نژادپرستی ساختاری در پلیس آمریکا/ جاسوسی پلیس مینیاپولیس از سیاه‎پوستان

11:19 - 11 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۴۷۴۶۵
نژادپرستی و تبعیض نژادی در پلیس آمریکا ریشه دوانده و سیاهپوستان را هدف قرار می دهد.

خبرگزاری میزان – بررسی های جدید نشان می دهند که الگوی تبعیض نژادی و فرهنگ پوسیده نژادپرستی در پلیس آمریکا همچنان وجود دارد.

به گزارش «رولینگ استون»، براساس جدیدترین تحقیقات انجام شده، پلیس شهر «مینیاپولیس» در ایالت «مینه سوتا» آمریکا در حالی از سران سیاه پوست این شهر جاسوسی می کرد که گروه های «ناسیونالیست سفیدپوست» و «سفیدبرتر انگاران» را نادیده می گرفت.

این تنها یکی از ده ها افشاگری تکان دهنده تحقیقات دو ساله آژانس عالی اجرای حقوق مدنی ایالتی است که چند روز پس از مرگ «جورج فلوید»، شهروند سیاه‎پوست به دست پلیس «مینیاپولیس» در می ۲۰۲۰ است.

آژانس مذکور در این تحقیقات بیش از ۷۰۰ ساعت فیلم بادی کم، نزدیک به نیم میلیون صفحه از اسناد پلیس، داده های ده سال گذشته پلیس و گزارش های استفاده از زور از سوی پلیس را بررسی کرد.

نتیجه بررسی های مذکور، گزارش ۷۲ صفحه ای مملو از شواهد دال بر فرهنگ تبعیض و نژادپرستی در پلیس «مینیاپولیس» است.

ضمن این که انتقادهای تندی به مقام های این شهر کرده که اجازه داده اند تا روش های پلیسی غیرقانونی تضعیف کننده امنیت عمومی در «مینیاپولیس» اجرا شوند.

این گزارش تاکید دارد که پلیس «مینیاپولیس» به طور مکرر از زبان و توهین های نژادپرستانه استفاده می کند.

در بخشی از این گزارش آمده است «افسران پلیس مینیاپولیس زنان و کودکان سیاه‎پوست را با القاب توهین آمیز و نام حیوانات صدا می کنند؛ آن ها حتی همکاران سیاه‎پوست خود را نیز با کلماتی توهین آمیز صدا می کنند.»

این گزارش همچنین به زن ستیزی شدید پلیس های «مینیاپولیس» اشاره دارد و آورده است که آنان زنان را با القابی توهین آمیز مخاطب قرار می دهند.

محققانی که در تهیه گزارش مذکور شرکت داشته اند، دریافته اند که زبان نژادپرستانه پلیس «مینیاپولیس» با اقدام های نژادپرستانه افسران آن ارتباط دارد و پلیس این شهر به شکل نامتناسبی علیه ساکنان سیاه پوست که ۱۹ درصد جمعیت این شهر را تشکیل می دهند، استفاده می کنند. جالب آن که سیاهپوستان قربانی ۶۳ درصد موارد استفاده از زور پلیس «مینیاپولیس» هستند.

از دیگر نتایج این گزارش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از تکنیک اخیرا ممنوع شده «چوک هولد» علیه مظنونان سیاه‎پوست دو برابر مظنونان سفیدپوست است.
  •     
  •   ۵۴ درصد از ایست های ترافیکی در مورد سیاه‎پوستان اجرا می شود.
  • بازرسی خودروها در جریان ایست های ترافیکی نیز مغرضانه نژادی هستند و خودروی سیاه‎پوستان تقریبا دو برابر بیشتر از خودروهای افراد سفیدپوست مورد بررسی قرار می‎گیرند.
  • افسران پلیس «مینیاپولیس» از پست های جعلی در رسانه های اجتماعی برای تقویت کلیشه های نژادی مرتبط با سیاه‎پوستان استفاده می کنند.
  • بازرسی خودروها در جریان ایست های ترافیکی نیز مغرضانه نژادی هستند و خودروی سیاه‎پوستان تقریبا دو برابر بیشتر از خودروهای افراد سفیدپوست مورد بررسی قرار می گیرند.
  • افسران پلیس «مینیاپولیس» از پست های جعلی در رسانه های اجتماعی برای تقویت کلیشه های نژادی مرتبط با سیاهپوستان استفاده می کنند.

گزارش آژانس عالی اجرای حقوق مدنی ایالتی تصریح می کند که نظارت مخفی به طور خاص سیاه‎پوستان مطیع قانون را هدف قرار داده است.

این در حالی است که هیچ اقدام مشابهی برای نظارت بر گروه های برتری طلب یا ملی گرای سفیدپوست انجام نداده است.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *