عدم تعهد انگلیس در قبال پناهجویان افغانستانی

10:24 - 22 مرداد 1401
کد خبر: ۴۳۹۷۰۷۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شهروندان افغانستانی که با انگلیس همکاری کرده‌اند اکنون هیچگونه حمایتی از سوی لندن دریافت نمی‎کنند.

خبرگزاری میزان - ائتلافی از گروه‌های حقوق بشری اعلام کرده که هزاران افغانستانی که با انگلیس همکاری می‌کرده‌اند، یک سال پس از خروج انگلیس از افغانستان، رها شده‌اند و همچنان در معرض خطر قرار دارند.

چند گروه متخصص در مورد افغانستان از طرح‌های اسکان مجدد دولت انگلیس به عنوان «محدود کننده و غیرقابل توجیه» انتقاد کردند.

این گروه‌ها می‌گویند بسیار نگران کننده است که دولت انگلیس در حال حاضر مسیر امنی را برای بسیاری از زنان و دختران افغانستانی ارائه نمی‌دهد.

دولت انگلیس مدعی است که دو برنامه را در این زمینه آغاز کرده است؛ سیاست جابجایی و کمک در افغانستان (آراپ)، که 10 هزار و 100 افغانستانی واجد شرایط را به انگلیس انتقال داده و طرح اسکان مجدد شهروندان افغانستانی  (ACRS)، که به 20 هزار نفر اجازه می‌دهد در این کشور ساکن شوند.

اما گزارش نهادهای حقوق بشری نشان می‌دهد که شکست این طرح‌ها، افغانستانی‌ها را مجبور به استفاده از مسیرهای خطرناک و غیررسمی کرده است.

در طول سه ماه اول سال 2022، افرادی که از افغانستان خارج شده‌اند، بزرگترین گروهی بودند که جان خود را در عبور از کانال «مانش» به خطر انداختند.

گزارشی که توسط سازمان دیده‌بان حقوق بشر، تنظیم شده، می‌گوید «یک سال از خروج انگلیس از افغانستان می‌گذرد، طرح «آراپ» هنوز به درستی عمل نمی‌کند و با مشکلات اساسی و رویه‌ای مواجه است.»

سازمان‌های انگلیسی که با افغانستانی‌ها برای رسیدن به اهداف اعلام‌شده مأموریت انگلیس در کشور کار می‌کردند، نگرانی‌های خود را تکرار و از اجرای طرح‌های اسکان مجدد به‌عنوان «خودسرانه و بدون ضرورت» انتقاد کردند.

مدیر یکی از این شرکت‌ها می‎گوید «بسیاری از این افراد که با انگلیس همکارای می‌‎کردند، پاسخی برای درخواست‌های خود از دولت انگلیس دریافت نکرده‌اند.»

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس افغانستان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *