رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

یک اندیشکده آمریکایی: بازداشت پیش از محاکمه در آمریکا چهار برابر شده است

12:04 - 29 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۸۶۷۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
روند بازداشت افراد پیش از محاکمه در آمریکا به سطح نگران کنندهای رسیده است.

خبرگزاری میزان - بیش از 400 هزار نفر در آمریکا در حال حاضر پیش از محاکمه در بازداشت به سر می‌برند و به عبارت دیگر، آنها در انتظار محاکمه و هنوز از نظر قانونی بیگناه هستند.

به گزارش «prisonpolicy»،  بسیاری از آنها صرفاً به این دلیل که نمی‌توانند وثیقه فراهم کنند، پیش از محاکمه زندانی می‌شوند.

از دهه 1980 تعداد افرادی که پیش محاکمه در زندان به سر می‌برند حدود چهار برابر شده است.

نموداری مربوط به سال 2013 که درصد جمعیت زندان‌ها در سطح ایالتی را نشان می‌دهد حاکی از آن است که بیش از 80 درصد از جمعیت زندان‌ها در «نبراسکا، داکوتای شمالی، نیوجرسی، آریزونا، میسوری و آیووا» پیش از محاکمه در زندان به سر می‌برند.

یک مطالعه غنی از داده‌های جدید نشان می‌دهد که نگهداشتن یک فرد در زندان برای هر مدت زمانی پیش از محاکمه ممکن است امنیت عمومی را تضعیف کند.

بر اساس گزارش سالانه «ابتکار سیاست زندان» (PPI)، جمعیت «پیش از محاکمه» یا «محکوم نشده»، اعتیاد آمریکا را به حبس دسته جمعی «سوق می‌دهد». این گروه می‌گوید «در واقع، 99 درصد رشد جمعیت زندان‌ها در 15 سال گذشته نتیجه افزایش جمعیت افراد پیش از محاکمه بوده است».

آمریکا یک سیستم عدالت کیفری واحد نداشته و در عوض هزاران سیستم فدرال، ایالتی، محلی و قبیله ای در این کشور وجود دارد؛ در مجموع این سیستم حدود دو میلیون نفر را در هزاران زندان در سطوح فدرال و ایالتی و محلی بازداشت کرده است.

سیاهپوستان همچنان بیش از حد در پشت میله‌های زندان حضور دارند و حدود 40 درصد از جمعیت زندان‌ها و بازداشتگاه‌ها را تشکیل می‌دهند.

مرکز «ابتکار سیاست زندان‌» می‌گوید «در یک سال معمولی، حدود 600 هزار نفر وارد دروازه‌های زندان می‌شوند، اما سالانه بیش از 10 میلیون ورود به زندان در آمریکا وجود دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *