رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: نظارت‌ها در روند صدور مجوز‌های قانونی با دقت و مراقبت صورت گیرد

14:05 - 07 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۴۴۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی: نظارت‌ها در روند صدور مجوز‌های قانونی با دقت و مراقبت صورت گیرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی بر ضرورت دقت نظر در فرایند صدور مجوز‌های قانونی به ویژه در حوزه صنایع مرتبط با محصولات حوزه غلات تأکید کرد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین رضا براتی زاده، رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بر فرایند صدور مجوز‌های قانونی به‌ویژه در حوزه صنایع مرتبط با محصولات حوزه غلات (گندم و آرد) و تقویت سازوکار‌های مدیریتی و نظارتی اشاره کرد.

وی گفت: متأسفانه به موجب گزارش‌های واصله به‌نظر می‌رسد در برخی موارد از جمله در فرایند صدور مجوز‌های حوزه غلات، سازوکار‌های نظارتی با اشکالات مواجه است و روند نظارت‌ها بدرستی و با دقت و مراقبت لازم صورت نمی‌پذیرد و به همین اعتبار این منافذ و مجاری به‌طور قطع و یقین زمینه‌ساز بروز برخی سوءاستفاده‌های احتمالی خواهد شد که طبعا تداوم آن به‌طور نگران‌کننده‌ای ممکن است تبعات سنگین و پیچیده در ابعاد اجتماعی و عمومی در پی داشته باشد.

وی اظهار کرد: اگر فرایند اعمال نظارت‌های پیش‌بینی شده مبتنی بر موازین قانونی، متداوم، مستمر و توأم با حضور و بازدید میدانی مدیران و مسئولان ذی‌ربط باشد؛ شاخص‌های عملکردی بهبود خواهد یافت.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده گفت: صدور مجوز‌ها در موارد یاد شده از سوی هر دستگاهی که باشد باید پیگیری و اقدام لازم در راستای ساماندهی و نظام‌مندسازی وضعیت موجود انجام پذیرد.

گفتنی است پیش از سخنان رئیس کل دادگستری، محمد محمدزاده، رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان گزارشی از عملکرد این مجموعه طی سال گذشته و دو ماه ابتدایی سال جاری (فروردین و اردیبهشت ماه) ارائه و خاطرنشان کرد: مجموعه متبوعش مراتب احصا شده و ابلاغی را در اسرع وقت پیگیری و گزارشی مبسوط و تفصیلی در این مورد ارائه خواهد داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *