گفت‌وگو |

خدا حامی و یاور متوسلان به خود است

7:15 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۱۱۵
خدا حامی و یاور متوسلان به خود است
شاگرد شهید آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، تمسک بسیار او به خداوند را رویه «شهید جمهور» دانست و شیوه برخورد این شهید بزرگوار با مردم را نمونه‌ای کامل برای الگوبرداری مسئولان خواند.

حجت الاسلام والمسلمین مرتضی محمدی یکی از شاگردان شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی در گفت‌وگو با میزان، درباره شخصیت این شهید خدمت اظهار کرد: هنوز هم باور اینکه رئیس‌جمهوری به شهادت رسیده است برای من قابل باور نیست. قبول شهادت آیت الله رئیسی همچون شهادت حاج قاسم سلیمانی برای من و بسیاری از مردم سخت و درد فراق این عزیزان برای ما بسیار مشکل است.

محمدی ادامه داد: برای شناخت شخصیت رئیس جمهور شهید باید ابعاد مختلف زندگی وی را مورد بررسی قرار داد و از آن برای رسیدن به خدمتگزاری تراز الگو برداری کرد. او شخصیتی دغدغه‌مند و دلسوز برای مردم بود.

وی افزود: به دلیل شناختم از شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی، او را فردی مقید به وظیفه می‌دانستم. هنگامی که در مدرسه مروی و به عنوان استاد؛ فقه و مسائل فقهی را تدریس می‌کرد و هیچگاه ب نظمی و تأخیر در برگزاری کلاس درس در او ندیدم.

محمدی درباره حسن اخلاق شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی بیان کرد: شهید خدمت آیت الله سید ابراهیم رئیسی همواره به مردم‌دار بودن شهره بود و همیشه و در طول سال‌های تدریس، ارتباط خوبی را با طلاب برقرار می‌کرد. به واقع کمتر مسئولی می‌تواند مانند وی در دل مردم جای بگیرد و همه گروه‌ها و شخصیت‌ها او را دوست داشته باشند.

این کارشناس علوم قرانی مردم‌داری رئیس‌جمهوری شهید را برگرفته از سیره اهل بیت دانسته و افزود: مردمداری از جمله ویژگی‌های اخلاقی ائمه معصومین (ع) بوده است، نکته‌ای که همواره در رویکرد و زندگی شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی دیده می‌شد.

خدا حامی و یاور متوسلان به خود است

نهایت یک اراده ارادت
وی با اشاره به دلداگی «شهید جمهور» به امام رضا (ع)، تشریح کرد: پیش از اینکه شهید سیدابراهیم رئیسی، خادم آستان قدس رضوی و یا رئیس تولیت این آستان شود، ارادت ویژه نسبت به امام رضا (ع) داشتند و تمامی کلاس‌های خود را با خواندن صلوات خاصه امام رضا (ع) آغاز می‌کردند.

محمدی تأکید کرد: شهید ابراهیم رئیسی علاقه ویژه‌ای نسبت به امام رضا (ع) داشتند این ارادت سبب شد او در روز ولادت امام رضا (ع) به عنوان رئیس‌جمهوری ایران برگزیده شده و در همین روز نیز به شهادت برسد. شهید آیت‌الله سیدابراهیم رئیسی توجه ویژه به بحث توسلات داشت و به این مهم بسیار مقید بود و اول هر ماه روضه ماهانه می‌گرفت. این تمسک با خدا او را تا شهادت در راه خدکمت به مردم و در راه اسلام و ایران عزیز یاری و همراهی کرد.

وی ضمن تاکید بر روحیه جهادی سیدالشهدا خدمت، افزود: گاهی از حالت چهره و صورتشان مشخص بود که مدتی است که استراحت کافی و خواب نداشته است و همیشه رفتند، اما با این حال مجدا و جهادگرانه به دنبال حل مشکلات مردم بود. تلاش در عین خستگی در بین همراهان و محافظان این شهیدکاملا مشهود بود و آن‌ها تأکید داشتند که به واسطه پیگیری‌های رئیس جمهوری، کار را ادامه می‌دادند.

شاگرد خادم الرضا (ع)، الگوپذیری جامعه امروز از رئیس‌جمهور شهید را مهم خواند و افزود: اگر جوانان امروز قصد دارند تا یک مسئول اجتماعی، فرهنگی و شخصیت اجرایی را به عنوان الگو در نظر بگیرند بعد از مقام معظم رهبری، شهید آیت‌الله ابراهیم رئیسی بهترین گزینه برای آن‌هاست. به شخصه در دنیا و آخرت شهادت می‌دهم که شهید رئیسی فردی با اخلاق و متواضع بود و ذره‌ای تکبر در رفتار او وجود نداشت. او هیچگاه غرق در القاب نشد و هیمشه خود را یک طلبه خدمتگزار مردم خطاب می‌کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *