رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

وزارت خارجه عراق اعلام کرد: تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری در زمینه‌های مختلف، نتیجه سفر وزیر خارجه سعودی به بغداد

22:45 - 06 شهريور 1399
کد خبر: ۶۵۰۹۷۰
وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای نتایج سفر امروز وزیر خارجه عربستان سعودی به بغداد را اعلام کرد.

وزارت خارجه عراق با انتشار بیانیه‌ای در خصوص سفر وزیر خارجه سعودی به بغداد و نتایج این سفر، اعلام کرد: فؤاد حسین وزیر خارجه عراق امروز میزبان فیصل بن فرحان وزیر خارجه عربستان بود که به منظور بررسی روابط دوجانبه بغداد-ریاض در سفری رسمی به عراق آمده است. این دیدار روابط دوجانبه و پیشرفت مثبت این روابط در همه سطوح مورد بررسی قرار گرفت و دو طرف پیرامون اجرایی شدن یادداشت‌های تفاهمی که دولت‌های سابق منعقد کردند و همچنین تعمیق روابط اقتصادی و سرمایه گذاری میان دو کشور و به خصوص در زمینه کشاورزی و پتروشیمی، تامین انرژی عراق و موضوع ارتباط در حوزه انرژی با کشور‌های شورای همکاری توافق کردند.

طبق این بیانیه نتایج سفر نخست وزیر عراق و هیئت همراه آن به واشنگتن و همچنین نتایج اجلاس سه جانبه رهبران عراق، مصر و اردن که در امان برگزار شد از جمله محور‌هایی بود که وزیران خارجه عراق و سعودی درباره آن ها صحبت کردند. 

وزارت خارجه عراق همچنین با اشاره به اینکه تحولات مربوط به اوضاع منطقه‌ای مورد اهتمام دو کشور را از جمله موارد مورد بحث و گفت‌وگو میان وزیران خارجه سعودی و عراق خواند و گفت: «دو طرف بر اهمیت تقویت امنیت و ثبات منطقه تاکید کردند»



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *