رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

اندیشکده آمریکایی: زندانیان آمریکا بیشتر از عموم جامعه از بیماری رنج می‌برند

13:37 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۹۳۲۰
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
زندان‌های آمریکا و به خصوص زندان‌های ایالتی، مراقبت‌های بهداشتی ناکافی را برای زندانیان ارائه می‌دهند.

خبرگزاری میزان - بیش از یک میلیون نفر در هر روز در زندان‌های ایالتی آمریکا حضور دارند؛ این افراد عمدتا فقیر، به طور نامتناسبی سیاه‌پوست، بومی، اسپانیایی تبار و از دیگر گروه‌های اقلیتی هستند.

به گزارش «prisonpolicy»، بسیاری از این افراد اغلب از دوران نوجوانی هدف مجریان قانون قرار می‌گیرند.

 گزارش‌های ارائه شده حاکی از آن است که آنها همچنین از بیماری‌های جسمی و روانی رنج می‌برند، یا در زندان با معلولیت یا حتی مشکلات حادتر زندگی می‌کنند.

تجزیه و تحلیل داده‌ها نشان می‌دهد که زندان‌های ایالتی از وظایف قانون اساسی خود برای برآوردن نیازهای بهداشتی ضروری زندانیان کوتاهی می‌کنند، بنابراین بسیاری از افراد در زندان‌های ایالتی در وضعیتی دائمی از بیماری و ناامیدی نگه داشته می‌شوند.

داده‌های حاصل از آخرین نظرسنجی ملی زندانیان نشان می‌دهند که به جای «بازپروری» افراد در زندان‌های آمریکا (از لحاظ جسمی، ذهنی یا غیر آن)، یا حداقل، خدمت به عنوان یک سیستم بهداشتی عملی برای افرادی که توسط سایر بخش‌های شبکه امنیت اجتماعی آمریکا شکست خورده‌اند، زندان‌های ایالتی مملو از افراد بیمار و بی‌سرپرست است.

در کنار این واقعیت که تقریباً همه این افراد در نهایت آزاد می‌شوند، بنابراین سیاست بد زندان در آمریکا برای همه افراد و نه فقط کسانی که پشت میله‌های زندان هستند، مشکل است.

میزان بسیاری از بیماری‌ها در زندان‌های آمریکا به طور نامتناسبی بالاست و داده‌های نظرسنجی سال 2016 نشان می‌دهد که بخش عظیمی از افراد در زندان‌های ایالتی تحت تأثیر بیماری، ناتوانی و یا بیماری روانی هستند.

افراد زندانی در بسیاری از موارد در مقایسه با جمعیت عمومی آمریکا نرخ بالاتری از ابتلا به برخی بیماری‌های مزمن و بیماری‌های عفونی را دارند.

در حالی که مشکلات سلامتی یک فرد زندانی ممکن است قبل از دستگیری شروع شود، حبس اغلب مشکلات را تشدید می کند یا مشکلات جدیدی ایجاد می‌کند.

افراد زندانی بر اساس قانون اساسی حق برخورداری از مراقبت های بهداشتی اولیه را دارند، اما این مراقبت معمولاً واکنشی است و برای درمان مشکلات حاد مراقبت‌های بهداشتی به جای پیشگیری یا درمان مؤثر بیماری‌های مزمن طراحی شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *