رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

زندانیان در آمریکا 7 برابر بیشتر از عموم جامعه بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند

15:04 - 01 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۴۶۸۴
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
بی‌خانمان‌های آمریکا به طور بی‌تناسبی در مقایسه با دیگر گروه‌ها در معرض بازداشت و زندانی شدن قرار دارند.

خبرگزاری میزان - موانع اشتغال، همراه با تبعیض آشکار، بحران مسکن را در آمریکا ایجاد کرده که کمتر مورد بحث قرار گرفته است.

به گزارش «prisonpolicy»، اما موضوع بی‌خانمانی در میان زندانیان آمریکا بسیار محسوس‌تر است و این افراد را بیشتر تحت تاثیر قرار داده است.

بررسی‌های انجام شده درباره پنج میلیون زندانی سابق آمریکا نشان می‌دهد که احتمال بی‌خانمان شدن افراد زندانی سابق تقریبا 10 برابر بیشتر از عموم مردم است.

گذار از زندان به جامعه پر از چالش است اما قبل از اینکه افراد زندانی سابق بتوانند به مشکلات سلامتی خود رسیدگی کنند، مشاغل پایدار بیابند یا مهارت‌های جدید بیاموزند، به مکانی برای زندگی نیاز دارند.

در آمریکا زندانی شدن و بی‌خانمانی در گذشته با هم مرتبط هستند؛ تحقیقات ملی در آمریکا نشان می‌دهد که 15 درصد از افراد زندانی در یک سال قبل از رندانی شدن، بی‌خانمانی را تجربه می‌کنند.

از سویی دیگر داده‌های جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که نرخ بی‌خانمانی به ویژه در میان برخی جمعیت‌های خاص بالاست؛ افرادی که بیش از یک بار زندانی شده‌اند، رنگین پوستان و زنان.

افرادی که دوره‌های حبس و آزادی پی‌درپی را تجربه می‌کنند نیز به احتمال زیاد بی‌خانمان هستند؛ آمارها نشان‌ می‌دهند نرخ بی‌خانمانی برای افرادی که بیش از یک بار در زندان بوده‌اند، تقریبا دو برابر افرادی است که تنها یک بار زندانی شده‌اند.

افرادی که فقط یک بار به زندان رفته‌اند، بی خانمانی را تقریبا 7 برابر بیشتر از عموم مردم تجربه می‌کنند. اما افرادی که بیش از یک بار زندانی شده‌اند، 13 برابر بیشتر از عموم مردم هستند؛ به عبارت دیگر، افرادی که چندین بار زندانی شده‌اند، دو برابر بیشتر از افرادی که از اولین دوره زندان خود باز می‌گردند، بی خانمان هستند.

از سویی دیگر بی‎خانمان بودن به دلیل سیاست‌های اتخاذ شده از سوی دولت آمریکا که بی‌خانمانی را جرم‌انگاری می‌کند، احتمال دستگیری و زندانی شدن مجدد افراد سابقا زندانی را افزایش می‌دهد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *