اتحادیه عرب: دخالت ایران و ترکیه منجر به طولانی شدن بحران سوریه و یمن شده است

19:06 - 19 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۴۵۷۳
دبیر کل اتحادیه عرب با موضع گیری علیه ایران و ترکیه مدعی شد: دخالت این کشور‌ها روند خطرناکی پیدا کرده و به پیچیدگی بحران‌های کنونی در سوریه و یمن و طولانی‌تر کردن آن‌ها منجر شده است.

طبق گزارش روسیاالیوم، احمد ابوالغیط به موضع گیری علیه ایران و ترکیه پرداخت و اظهار کرد: اتحادیه عرب اوضاع در لیبی را با نگرانی شدید دنبال می‌کند و این امید را دارد که طرف‌های لیبیایی به توافق آتش بس دائمی برسند.

دبیر کل اتحادیه عرب گفت: همه می‌دانند که بحران لیبی از راه نظامی حل نخواهد شد و امیدواریم تلاش‌های ما و کشور‌های عربی برای حل بحران و توقف خونریزی به سرانجام برسد.

وی با بیان اینکه طی روز‌های گذشته، دخالت‌ها در امور کشور‌های عربی از سوی آنکارا و تهران تشدید شده است، اظهار کرد: ما این دخالت‌ها را محکوم می‌کنیم و آنرا مورد مخالفت قرار می‌دهیم.

ابوالغیط مدعی شد: این دخالت‌ها روند خطرناکی پیدا کرده و به پیچیدگی بحران‌های کنونی در سوریه و یمن و طولانی‌تر کردن آن‌ها منجر شده است.

دبیر کل اتحادیه عرب در پایان نیز با بیان این موضوع که ترکیه همچنان بخش‌های گسترده‌ای از اراضی سوریه را تحت اشغال دارد و به اراضی عراق هم تجاوز می‌کند؛ خاطرنشان کرد: این کشور به حملات خود به شمال عراق ادامه می‌دهد و از سوی دیگر در جنگ داخلی در لیبی به طور مستقیم دخالت کرده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *