گزارش|

نمایندگان مجلس یازدهم در توصیف رئیس جمهور شهید چه گفتند؟

12:37 - 05 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۱۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
نمایندگان مجلس یازدهم در توصیف رئیس جمهور شهید چه گفتند؟
مردمی‌بودن، تواضع، بی‌ریا بودن، ساده‌زیستی، صفا و صمیمیت دل نسبت به مردم و توجه به قشر محروم و خادم ملت از ویژگی‌هایی بود که نمایندگان مجلس یازدهم شهید آیت‌الله رئیسی را با آن‌ها توصیف کردند.

خبرگزاری میزان - سی‌ام اردیبهشت ۱۴۰۳ درپی بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

آیت‌الله سیدمحمدعلی آل هاشم نماینده ولی فقیه و امام جمعه تبریز، حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه، مالک رحمتی استاندار آذربایجان شرقی، سید مهدی موسوی فرمانده یگان حفاظت رئیس‌جمهور و تعدادی از محافظین و خدمه بالگرد از سرنشینان بالگرد حامل رئیس‌جمهور بودند.

در گزارش زیر توصیف نمایندگان مجلس یازدهم از رئیس جمهور شهید را پس از وقوع این سانحه مرور خواهیم کرد.

محمدباقر قالیباف در نشست علنی نوبت عصر سه شنبه، اول خردادماه بیان کرد: «در ابتدا، دلتنگی خود را از جای خالی دوست و برادر پرتلاشم، خادم‌الرضا (علیه‌السلام)، آیت‌الله رئیسی ابراز می‌کنم. شهادت می‌دهم در این چند سال، او متواضعانه برای هماهنگی و همدلی بین دولت و مجلس بیشترین همت را داشت تا فقط و فقط حل مشکلات مردم را پیگیری کنیم و ما در مجلس نیز تلاش کردیم در همین مسیر بیشترین کمک و همراهی را با دولت پرتلاش و خدمتگزار ایشان انجام دهیم. درجات او به‌دلیل خدمت بی‌منت به مردم در پیشگاه الهی، متعالی است و با دعای رهبر انقلاب و مردم نجیب ایران، میهمان سفره پربرکت حضرت علی بن موسی الرضا (علیه‌السلام) خواهد بود و این افتخار برای این شهید بزرگوار بس، که آغاز دولت سیزدهم در دهه کرامت و ولادت حضرت علی ابن موسی رضا (ع) آغاز شد و شهادت خود را نیز در شب ولادت آن حضرت دریافت کرد».

محمدرضا دشتی اردکانی در گفت‌وگو با میزان، ضمن اشاره به شهادت آیت‌الله رئیسی و شخصیت والای رئیس جمهور شهید کشورمان اظهار کرد: می‌توان زندگی آیت‌الله شهید رئیسی را به شهید بهشتی تشبیه کرد که در زمان حیاتشان به درستی شناخته نشدند و بعد از شهادت مردم بسیار حسرت خوردند، بسیاری از کسانی که به شهید بهشتی ناروا گفتند؛ روز تشییع از وی حلالیت طلبیدند.

وی با بیان اینکه مردمی‌بودن از خصوصیت بارز آیت‌الله رئیسی بود گفت: شهید رئیسی بسیار بی‌ریا و در کار خود چه در قوه مجریه و چه در قوه قضاییه کارشناس بود.

دشتی اردکانی ضمن اشاره به اینکه آیت‌الله رئیسی خستگی‌ناپذیر و صبور بود اظهار کرد: وی یک انسان بی‌ریا، مخلص، مردمی و یک کارشناس مسلط به همه حوزه‌ها بود و تا آخرین لحظه با پشتکار و امیدواری تلاش می‌کرد.

شهید رئیسی کشور را دچار دوقطبی نکرد

مجتبی یوسفی در گفت‌وگو با میزان، گفت: آفت برخی دموکراسی‌های غربی بداخلاقی سیاسی و امروز را به فردای رای فروختن است، اما آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهوری بود که به همراه وزیر مکتبی خود برای خدمت به مردم به کوهستانی دورافتاده رفت.

یوسفی با تاکید بر الگوبرداری از رئیس جمهور و هیئت همراه گفت: امیدوارم همیشه به خاطر داشته باشیم روی صندلی ریاست جمهوری شهیدی نشسته بود که کشور را دچار دوقطبی نکرد.

 

واکنش نمایندگان مجلس به شهادت رئیس جمهور شهید/ شهید رئیسی برای خدمت به مردم هر طعنه و ملامتی را به جان خریدمراسم تشییع پیکر مطهر شهدای خدمت - تهران


عضو هیئت رئیسه مجلس با بیان اینکه شهید رجایی، رهبر معظم انقلاب در زمان ریاست جمهوری و شهید آیت‌الله رئیسی در زمان ریاست جمهوری جامعه را چندپاره نکردند اظهار کرد: بعد از شهید رئیسی سطح انتخاب مسئولان در کشور بالا رفته است.

ابوالفضل عمویی نیز در گفت‌وگو با میزان، درباره حضور مردمی و وداع پرشور با پیکر رئیس جمهور فقید، بیان کرد: ملت ایران، مردم بسیار قدرشناسی هستند و از تقدیر و بزرگداشت کسانی که خدمتگزارشان بودند فروگذار نکرده و نخواهند کرد.

محمدعلی محسنی بندپی، نماینده مردم نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم گفت: وی طی سه سال دو مرتبه به استان گسترده مازندران سفر کرد و علاوه بر حضور در مرکز استان در سایر شهر‌های استان هم حضور یافت و تا ۱۲ شب هم این جلسات و حضور‌ها تداوم داشت، بنابراین خستگی‌ناپذیری یکی از صفات ویژه رئیس جمهور فقید بود. پیگیری رئیس جمهور شهید در پروژه‌های مختلف و حضورشان در صحنه مثال‌زدنی بود و تا زمان شهادت هم برای توسعه کشور و راه‌اندازی پروژه‌ها وقت گذاشت، تلاش کرد و گام برداشت.

عباس گلرو در گفت‌وگو با میزان، با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی نگاه حذفی نداشت گفت: شهید جمهور نگاه همه‌شمول داشت و سعی می‌کرد از نخبگان همه جریان‌های سیاسی استفاده کند، بسیاری از سیاست‌مداران دولت‌های قبل نیز بر این موضوع اذعان دارند.

گلرو گفت: شهید رئیسی نقدپذیر و ساده‌زیست بود و در تعامل با همه مردم به عنوان فردی بی‌آلایش و عاری از حب جاه و مقام شناخته شده بود.

به گفته عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمان تصدی آیت‌الله رئیسی تحولات خوبی در داخل و خارج کشور شکل گرفت. در حوزه سیاست خارجی با اولویت‌بخشی به همسایگان تحولات زیادی ایجاد شد و در تعامل چندجانبه عضویت در شانگ‌های و بریکس از جمله اقدامات بسیار عظیمی بود که انجام شد.

شهید رئیسی حاضر بود برای خدمت به مردم هر طعنه و ملامتی را به جان بخرد

علی نیکزاد ثمرین، نماینده مردم اردبیل، نیر، نمین و سرعین نیز گفت: آیت‌الله رئیسی با خدمات ماندگار و تلاش بی‌وقفه در راه خدمت به نظام و انقلاب در قبال سوگندی که یادکرده بود وفادارانه عمل کرد. آنچه در طول سالیان متمادی، از آیت‌الله رئیسی مشاهده کردم اخلاص و تقوای مثال‌زدنی بود که به عشقی عمیق نسبت به مردم منجر می‌شد. او عاشقانه خدمت می‌کرد و حاضر بود برای این خدمت، هر طعنه و ملامتی را به جان بخرد.

علی خضریان عضو هیئت رییسه کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در یادداشتی بیان کرد: شهید ‎رئیسی عزیز را باید در چهارچوب مکتب ‎امام خمینی (ره) فهم کرد. حتی نه یک بار فهم، بلکه به صورت تعبیر کردن مضاعف آن را بفهمیم و این فهم مضاعف بعد از ۴۵ سال، با همه مشکلات و کج کارکردی‌های جریان زاویه‌دار با انقلاب، حاکی از ‎تکریم اجتماعی خط جریان اصیل انقلاب اسلامی است.

حجت الاسلام و المسلیمن نصرالله پژمانفر، رئیس کمیسیون اصل نود مجلس شورای اسلامی نیز در واکنش به شهادت آیت‌الله رئیسی گفت: نگاه شهید رئیسی به مسائل نگاه جدی و همراه با رویکرد جهادی و توسعه‌ای بود و تلاش می‌کرد برای حل مشکلات به نفع مردم از همه ظرفیت‌ها استفاده کنند، روحیه خدمت‌گذاری ایشان در زمان مسئولیت‌های قضایی نیز این گونه بود که همه صحبت‌ها را گوش می‌دادند و دلسوزان را می‌پذیرفتند و همواره به عنوان یک خدمتگذار در جمهوری اسلامی مطرح بودند. ارتباطات فراوانی در مجلس با شهید رئیسی داشتیم و هر زمان ضرورتی ایجاد می‌شد، ایشان با وجود بار مسئولیت‌ها شنونده صدای مردم بودند و به از آنجایی که دسترسی به وی آسان بود، صدای مردم و مطالبات آنان را به آیت‌الله رئیسی منتقل می‌کردیم.

 

واکنش نمایندگان مجلس به شهادت رئیس جمهور شهید/ شهید رئیسی برای خدمت به مردم هر طعنه و ملامتی را به جان خرید

عبدالرضا مصری، نایب رییس مجلس شورای اسلامی نیز در توصیف ویژگی‌های رئیس جمهور شهید گفت: در ایامی که بیش از چهل سال خدمت ایشان ارادت داشتم، چند ویژگی از جمله ساده‌زیستی، صفا و صمیمیت دل نسبت به مردم و توجه به قشر محروم در تمام دوران خدمت در ایشان کاملا متبلور بود.

محمدصالح جوکار، رئیس کمیسیون شورا‌ها و امور داخلی کشور نیز با بیان اینکه آیت‌الله رئیسی انصافا پیش از ریاست جمهوری و همچنین در دوران ریاست جمهوری اثبات کردند که خادم واقعی ملت هستند، گفت: شاهد بودیم که برای خدمت به مردم مشتاق و سر از پا نمی‌شناخت و حضور در کنار مردم و در مردمداری سرآمد بود. ایشان تمام وقت و زندگی خود را برای خدمت به مردم گذاشت. آقای رئیسی در رأس خدمت به مردم بود و انسانی متفکر و خدوم بودند که در این مسیر حرکت کرده و به شهادت رسیدند که این نشان از خدمت به مردم بود.

شهید رئیسی فرد پشت میز نشستن نبود

محمدحسن آصفری، نایب رئیس کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس شورای اسلامی نیز با بیان این نکته که رئیس جمهور شهید فرد پیش میز نشستن نبود و به محض تمام شدن جلسات هیئت دولت به میدان می‌آمد و پیگیر امورات و مسائل بود و صرفاً به گزارش‌دهندگان اکتفا نمی‌کرد، ادامه داد: ایشان خادم خدمتگزاری بود که میز ریاست جمهوری سوار بر ایشان نبود بلکه ایشان میز ریاست جمهوری را توفیقی برای خدمتگزاری و خادمی مردم می‌دانست.

واکنش نمایندگان مجلس به شهادت رئیس جمهور شهید/ شهید رئیسی برای خدمت به مردم هر طعنه و ملامتی را به جان خرید

تشییع خادم‌الرضا در مشهد


وی با اشاره به اینکه آقای رئیسی از اعتبارات آستان قدس برای محرومیت‌زدایی نه فقط در مشهد بلکه در اقصی نقاط کشور استفاده می‌کرد، افزود: در دوران ریاست جمهوری نیز گره‌های بسته را باز می‌کرد و اعتقاد داشت که هیچ گره‌ای با توانمندی و پتانسیل‌های کشور بسته نخواهد بود، همچنان که دیدیم کارخانه‌هایی که تعطیل شده بودند؛ با اراده و پیگیری شهید رئیسی چه در زمان مسئولیت در قوه قضاییه و چه ریاست جمهوری باز شد. پروژه‌های عمرانی که ده سال یا بیشتر از تعطیلی آن‌ها می‌گذشت، فعال شدند و برخی نیز راه‌اندازی شدند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *