دور جدید اعتراض پناهجویان افغانستانی در امارات

10:07 - 02 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۱۳۰۵۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پناهجویان و مهاجران افغانستانی بلاتکلیف مانده در امارات در اعتراض به کندی روند اسکان از سوی آمریکا تظاهرات برپا کردند.

خبرگزاری میزان – پناهجویان و مهاجران افغانستانی که از یک سال گذشته در امارات حضور دارند، این هفته دور جدیدی از اعتراض‌ها به روند کند و مبهم اسکان خود را برگزار کردند.

به گزارش «رویترز»، یک سال از زمان انتقال پناهجویان افغانستانی به امارات برای اسکان در کشورهای غربی مدعی میزبانی به ویژه آمریکا می‌گذرد اما آن‌ها همچنان آینده نامعلومی دارند.

پناهجویان افغانستانی بلاتکلیف در امارات روزهای دوشنبه و سه شنبه اقدام به برگزاری تظاهرات اعتراضی کردند.

ارزیابی‌ها شمار پناهجویان افغانستانی در انتظار اسکان مجدد در آمریکا و دیگر کشورهای ثالث را هزاران نفر تخمین می‌زنند.

تصاویر و ویدئوهای منتشر شده از این تظاهرات نشان می‌دهد که زنان، کودکان و مردان افغانستانی در دمای 38 درجه «ابوظبی» در اردوگاه پناهجویان موسوم به شهر بشردوستانه امارات در حال برگزاری تظاهرات اعتراضی هستند.

پناهجویان افغانستانی می‌گویند: ما یک سال است که در بازداشت هستیم و اردوگاه مانند یک زندان مدرن است؛ هیچکس اجازه خروج ندارد.

آن‌ها می‌گویند که سلامت روان افرادی که در اردوگاه به شدت تحت کنترل، به دلیل نامشخص بودن آینده رو به وخامت است.

یک مقام اماراتی در گفت و گو با «رویترز»، اظهار کرد که احساس ناامیدی وجود دارد و روند اسکان مجدد بیش از آن چه که مورد نظر امارات بود، به درازا کشید.

وی گفت: امارات به همکاری با آمریکا و دیگر شرکای بین المللی خود ادامه می‌دهد تا مطمئن شود پناهجویان افغانستانی بتوانند در امنیت زندگی کنند.

یک سخنگوی وزارت خارجه آمریکا نیز مدعی شد که این وزارتخانه در حال تلاش برای شناسایی پناهجویان افغانستانی است تا شرایط آن‌ها را برای اسکان در آمریکا بسنجد.

وی همچنین گفت که در حال یافتن کشورهای دیگر برای انتقال پناهجویانی است که امکان انتقال و اسکان آنها در آمریکا وجود ندارد.

اعتراض پناهجویان افغانستانی به وضعیت بلاتکلیفی خود در امارات از ماه فوریه آغاز و سبب شد تا یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از اردوگاه محل اسکان پناهجویان افغانستانی بازدید کرده و وعده اسکان همه این افراد تا ماه آگوست را بدهد.

به درازا کشیدن روند بلاتکلیفی و بی توجهی دولت آمریکا برای تعیین تکلیف پناهجویان افغانستانی سبب شد شمار قابل توجهی از آنان در ماه‌های اخیر به کشورشان بازگردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *