سلمان رشدی؛ توجیه‎گر جنایت‎های رژیم صهیونیستی

11:37 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۱۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سلمان رشدی؛ توجیه‎گر جنایت‎های رژیم صهیونیستی
سلمان رشدی در حالی که می‌توانست ۷۶ سال استعمار رژیم صهیونیستی را تصدیق کند، اما ترجیح داده که ادعا‌های اشغالگران درباره تحولات کنونی را تکرار کند.

خبرگزاری میزان - سلمان رشدی، نویسنده مرتد و هتاک انگلیسی-آمریکایی که در مرداد ۱۴۰۲ در جریان یک مراسم در شهر نیویورک هدف حمله با سلاح سرد قرار گرفت و زخمی شد به‎تازگی اظهاراتی را در حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح کرده است.

رشدی درپی این حمله و جراحت‌های ناشی از آن چندین ماه بستری شد. چندی بعد تایید شد که نویسنده مرتد در پی این حمله بینایی یک چشم خود را از دست داده است.

اکنون این نویسنده هتاک ادعا‌هایی را با هدف حمایت از رژیم صهیونیستی مطرح کرده که با واکنش‎هایی همراه شده است.

او در مصاحبه با یک شبکه آلمانی همچنین برگزاری تظاهرات دانشجویی در دانشگاه‌های آمریکا در همبستگی با فلسطین را محکوم کرد و مدعی یهودی‌ستیزی این اعتراض‌ها شد. رشدی همچنین درخواست‌ها برای بایکوت فرهنگی رژیم صهیونیستی را به‌عنوان مشکل جهانی خواند.

این تبعه انگلیسی-آمریکایی در ادامه بدون اشاره به ۷۵ سال ظلم، کشتار و نقض قوانین بین‌المللی و بشردوستانه از سوی رژیم صهیونیستی علیه مردم فلسطین، مدعی شد که مقاومت غزه آغازگر جنگ کنونی در این باریکه بوده است.

میدل‌ایست‌آی در این رابطه نوشت: رشدی می‌توانست ۷۶ سال آپارتاید اسرائیل، استعمار و خلع ید از فلسطینیان را بپذیرد، نه اینکه ادعا کند همه چیز با عملیات حماس در ۷ اکتبر ۲۰۲۳ (۱۵ مهر ۱۴۰۲) آغاز شد؛ و او می‌توانست با قاطعیت علیه بمباران غزه از سوی اسرائیل، گرسنگی دادن به جمعیت آن، و آسیب رساندن یا تخریب تمام دانشگاه‌های آن، در کنار به شهادت رساندن بیش از ۳۵ هزار فلسطینی صحبت کند.

او در عوض صرفا ادعا‌های توخالی رژیم صهیونیستی را تکرار کرد که هدف اصلی آن توجیه ویرانی هولناک نوار غزه بوده است.

رشدی در سال‌های پس از متواری شدن و در پیش گرفتن زندگی پنهانی، به یک فرد مورد استفاده سیاستمداران غربی برای برنامه‌ای اسلام‌ستیزی و امپریالیستی تبدیل شد. 

رشدی از حمله نظامی آمریکا و حامیانش به افغانستان و عراق حمایت کرد و به چهره‌ای برای نومحافظه‌کاران تبدیل شد که ادعا می‌کردند اسلام یک تهدید و غرب یک تمدن برتر است.

سلمان رشدی، نویسنده مرتد به جای اینکه همان ادعا‌هایی را که بنیامین نتانیاهو و بسیاری از سیاستمداران، کارکنان امنیتی و مفسران صهیونیست دیگر برای توجیه انکار آزادی فلسطین و تداوم نامحدود اشغال بیان می‌کنند، تکرار کند، می‌توانست به نسل در حال رشد فلسطینی‌ها گوش دهد.

مایه شرمساری است که رشدی نمی‌تواند خود را به جای این جوانان فلسطینی تصور کند. او همچنین نمی‌تواند فلسطینی آزاد را تصور کند که مستقل، صلح‌آمیز و مرفه باشد.

نگارنده در بخشی دیگر نوشت: با به رسمیت شناختن کشور فلسطین از سوی ایرلند، نروژ و اسپانیا، سلمان رشدی حتی در همراهی بسیاری از دولت‌های غربی هم شکست خورده است و به‌طور فزاینده‌ای ادعا‌های صهیونیست‌ها را و افراد افراطی را تکرار می‌کند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: سلمان رشدی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *