رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به حل مشکل چند واحد تولیدی در شیروان و فاروج ورود کرد

15:02 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۵۹
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به حل مشکل چند واحد تولیدی در شیروان و فاروج ورود کرد
رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان بازدید میدانی چند واحد تولیدی در شیروان و فاروج مشکلات آن‌ها را مورد بررسی قرار داد.

خبرگزاری میزان- حجت‌الإسلام والمسلمین براتی زاده رئیس کل دادگستری خراسان شمالی به‌طور میدانی و جداگانه از چند واحد تولیدی و صنعتی در شهرستان‌های شیروان و فاروج بازدید کرد و مهمترین مسائل و مشکلات و موانع فراروی این مجموعه‌ها را در ابعاد مختلف مورد بررسی و پیگیری قرار داد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی در جریان گفت‌وگو با کفایی، مدیرعامل شرکت سانا الکتریک شرق (تولیدکننده تابلو‌های برقی) در شهرستان شیروان در جریان آخرین وضعیت تولید و مشکلات مبتلابه قرار گرفت و اظهار کرد: این واحد تولیدی که انواع تابلو‌های برقی فشار متوسط و ضعیف، کشویی فیکس، ریست‌های کیوسک پد مانتد تولید می‌کند در زمینی به مساحت یک و نیم هکتار واقع شده و با اشتغال‌زایی برای بیش از ۵۴ نیروی انسانی، یک ظرفیت مهم و قابل اتکاء در حوزه کارآفرینی و توسعه و در راستای تسهیل موجبات رونق و شکوفایی اقتصادی در استان به‌شمار می‌رود و به همین اعتبار شایسته است در موارد مقتضی و نیاز مورد حمایت دستگاه‌های مسئول قرار گیرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی همچنین در بازدید از یک واحد تولیدی «کشو فایبرگلاس» در این شهرستان، از عدم تخصیص ارز به منظور تأمین مواد اولیه مورد نیاز جهت تداوم کار و فعالیت، به‌عنوان عمده مشکل این واحد تولیدی یاد و اظهار کرد: در این واحد تولیدی ۶۴ نیروی انسانی مشغول به کار هستند که در صورت عدم دریافت حمایت‌های لازم نگرانی‌های تولیدکننده بسیار جدی خواهد شد و طبیعی است دستگاه قضایی این موضوع را از طریق مسئولان ذی ربط پیگیری خواهد کرد.

حجت‌الإسلام والمسلمین براتی‌زاده در ادامه بازدید‌ها به فاروج سفر کرد و از دو واحد تولیدکننده فراورده‌های لبنی، شیر خشک و پنیر پیتزا در این شهرستان دیدن کرد و در جریان اهم فعالیت‌های آنان قرار گرفت.

وی گفت: با توجه به نیاز استان به مواد لبنی به‌نظر می‌رسد هر چه به تولیدکنندگان کمک شود به ویژه این مساعدت‌ها در بخش‌هایی باشد که خراسان شمالی از قابلیت‌های مهم و مزیت نسبی بهره‌مند است در واقع یک گام بیشتر به سمت خودکفایی و رونق اقتصادی خراسان شمالی و ایجاد و توسعه ظرفیت‌ها و زیرساخت‌های صادراتی نزدیک‌تر شده‌ایم.

رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی تصریح کرد: به لحاظ وجود برخی نوسانات احتمالی در بازار و پیامد‌های احتمالی بی ثباتی‌ها و تلاطم‌های گاه و بیگاه از جمله بروز عدم توزان غیرقابل پیش بینی، لازم است مدیران بانکی و مسئولان دستگاه‌های اجرایی از این قبیل مجموعه‌ها پشتیبانی کنند و در جهت تحقق شعار سال و رفع موانع و مشکلات تولیدکنندگان گام‌های اساسی بردارند و طبیعی است که دستگاه قضایی نیز با همین رویکرد حمایتی پای کار خواهد بود و در این مسیر کلیه ظرفیت‌های قانونی را بکار خواهد گرفت.

حجت‌الاسلام والمسلمین براتی زاده همچنین در جریان بررسی مشکلات یک واحد تولیدکننده فراورده‌های لبنی در این شهرستان، مشکلات مربوط به صدور مجوز‌های قانونی لازم در حوزه‌های استاندارد و غذا دارو را یکی از موانع موجود بر سر راه بهره‌برداری و آغاز به فعالیت این مجموعه برشمرد و خاطرنشان کرد: این موضوع از طریق مجاری قانونی ذی‌ربط تا حصول نتیجه پیگیری خواهد شد.

انتهای پیام/


برچسب ها: رفع موانع تولید

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *