رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تحقیقات ساختگی رژیم صهیونیستی درباره کشتار فلسطینیان/ تلاش برای مخفی نگه‌داشتن حقیقت

9:19 - 26 ارديبهشت 1401
کد خبر: ۴۲۶۹۶۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
رژیم صهیونیستی نباید این اجازه را داشته باشد که با تحقیقات ساختگی، از پاسخگویی به جنایات خود شانه خالی کند.

خبرگزاری میزان - تنها پاسخ ممکن به پیشنهاد «یائیر لاپید»، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی به فلسطینی‌ها برای انجام «تحقیقات آسیب‌شناختی مشترک» درباره قتل «شیرین ابوعاقله»، روزنامه‌نگار شبکه «الجزیره» می‌تواند خشم باشد.

به گزارش «الجزیره»، چنین «تحقیقاتی» که از سوی رژیم صهیونیستی انجام می‌شود نه برای کشف حقیقت، بلکه برای دفن آن، نه برای ایجاد پاسخگویی بلکه برای حفظ مصونیت، نه برای متهم کردن عاملان، بلکه برای محافظت از آنها صورت می‌گیرد.

این که پیشنهاد «تحقیق مشترک» در مورد شهادت «ابوعاقله» مستقیما از سوی «لاپید» ارائه و سپس توسط «نفتالی بنت»، نخست وزیر این رژیم تکرار شد، نشان دهنده عمق نگرانی مقامات صهیونیست از بحرانی است که اکنون با آن مواجه هستند.

اما چنین پیشنهادهایی برای «تحقیق» و «تحلیل» معمولاً به مقامات رده پایین‌تر در رژیم صهیونیستی واگذار می‌شود.

صدها درخواست برای بررسی پرونده‌های فلسطینی‌هایی که توسط نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسیده‌اند به این رژیم ارائه شده اما پاسخگویی معنادار هرگز محقق نشده است.

یک گروه حقوق بشری می‌گوید «شش سال پیش، به این نتیجه رسیدیم آنچه که با آن سروکار داریم صرفا یک مکانیسم بررسی ناکارآمد نیست، بلکه یک عملیات سازمان‌یافته و سیستماتیک برای دفن حقیقت است. در نتیجه، ما تصمیم گرفتیم به کار خود در مورد چنین قتل‌هایی ادامه دهیم اما بدون درگیر شدن در به اصطلاح تحقیقات اسرائیل.»

مکانیسم تحقیقات رژیم صهیونیستی به وضوح یک جنایت است؛ حتی اگر تحقیقاتی درباره شهادت یک فلسطینی به دست نظامیان صهیونیست آغاز شود، تقریبا هرگز به متهم شدن کسی ختم نمی‎شود.

تمامی مکانیسم تحقیقات رژیم صهیونیستی یک حربه است، زیرا معایب آن، در واقع، ویژگی‌های اساسی آن هستند.

معمولا عاملان جنایات بدون به چالش کشیده شدن مورد بازجویی قرار می‌گیرند و تقریبا هیچ تلاشی برای جمع‌آوری شواهد خارجی انجام نمی‌شود و «تحقیقات» به مدت سال‌ها طول می‌کشد.

علاوه بر همه اینها، حتی روند تحقیق دروغینی که در بالا توضیح داده شد، تنها درمورد سربازان رده پایین است و کسانی که سیاست‌هایی را اتخاذ می‌کنند که سربازان را قادر می سازد ماشه را بر روی فلسطینیان بکشند، هرگز با هیچ نظارتی مواجه نمی‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *