اقدامات خشونت‌آمیز پلیس یونان/ استفاده ابزاری از پناهجویان برای اقدام علیه یکدیگر

12:52 - 07 تير 1401
کد خبر: ۴۳۳۵۸۶۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
پلیس یونان از پناهجویان در عملیات خشونت آمیز به عقب راندن دیگر پناهجویان استفاده می‌کند.

خبرگزاری میزان – افشاگری‌های جدید نشان می‌دهند که پلیس یونان پناهجویان را ناچار به همکاری در عملیات غیرقانونی و وحشیانه عقب راندن دیگر پناهجویان می‌کند.

به گزارش «گاردین»، شش مرد پناهجو گفتند که توسط پلیس یونان برای به عقب راندن وحشیانه و غیرقانونی دیگر پناهجویان به خدمت گرفته شدند.

آن‌ها گفتند که تحت فشار پلیس یونان در عملیات عقب راندن دیگر پناهجویان شرکت کردند و پلیس یونان به آن‌ها در مقابل یک مجوز اقامت یک ماهه داد.

به گفته این پناهجویان، آن‌ها تحت اجبار سیستماتیک مانند زندانی شدن در یک سلول دست به همکاری با پلیس یونان زدند.

یکی از این افراد گفت «پس از ورود به یونان توسط پلیس این کشور مورد ضرب و شتم قرار گرفتیم؛ آن‌ها پس از انتقال ما به ایستگاه پلیس، به ما دستور دادند، برهنه شویم و سپس ما را در سلول‌های پر جمعیت زندانی کردند.»

وی افزود «آن‌ها پس از این که فهمیدند من انگلیسی می‌دانم، مرا از دیگران جدا کرده و به من معامله ای را پیشنهاد کردند؛ یا برای پلیس کار کنم یا به قاچاق انسان متهم شده و به زندان بروم؛ من به ازای مجوز اقامت یک ماهه در یونان، روزها در بند می‌ماندم و شب‌ها برای عقب راندن دیگر پناهجویان به پلیس کمک می‌کردم؛ دوره ای که با نقاب پناهجویان را به عقب می‌راندم، دوره بردگی من بود.»

دو نفر از این پناهجویان می‌گویند، شاهد بودند که پلیس یونان قبل از به عقب راندن قایق‌های پناهجویان، لباس‌های آنان را گرفته، از آنان سرقت و به آن‌ها حمله کرده است.

عملیات به عقب راندن پناهجویان از سوی یونان شامل ضرب و شتم، تهدید و غارت می‌شود.

تحقیقات مشترکی «گاردین»، «لایت هاوس ریپورتز»، «لوموند»، «اشپیگل» و « ARD Report München » شواهدی موید از شهادت این افراد و اسناد بازداشت و آزادی مجدد آن‌ها از سوی مقام‌های یونانی را ارائه کرد.

مردم محلی در روستای مرزی یونان نیز می‌گویند که شاهد حضور پناهجویان نقابداری بوده اند که برای پلیس کار می‌کردند.

دو افسر ارشد یونانی نیز رویه استفاده از اتباع کشورهای ثالث در عملیات عقب راندن را تایید کردند.

مقام‌های یونان از جمله نخست وزیر این کشور همواره در برابر انتقادها، سیاست مهاجرتی خود را «محکم اما منصفانه» توصیف می‌کنند.

پلیس، گارد مرزی و دولت یونان از پاسخ به سوال‌های «گاردین» در این زمینه خودداری کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *