سد یونان در برابر پناهجویان/اخراج اجباری مهاجران ادامه دارد

13:37 - 14 شهريور 1401
کد خبر: ۴۴۳۱۵۴۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
دولت یونان می‌گوید که از ابتدای سال جاری میلادی تاکنون از ورود 150 هزار پناهجوی غیرقانونی از طریق مرزهای زمینی و دریایی این کشور جلوگیری کرده است.

خبرگزاری میزان - وزیر مهاجرت یونان اخیرا اعلام کرد که این کشور از ابتدای سال 2022 از ورود بیش از 150 هزار مهاجر به این کشور جلوگیری کرده است.

به گزارش «میدل ایست مانیتور»، «نوتیس میتاراچی»، گفت که «نیروهای یونانی از آغاز سال از ورود 154 هزار مهاجر غیرقانونی جلوگیری کردند؛ در حالی که 50 هزار مهاجر تنها در ماه آگوست سعی کردند وارد یونان شوند.»

کنترل مرزها یکی از اولویت‌های اصلی دولت محافظه‌کار یونان در نظر گرفته شده که در سال 2019 قدرت را به دست گرفت و به دنبال انتخاب مجدد در انتخابات سال آینده است.

این اقدام یونان در حالی صورت می‌گیرد که در ماه‌های اخیر انتقادها از سیاست‌های مهاجرتی این کشور و به‌ خصوص اخراج اجباری پناهجویان به شدت بالا گرفته است.

ماه گذشته، دولت یونان طرحی را برای گسترش 80 کیلومتری دیوار در امتداد مرز این کشور و ترکیه به عنوان بخشی از تلاش‌های خود برای کنترل جریان مهاجران اعلام کرد.

یونان بارها به دلیل عقب راندن قایق‌های پناهجویان و در نتیجه به خطر انداختن جان این افراد مورد انتقاد قرار گرفته است.

«میتاراچی»، همچنین دست داشتن یونان را در اخراج غیرقانونی مهاجران رد و ترکیه را به اجبار پناهجویان برای عبور از مرز متهم کرد.

«آتن» ماه گذشته ترکیه را متهم کرد که گروهی از مهاجران سرگردان را به اجبار به یک جزیره کوچک یونانی فرستاده است.

گروه‌های حقوق بشر در آن زمان، اعلام کردند که یک کودک پنج ساله در این گروه پس از آن که دولت یونان برای روزها حضور مهاجران را انکار می‌کرد، جان باخته است.

وزیر مهاجرت یونان این حادثه را مورد تردید قرار داد؛ او اخیرا مدعی شد که خانواده مورد نظر اعلام کرده اند که چهار فرزند دارند و پلیس یونان همه آنها را نجات داده است.

انتهای پیام/


برچسب ها: یونان پناهجویان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *