رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وضعیت بحرانی پناهجویان در اردوگاه‌های هلند

9:29 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۰۸۹۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
اقدامات ضد مهاجرتی مقامات هلند علیه پناهجویان انتقادهای گسترده‌ای را به همراه داشته و نهادهای حقوق بشری اروپا به این اقدامات واکنش نشان داده‌اند.

خبرگزاری میزان - بیش از ۷۰۰ پناهجو اخیرا مجبور شدند خارج از مرکز پناهجویی «تراپل» در شمال هلند روی زمین بخوابند؛ دولت هلند پس از بالا گرفتن انتقادها پیرامون وضعیت اردوگاه «تراپل»، این مرکز را تخلیه کرد.

در پی این رویدادها شورای اروپا از هلند خواست تا به نقص‌های روند پذیرش پناهجویان در این کشور رسیدگی کند.

اواخر ماه آگوست، شورای اروپا از طرف کمیسر حقوق بشر این اتحادیه نامه‌ای را به ادامه مهاجرت هلند ارسال کرد که در بخشی از این نامه آمده است «به نظر می‌رسد وضعیت فعلی افرادی که در خارج از مرکز پناهجویان تراپل می‌خوابند، حتی از حداقل استانداردهای مندرج در ماده 3 کنوانسیون اروپایی حقوق بشر نیز کمتر است.»

«مارک روته»، نخست وزیر هلند اخیرا از برخورد با صدها مهاجر و پناهنده که به دلیل ازدحام بیش از حد در داخل مرکز پناهجویی «تراپل» مجبور به خوابیدن در بیرون از این مرکز شدند ابراز تاسف کرد.

افرادی که در این مرکز پناهجویی حضور دارند روایت‌های دردناکی را از وضعیت خود بازگو می‌‎کنند.

یکی از پناهجویان، می‌گوید «استرس، بی‌خوابی و عصبانیت؛ این چیزی است که من در این روزها تجربه کرده‌ام. در ماه جولای امسال از یمن خارج شدم و در اوایل آگوست به هلند رسیدم و اکنون زندگی سختی را می‌گذرانم. بیش از سه هفته است که بیرون می‌خوابم، از آنجایی که مرکز تراپل بیش از حد شلوغ است. آنها حتی به من اجازه نمی‌دهند که برای پناهندگی ثبت نام کنم و این همه انتظار و بلاتکلیفی باعث شده است که من به خودکشی فکر کنم.»

طولانی بودن روند رسیدگی به درخواست‌های پناهجویی در هلند موجب ازدحام بیش از حد جمعیت در این مرکز شده است؛ اخیرا یک نوزاد سه ماهه نیز در این مرکز جان باخته است.

در حالی که تحقیقات درباره علت مرگ نوزاد همچنان ادامه دارد، «نیکول ون باتنبورگ»، مسئول مطبوعاتی صلیب سرخ هلند، می‌گوید که وضعیت سلامتی در این مرکز وحشتناک است.

این مقام صلیب سرخ، گفت «ما خطرات زیادی برای سلامتی افراد در این مرکز مشاهده کرده‌ایم؛ بسیاری از افراد به دلیل عدم دسترسی به حمام، دچار تاول، مشکلات پا و مشکلات پوستی می‌شوند و برخی نیز مشکلات قلبی و تنفسی دارند.»

انتهای پیام/


برچسب ها: هلند پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *