مصاحبه‌های شغلی رد شده‌اند.

زنانی که حجاب دارند، می‌گویند که مرتبا برچسب‌گذاری می‌شوند؛ برخی گزارش می‌دهند که هدف حمله قرار گرفته‌اند، در وسایل نقلیه عمومی و مغازه‌ها، بسیاری از مسلمانان احساس می‌کنند که به دلیل ظاهرشان یا نادیده گرفته می‌شوند یا دائماً توسط کارکنان تحت نظر هستند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *