۲۴۰ محکوم مالی با کمک خیرین و نیکوکاران خراسان شمالی آزاد شدند

8:37 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۶۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۴۰ محکوم مالی با کمک خیرین و نیکوکاران خراسان شمالی آزاد شدند
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از آزادی ۲۴۰ محکوم مالی با کمک خیرین و نیکوکاران استان در سال گذشته خبر داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده، رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در مراسم تجلیل از زحمات و تلاش های خیرین و نیکوکاران با اشاره به رهایی ۲۴۰ نفر از محکومان مالی در بند از زندان‌های استان طی سال گذشته گفت: این اقدام خداپسندانه در نتیجه حمایت‌های مالی و در خور تحسین نیکوکاران و مشارکت سازنده و فعال آن‌ها از مسیر برگزاری جشن‌های گلریزان و دیگر مجاری پیش بینی شده در این خصوص روی داد.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی‌زاده گفت: خوشبختانه ارتباط مناسب و تعاملی مطلوب به ویژه طی سنوات اخیر بین خیران استان با ستاد دیه و انجمن حمایت از خانواده‌های زندانیان برقرار و فراهم شده و همین روابط مناسب به مثابه یک عامل قوی انگیزشی راهگشا شده، بطوریکه در مقام مقایسه، هر سال شاهد رشد تصاعدی میزان کمک‌های مالی مردمی و در نتیجه بهبود شاخص‌های عملکردی ستاد دیه استان در راستای تسهیل موجبات آزادی محکومان مالی در حبس از زندان‌های استان هستیم.

وی با تأکید مضاعف بر ضرورت شناسایی مهمترین علل و مبانی مؤثر در محبوس شدن افراد ناشی از بدهکاری مالی اظهار کرد:حمایت‌های لازم از مددجویان و زندانیان نباید منحصر به این قسم اقدامات تعریف شده باشد بلکه لازم است سازوکاری فراهم و تدابیری اتخاذ شود که اولا بستری برای حرفه آموزی جوامع هدف به ویژه افراد بیکار فراهم شود و ثانیا با استفاده از توانمندی‌های محصله در طول دوران حبس، برای اشتغال مددجویان چاره اندیشی شود تا زمینه‌های بازگشت مجدد این زندانیان به حبس دیگر فاقد موضوعیت باشد. 

حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی‌زاده تصریح کرد: ثروت و دارایی چنانچه بر پایه کسب و کار حلال و روزی پاکیزه نهاده شود و از راه حلال حاصل گردد فی نفسه خوب و مطلوب است و می‌تواند بعنوان باقیات الصالحات، ذخیره‌ای برای دنیا و آخرت افراد قرار گیرد.

وی ضمن تجلیل از حسن نیت و بزرگواری و منش والای شخصیتی نیکوکاران خراسان شمالی گفت: کار خیر و پسندیده باعث می‌گردد انسان بتواند در مسیر صواب و طریق سعادت حرکت نماید و به توفیقاتی ارزشمند و نیکنامی دست یابد.

سیدجواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان خراسان شمالی در آیین تجلیل از زحمات و تلاش‌های ۴۰ نفر از خیرین و نیکوکاران خراسان شمالی گفت: با توجه به پیش بینی وجود ظرفیت‌های مختلف و تنوع سازوکار‌های حمایتی از مجرای تشکیل و راه اندازی مجمع خیرین و نیکوکاران در حال حاضر شرایط برای امکان برنامه ریزی هدفمند و بهره برداری دقیق در این خصوص کاملا مهیاست.

وی خاطرنشان کرد: در قالب این مجمع و ظرفیت پیش رو، مقرر است که علاوه بر تعدد و تنوع در ابعاد پشتیبانی‌های صورت گرفته، تسهیل سازوکارها، فرآیند‌ها و زمینه‌های ارائه کمک‌های اجتماعی خیرین و نیکوکاران نیز در دستور کار و اولویت اقدام و عمل قرار گیرد.

ایلالی با قدردانی از کمک‌های خیرین مبتنی بر رویکرد‌های عقیدتی، انسانی و اخلاقی گفت:هدایت و دلالت منابع حمایت‌های واصله حسب مورد و بر اساس برنامه ریزی دقیق چه برای مددجویان و چه برای خانواده‌های زندانیان به ترتیب از طریق ستاد دیه و انجمن‌حمایت از خانواده‌های زندانیان منظور شده و تعامل سازنده‌ای که تا کنون بین دو شخصیت حقوقی یاد شده با مجمع خیرین برقرار شده قطعا با ایجاد هماهنگی‌های لازم در مسیر انسجام بخشیدن به امور، در کاهش میزان مشکلات مبتلابه نقش محوری داشته است.

وی اظهار کرد: ظرفیت‌های موجود نشان می‌دهد مجمع خیرین اجتماعی از چنان توانمندی و قابلیتی بهره‌مند شده که می‌تواند در کنار ارائه حمایت‌های مالی، در ابعاد مشاوره‌ای و عرصه‌های درمانی و بهداشتی و همچنین در حوزه صلح و سازش نیز بطور سازنده نقش آفرینی کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *