رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بحران قتل و خودکشی در زندان‌های آمریکا/موج حوادث در زندان آلاباما

8:12 - 28 خرداد 1401
کد خبر: ۴۳۱۶۵۳۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
خودکشی و قتل در زندان‌های آمریکا به بحرانی روزافزون تبدیل شده و یکی از علل اصلی مرگ و میر در زندان‌ها به شمار می‌رود.

خبرگزاری میزان – «میچل کازبی»، 41 ساله، هفته گذشته در زندان «دونالدسون» در نزدیکی «بیرمنگام»، ایالت آلاباما آمریکا با ضربات چاقو کشته شد.

وی دستکم چهارمین زندانی است که در چهار ماه گذشته در «دونالدسون» کشته شده است؛ در ماه فوریه دو مورد و در ماه مارس نیز یک زندانی در «دونالدسون» کشته شده‌اند.

وزارت دادگستری آمریکا در اکتبر سال 2016، تحقیقات سراسری را در مورد سیستم زندان آلاباما آغاز کرد تا مشخص کند که آیا افراد زندانی به اندازه کافی در برابر آسیب‌های جسمی و سوء استفاده جنسی و همچنین در برابر سوء استفاده توسط افسران محافظت می‌شوند و آیا شرایط زندگی ایمن و بهداشتی برای آنها فراهم شده است یا خیر.

به گزارش پایگاه «eji.org»، محققان فدرال دریافتند که ازدحام بیش از حد و کمبود کارکنان کافی برای اداره ایمن زندان‌ها از جمله عواملی است که باعث خشونت در زندان می‌شود.

فقدان کارکنان امنیتی کافی به این معناست که واحدهای مسکونی که صدها نفر را در خود جای داده‌اند، برای ساعت‌ها بدون نظارت رها می‌شوند، افسران داخل زندان را کنترل نمی‌کنند و جست‎وجوی منظم برای مواد مخدر، اسلحه و سایر کالاهای قاچاق انجام نمی‌شود.

این امر به اپیدمی مصرف مواد مخدر، بیماری روانی درمان نشده و اقتصاد زیرزمینی پر رونقی دامن زده است که در آن اخاذی و جمع‌آوری بدهی از طریق خشونت و تجاوز جنسی اعمال می‌شود.

سطح کارکنان در بسیاری از زندان‌ها از جمله دونالدسون کاهش یافته است، جایی که پست‌های امنیتی از 69 درصد در سال 2016 به 33 درصد در سال 2021 رسید.

شرایط در زندان‌های بسیاری از ایالت‌های آمریکا بر خلاف قانون اساسی این کشور است.

وزارت دادگستری آمریکا اذعان کرده است «مقدار بیش از حد خشونت، سوء استفاده جنسی و مرگ و میر زندانیان در زندان‌های آلاباما به طور منظم رخ می‌دهد.»

محققان همچنین تاکید کردند که دفعات خشونت از زمان شروع تحقیقات آنها به طرز چشمگیری افزایش یافته است، حتی با وجود اینکه دادستان‎ها و کارشناسان فدرال به طور مداوم نگرانی‌های خود را مطرح می‌کنند.

از آغاز تحقیقات فدرال، دستکم 73 نفر در زندان‌های آلاباما کشته شده‌اند.

در دسامبر 2020، وزارت دادگستری آمریکا شکایتی علیه ایالت آلاباما برای اجرای حقوق اساسی افراد زندانی این ایالت تنظیم کرد؛ در 18 ماه پس از طرح شکایت، دستکم 20 نفر در زندان‌های آلاباما کشته شده‌اند و خشونت همچنان گسترده است.

در این دوره قتل در 10 زندان از 13 زندان این ایالت گزارش شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *