کار اجباری در زندان‎های آمریکا/حبس با چاشنی از دست دادن حق ملاقات

9:12 - 04 تير 1401
کد خبر: ۴۳۲۸۸۱۳
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
ذینفع اصلی از کار زندانیان در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا، دولت این کشور است.

خبرگزاری میزان – اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، در گزارشی فاش کرد که که زندانیان کارگر دستمزد کمی دریافت کرده یا اصلا دستمزدی دریافت نمی‌کنند و در صورت عدم انجام کارهای محوله با اقدام‌های انضباطی مواجه می‌شوند.

به گزارش «الجزیره»، یک بررسی جدید نشان می‎دهد که کارگران زندانی در آمریکا سالانه 11 میلیارد دلار کالا و خدمات ایجاد می‌کنند؛ اما آن‌ها این خدمات را با دستمزدهای پایین و با تمهیدات ایمنی اندک انجام می‌دهند.

در گزارش 150 صفحه ای مشترک اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا و مرکز جهانی حقوق بشر دانشگاه «شیکاگو»، نزدیک به 800 هزار نفر از یک میلیون و 200 زندانی محبوس در زندان‌های ایالتی و فدرال آمریکا، در طول دوران حبس خود پشت میله‌ها، باید کار کنند.

این گزارش همچنین می‎افزاید «علاوه بر کار در شرایط اجباری، کارگران زندانی در زندان‌های آمریکا اغلب با دستمزد ناچیز یا بدون دستمزد کار می‌کنند؛ ضمن این که در صورت عدم انجام وظایف محوله با اقدام‌های انضباطی مواجه می‌شوند.»

یکی از محققان ارشد این مطالعه، گفت «این مجازات‌ها می‌توانند شامل از دست دادن حق ملاقات یا حتی حبس در سلول انفرادی باشند.»

در هفت ایالت «آلاباما»، «آرکانزاس»، «فلوریدا»، «جورجیا»، «می سی سی پی»، «کارولینای جنوبی» و «تگزاس» اکثر کارگران زندانی اصلا دستمزدی دریافت نمی‌کنند.

تقریبا 15 درصد کارگران زندانی مشاغل مربوط به صنایع دولتی یا کارهای عمومی را انجام می‌دهند.

این گزارش مشترک می‎گوید که کمتر از یک درصد نیروی کار زندانی آمریکا برای صنایع خصوصی مورد استفاده قرار می‌گیرند و ذی‎نفعان اصلی آن دولت‌های محلی، ایالتی و فدرال هستند.

این در حالی است که براساس همین بررسی 70 درصد از کارگران زندانی هیچ آموزش رسمی شغلی ندیده‎اند.

این موضوع بحث درباره میراث نژادپرستی در آمریکا را تشدید کرده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *