آیت‌آلله خاتمی: شهید آیت‌الله رئیسی روز تعطیلی نداشت

14:50 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۹۳۵
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
آیت‌آلله خاتمی: شهید آیت‌الله رئیسی روز تعطیلی نداشت
امام جمعه موقت تهران گفت: شهید رئیسی در این ۳۳ ماه روز تعطیلی و شبانه‌روز نداشت و هر جا که مشکلی پیش می‌آمد، برای حل مشکلات مردم به سرعت خود را به آنجا می‌رساند.

خبرگزاری میزان - آیت‌الله سید احمد خاتمی در خطبه‌های نماز جمعه این هفته تهران در دانشگاه تهران، گفت: هفته گذشته روز ولادت آقا امام رضا علیه السلام بود که، چون به داغ تبدیل شد، وظیفه می‌دانم حدیث اخلاقی از امام رضا علیه السلام بخوانم.

وی افزود: در روایتی آمده است که امام رضا علیه السلام به یکی از نزدیکانش فرمود: «تقوا پیشه کن آنچه ما به آن رسیدیم با تقوا بود. کسی که تقوا نداشته باشد و مراقبش نباشد، نه او از ماست و نه ما از او هستیم.»

آیت‌الله خاتمی تاکید کرد: مقلب القلوب خدا است و دل‌ها به دست اوست. خداوند آنان را که بخواهد، محبوب دل‌ها می‌کند و از آنان که نفرت داشته باشد، منفور دل‌ها قرارشان می‌دهد. دل‌ها در قبضه قدرت خداوند است؛ لذا او بخواهد دل‌ها را با هم مأنوس می‌کند و دل‌هایی که با یکدیگر قهر هستند، دوست صمیمی می‌شوند.

آیت الله خاتمی با اشاره به رئیس جمهور شهید، اذعان کرد: آقای رئیسی عاشق امام رضا (ع) بود و یا ذکر می‌گفت یا کار می‌کرد، لذا برای همین خداوند محبت او را در دل‌ها قرار داد و این تشییع که در تبریز، قم، تهران و مشهد انجام شد تازه بخشی از محبت مردم به او بود.

وی ادامه داد: یک خبرگزاری خارجی که میانه آن با ایران هم خوب نیست، تعبیر کرد ایران یکپارچه رئیسی را تشییع کرد؛ لذا کسی که دل به خدا ببندد اینگونه می‌شود و کوله بار آقای رئیسی کوله باری بسیار پر از خدمت است.

امام جمعه موقت تهران بیان کرد: او روز تعطیلی و پنجشنبه و جمعه نداشت، زیرا هر جا که مشکلی پیش می‌آمد برای حل مشکلات مردم به سرعت خود را به آنجا می‌رساند؛ بر این اساس، به خادمان ملت می‌گویم که به دنبال این اعمال صالح باشند.

وی ادامه داد: آقای رئیسی در این ۳۳ ماه، شبانه روز نداشت و آرام نداشت. ایشان گفته بودند که دل من پیش امام رضاست، اما برای خدمت باید بروم و خدا هم محبوبیت او را در دل مردم قرار داد، لذا در تحلیل این ماجرا نباید مادی تحلیل شود.

آیت الله خاتمی با اشاره به حضور پرشور و انبوه مردم در مراسم تشییع پیکر‌های شهدای خدمت، گفت: فضای دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف پر از مردم بود و زمانی که حضرت آقا نماز می‌خواندند، در میانه نماز صدای ضجه‌های مردم بلند شد. باید گفت آن کس که از خدمتگزاران تجلیل نکند، در حقیقت از ذات مقدس ربوبی تجلیل نکرده است و امید داریم که شما مردم خوب با این تجلیلتان از آیت الله رئیسی از خدا سپاسگزاری کرده باشید.

شهدای خدمت نور چشم ما بودند

وی با اشاره به شهدای خدمت عنوان کرد: در رابطه با شهدای خدمت وظیفه می‌دانم که آن‌ها خدمت تکریم کنم و بگویم همه آن‌ها نور چشم ما بودند و از ناحیه شما مردم تسلیت خود را محضر بازماندگان ابلاغ می‌کنم. پرسنل گرامی بالگرد که در این حادثه به شهادت رسیدند.

امام جمعه تهران با اشاره به شهادت آیت الله آل هاشم، اظهار کرد: آیت الله سید محمدعلی آل هاشم که در زمان حیاتشان می‌گفتم ایشان افتخار ائمه جمعه بودند، به جد محور وحدت بود و همانگونه که در رابطه با پیغمبر اکرم (ص) داریم که پیغمبر دل‌ها را به هم نزدیک می‌کرد و آقای آل هاشم هم این چنین بودند و خیلی از دل‌ها را به هم نزدیک کرد، برای همین ۸۰۰ هزار نفر در آذربایجان شرقی در انتخابات خبرگان به ایشان رأی دادند، که این نشان قدرشناسی مردم آن دیار است.

وی با اشاره به شهید امیرعبداللهیان وزیر خارجه تاکید کرد: وزیر خارجه مجاهد فعال امیرعبداللهیان که انصافاً او وزیر خارجه در تراز جمهوری اسلامی ایران بود؛ در این حدود بیش از ۷ ماه جنایات رژیم صهیونیستی غاصب به غزه گویا او وزیر خارجه مردم فلسطین بود، به گونه‌ای که در هر یک از مجامع بین‌المللی که می‌رفت از مظلومیت مردم غزه می‌گفت.

طبق اعلام صدا و سیما؛ آیت الله خاتمی با اشاره به شهادت استاندار آذربایجان شرقی، خاطرنشان کرد: مدت مسئولیت استاندار انقلابی آذربایجان شرقی چند ماهی بیشتر نبود که در این حادثه به دیدار خدا رفت؛ او در مراسم معارفه خود به عنوان استاندار گفته بود، من افتخار می‌کنم فرزند یک کارگر در این دیارم، لذا باید گفت همه این شهدا روحشان بلند است و ان‌شاالله با اولیا و اهل بیت محشور شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *