سیاست یونان علیه پناهجویان؛ اقدامی که با همراهی اتحادیه اروپا مشروعیت یافته است

12:01 - 31 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۲۲۱۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاست‌های سختگیرانه یونان در پذیرش پناهجویان، موجب شده تا این افراد از حفاظت کمی برخوردار شوند.

خبرگزاری میزان – یونان در سال‌های اخیر سیاست‌های سختگیرانه‌‌ای را برای پذیرش پناهجویان اتخاذ کرده و این سیاست‌ها آسیب بسیاری را بر پناهجویان در این کشور داشته است.

به گزارش «refugeesinternational»، از سال 2015 این کشور با خدمات پناهندگی نوپا و بدون ظرفیت پذیرش، مردم را ماه‌ها یا سال‌ها در شرایط غیرانسانی منتظر تصمیمات پناهندگی قرار داده است.

دولت‌های متوالی در یونان طی سال‌های اخیر همچنان سیاست‌هایی را طراحی کردند که پذیرش پناهندگان را به عنوان یک چالش موقت به تصویر می‌کشد. هفت سال بعد، پناهجویان وارد یونان می‌شوند، اما دسترسی واقعی آنها به حفاظت همچنان مبهم است.

از سال 2020، تعداد افراد تازه وارد، درخواست های تعلیق شده و افراد حاضر در اردوگاه‌های آوارگان به میزان قابل توجهی کاهش یافته است. وزارت مهاجرت و پناهندگی یونان ادعا کرده که این ارقام نشان می‌دهد که «کنترل مجدد» اوضاع را به دست گرفته اما واقعیت این است که مقامات یونان عمدتاً توسط سیاست‌ها و اقداماتی هدایت می‌شوند که مانع از دسترسی به حفاظت و پذیرش محترمانه پناهجویان می‌شوند.

هم در جزایر و هم در سرزمین اصلی یونان، پناهجویان در محیط‌های محدودکننده و امنیتی محصور می‌مانند و به جای استقبال، به حاشیه رانده می‌شوند. دولت این کشور دسترسی آوارگان به کمک را محدود می‌کند و از تلاش‌های جامعه حقوق بشری برای کمک جلوگیری می‌کند.

این اقدامات، سیاست دیرینه یونان برای بازدارندگی، مهار و طرد پناهجویان و پناهندگان را شکل می‌دهد که با حمایت اتحادیه اروپا مشروعیت یافته است.

این شرایط موجب شده تا پناهجویان در یونان با شرایطی بسیار دشوار مواجه شوند؛ آنها هدف برخوردهای غیرانسانی و خشونت‌بار قرار دارند بدون آنکه حفاظتی از آنها صورت گیرد.

شرایط پناهجویان در اردوگاه‌ها بسیار فاجعه‌بار بوده به گونه‌ای که حتی دسترسی به برخی از امکانات اولیه نیز برای آنها دشوار است.

اما این برخورد تنها به اردوگاه‌های پناهجویان در یونان محدود نمی‌شود و در مرزهای این کشور نیز وضعیت همین گونه است.

نیروهای مرزی یونان برخوردهای خشونت‌باری با مهاجران و پناهجویان دارند و در بسیاری از موارد آنها را مجبور به بازگشت از یونان می‌کنند.

انتهای پیام/


برچسب ها: حقوق بشر یونان

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *