رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

سیاه‌ پوستان آمریکا هدف نژادپرستی نهادینه

10:10 - 28 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۷۲۷۸۸
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سیاه‌ پوستان آمریکا در طول تاریخ هدف اقدامات نژادپرستانه در زمینه‌های مختلف قرار داشته‌اند و این نژادپرستی همچنان ادامه دارد.

خبرگزاری میزان - به گزارش «arizona.edu»، محققان دانشگاه «آریزونا» می‌گویند برای درک تجربه منحصر به فرد غم و اندوه و رنج سیاه پوستان، لازم است غم و اندوه جمعی آنها را به عنوان نتیجه تاریخ طولانی نژادپرستی و خشونت نژادپرستانه آمریکا در نظر گرفت.

میانگین طول عمر سیاه پوستان آمریکایی شش سال کمتر از سفیدپوستان است؛ در مقایسه با آمریکایی‌های سفیدپوست، سیاه‌پوستان دو برابر بیشتر در معرض خطر مرگ ناشی از بیماری قلبی هستند، 50 درصد بیشتر در معرض فشار خون بالا هستند و احتمال مرگ در سنین پایین‌تر به هر علتی وجود دارد.

نابرابری‌های بهداشتی در جامعه سیاه‌پوستان به خوبی ثبت و مستند شده است، اما چیزی که کمتر شناخته شده است، تلفات عاطفی این آمارهای وحشتناک بر سیاه‌ پوستان آمریکایی است که ممکن است بیشتر و در سنین پایین‌تر عزیزان خود را از دست بدهند.

تحقیقات جدید دانشگاه آریزونا که در Frontiers in Psychiatry منتشر شده، نشان می‌دهد که با زندگی کوتاه‌تر و بیمارتر سیاه‌پوستان آمریکایی، احتمالا آنها نیز بیشتر و زودتر غم و اندوه را تجربه می‌کنند. این اندوه ممکن است با چالش‌های سلامت جسمی و روانی بیشتر همراه باشد.

این تحقیق دانشگاه آریزونا تاکید می‌کند که برای درک بهتر غم و اندوه سیاه پوستان، یک دیدگاه تاریخی ضروری است؛ دیدگاهی که نژادپرستی علیه سیاه پوستان در آمریکا را در نظر بگیرد، که با بردگی، نابرابری ساختاری، تاریخی و نژادی مداوم مشخص شده است.

خشونت و حجم سرسام آور از دست دادن عزیزان و اعضای جامعه، از دست دادن زمین و از دست دادن احساس امنیت. همه اینها به تصویر بسیار پیچیده‌تری از اندوه کمک می‌کند که در ادبیات موجود یافت می‌شود.

در دوران استعمار، سیاه‌پوستان آمریکایی برده‌شده به‌طور معمول، اغلب با خشونت، از همسر، فرزندان و خانواده‌های خود جدا می‌شدند، در حالی که شاهد اعمال خشونت‌آمیز بر سایر افراد برده‌دار نیز بودند. سیاه پوستان مرتبا کتک می‌خوردند یا در ملاء عام به دار آویخته می‌شدند.

در حالی که ممکن است وسوسه انگیز باشد که این فصل‌ها را به عنوان فصل‌های تاریک و قدیمی در تاریخ در نظر بگیریم، اما تشخیص اثرات طولانی ترومای گذشته بسیار مهم است.

حتی در سال 2020 و همان سالی که «جورج فلوید»، شهروند سیاه پوست آمریکایی به قتل رسید، سیاه‌پوستان آمریکایی متحمل خسارات نامتناسب مرتبط با ویروس کرونا شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *