مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در هفته‌ای که گذشت|

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه/ حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت/ قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

22:00 - 04 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۴۱۰۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه/ حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت/ قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی
شهادت آیت‌الله رئیسی، رئیس جمهور و رئیس سابق قوه قضاییه، پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت، تفقد رئیس قوه قضاییه از خانواده شهدا با حضور در منازل آنها، قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و صدور احکام بدوی تتلو، از جمله مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته بود.

خبرگزاری میزان - شهادت آیت‌الله رئیسی رئیس‌جمهور و رئیس سابق قوه قضاییه در سانحه هوایی، پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه، تذکر دادستانی تهران به برخی از افراد رسانه‌ای، حضور رئیس قوه قضاییه در منزل شهید حسین امیرعبداللهیان، حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع شهدای خدمت، حضور رئیس عدلیه در منزل رئیس تیم حفاظت رئیس‌جمهور فقید و منازل شهیدان «امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی» و «امیر سرتیپ دوم محسن دریانوش» خلبانان بالگرد سانحه‌دیده رئیس‌جمهور، قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، اعلام آمادگی قوه قضاییه برای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی با اعضای شانگهای، صدور احکام بدوی تتلو، صدور کیفرخواست برای یک پرونده کثیرالشاکی در تهران، معرفی مهدی محمودیان به زندان، تکذیب ادعای اینترنشنال درباره یک محکوم مواد مخدر و اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب مربوط به «توماج صالحی»، مهم‌ترین اخبار حوزه قضایی در یک هفته گذشته بود.

شهادت آیت الله رئیسی، رئیس جمهور و رئیس سابق قوه قضاییه در یک سانحه هوایی

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه/ حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت/ قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

درپی بروز سانحه برای بالگرد حامل رئیس جمهور در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی رئیس جمهور، حسین امیرعبدالهیان، وزری خارجه و همراهان آن‌ها به شهادت رسیدند.

آیت‌الله رئیسی در دوران ریاست دو ساله خود بر قوه قضاییه، در راه اعتلای سیستم قضایی کشور در زمینه‌های مختلف قضایی همچون، ارائه سند تحول قضایی، مبارزه با فساد، حمایت از تولید، رسیدگی به ترک فعل‌ها و جلب رضایت مردم خدمات ماندگار و ارزنده‌ای ارائه دادند.

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت الله رئیسی و هیئت همراه

مهم‌ترین اخبار هفته

یکشنبه ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بالگرد حامل آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، دچار سانحه می‌شود و با وجود اعزام ده‌ها گروه امدادی، تلاش‌ها برای پیدا کردن بالگرد سانحه‌دیده به علت شرایط سخت جوی و جغرافیایی، ساعت‌ها به طول می‌انجامد.

سرانجام بامداد روز ۳۱ اردیبهشت‌ماه، گروه‌های امدادی مردمی و هلال احمر، بالگرد سانحه دیده را کشف کردند و مشخص می‌شود آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی و همراهان وی به شهادت رسیدند.

در پی وقوع این حادثه، حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه طی پیامی عروج شهادت‌گونه آیت‌الله «رئیسی» رئیس‌جمهور کشورمان و همراهان ایشان در سانحه هوایی را تسلیت گفت. مسئولان قضایی نیز در پیام‌های جداگانه شهادت رئیس جمهور و همراهان وی را تسلیت گفت.

تذکر دادستانی تهران به برخی افراد رسانه‌ای

مهم‌ترین اخبار هفته

دادستانی تهران با ورود به موضوع خبرهای کذب درباره سانحه بالگرد حامل رئیس‌جمهور، به تعدادی از افرادی که تشویش اذهان عمومی کرده بودند، تذکر داد.

حضور رئیس قوه قضاییه در منزل شهید حسین امیرعبداللهیان

مهم‌ترین اخبار هفته

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه صبح روز اول خرداد، پس از حضور در مراسم افتتاحیه و نخستین اجلاس رسمی دوره ششم مجلس خبرگان رهبری، با حضور در منزل دیپلمات شهید «حسین امیرعبداللهیان» وزیر امور خارجه فقید کشورمان، ضمن تفقد از خانواده شهید، شهادت آن دیپلمات مجاهد که در معیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر کشورمان به فیض شهادت نائل شدند را تبریک و تسلیت گفت.

حضور رئیس قوه قضاییه در مراسم تشییع شهدای خدمت

مهم‌ترین اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه همراه با مردم در مراسم تشییع شهدای خدمت (دوم خردادماه) شرکت کرد.

حضور رئیس عدلیه در منزل شهید سید مهدی موسوی، رئیس تیم حفاظت رئیس‌جمهور فقید

مهم‌ترین اخبار هفته

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه روز چهارشنبه (۲ خردادماه) پس از حضور در مراسم باشکوه تشییع و اقامه نماز بر ابدان مطهر شهدای خدمت، در منزل شهید سردار «سید مهدی موسوی»، رئیس تیم حفاظت رئیس‌جمهور فقید حضور یافت و ضمن تفقد از خانواده معظم شهید، شهادت آن پاسدار مجاهد که در معیت آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور خستگی‌ناپذیر کشورمان به فیض شهادت نائل شدند، تبریک و تسلیت گفت.

حضور رئیس قوه قضاییه در منزل دو خلبان بالگرد رئیس‌جمهور شهید

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه/ حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت/ قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

حجت‌الاسلام و‌المسلمین محسنی اژه‌ای، رئیس قوه قضاییه، روز پنجشنبه (۳ خردادماه) در منازل شهیدان «امیر سرتیپ دوم سید طاهر مصطفوی» و «امیر سرتیپ دوم محسن دریانوش» خلبانان بالگرد سانحه‌دیده رئیس‌جمهور شهید حاضر شد و ضمن تفقد از خانواده‌های معظم آن شهیدان، شهادت آنان را تبریک و تسلیت گفت.

صدور احکام بدوی تتلو

مهم‌ترین اخبار هفته

شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران، امیرحسین مقصودلو را بابت اتهام‌های مندرج در کیفرخواست به‌صورت جداگانه به تحمل حبس تعزیری محکوم کرد. حکم دادگاه انقلاب در این پرونده بدوی بوده و ظرف مدت ۲۰ روز پس از ابلاغ، قابل اعتراض در دادگاه تجدید نظر استان تهران است.

تتلو دارای یک پرونده در دادگاه کیفری یک استان تهران بود که بابت اتهام مندرج در پرونده به حبس محکوم شد. تتلو یک پرونده دیگر هم به اتهام توهین به مقدسات در دادگاهی دیگر داشت که مربوط به زمانی بود که در ایران حضور نداشت؛ در این پرونده نیز به سه سال حبس محکوم شد.

امیرحسین مقصودلو، طی این مدت، شاکی خصوصی نداشته و هیچ‌گونه پرونده‌ای با عنوان شاکی خصوصی برای وی تشکیل نشده است.

قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

مهم‌ترین اخبار هفته

حجت‌الاسلام والمسلمین محسنی اژه‌ای رئیس قوه قضاییه با ارسال نامه‌ای در آیین اختتامیه دوره یازدهم مجلس شورای اسلامی (اول خرداد) از اقدامات و فعالیت‌های یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، قدردانی کرد.

رئیس قوه قضاییه در این نامه ضمن قدردانی از نمایندگان مجلس نوشت: در این دوره تعامل بی‌سابقه‌ای میان نمایندگان مردم شریف ایران اسلامی با مسئولان دستگاه قضایی به وجود آمد.

اعلام آمادگی قوه قضاییه برای توسعه همکاری‌های حقوقی و قضایی با اعضای شانگهای

پیام تسلیت رئیس قوه قضاییه در پی شهادت آیت‌الله رئیسی و هیئت همراه/ حضور رئیس عدلیه در مراسم تشییع شهدای خدمت/ قدردانی رئیس قوه قضاییه از نمایندگان یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی

کاظم غریب‌آبادی، معاون امور بین‌الملل و حقوق بشر قوه قضاییه در اختتامیه نشست رؤسای نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگهای، گفت: هر چند سازمان همکاری شانگهای، سازمان سیاسی، اقتصادی و امنیتی است، اما واضح است که همکاری‌های قضایی و حقوقی نقش اساسی در تحکیم و توسعه این روابط خواهند داشت. بار دیگر، ضمن دعوت از همکاران در نظام‌های قضایی کشور‌های عضو سازمان همکاری شانگ‌های بر نقش‌آفرینی قاطع در برابر جرائم و جنایات بین‌المللی، آمادگی دستگاه قضایی جمهوری اسلامی ایران برای توسعه همکاری‌ها را اعلام می‌داریم.

صدور کیفرخواست برای یک پرونده کثیرالشاکی در تهران

مهم‌ترین اخبار هفته

دادستان تهران از صدور کیفرخواست برای اعضای یک خانواده که با وعده پیش‌فروش خودرو و پرداخت سود، ۷۹۷ میلیارد و ۹۲۰ میلیون ریال کلاهبرداری کرده بودند، خبر داد.

صالحی گفت: این پرونده ۹۰ شاکی دارد و در کیفرخواست صادره با توجه به احراز اتهام کلاهبرداری، برای متهمان پرونده بر اساس قوانین و مقررات موجود و از جمله ماده یک قانون تشدید مجازات ارتشا، اختلاس و کلاهبرداری، درخواست مجازات شده است.

معرفی مهدی محمودیان به زندان

مهم‌ترین اخبار هفته

پس از طرح ادعا‌هایی از سوی مهدی محمودیان در فضای مجازی، مقام قضایی با صدور احضاریه‌ای وی را برای ادای توضیحات در رابطه با ادعا‌های منتشر شده به دادسرا فراخواند که در احضاریه به همراه داشتن وکیل قید شده بود.

با این وجود نام‌برده در تاریخ ۳۰ اردیبهشت‌ماه، بدون حضور وکیل به دادسرای فرهنگ و رسانه مراجعه کرده و از سوی مقام قضایی تفهیم اتهام شده است. پس از تفهیم اتهام، قاضی پرونده ضمن تعیین دو قرار کفالت ۲۵ میلیون تومانی برای متهم، از وی می‌خواهد ضمن معرفی کفیل تا زمان رسیدگی به پرونده در دادگاه به زندان معرفی نشود.

بنابراین مهدی محمودیان به دلیل رد معرفی کفیل، با اصرار خودش به زندان معرفی می‌شود.

تکذیب ادعای اینترنشنال درباره یک محکوم مواد مخدر

مهم‌ترین اخبار هفته

در پی اجرای حکم اعدام یک محکوم مواد مخدر (۲۹ اردیبهشت)، رسانه‌های ضد انقلاب ادعا‌هایی را در رابطه با این فرد مطرح کرد‌ند؛ از جمله اینکه شبکه اینترنشنال این محکوم را فعال سیاسی معرفی کرد.

اما برخلاف ادعا‌های مطرح‌شده، پروین موسوی نه تنها فعال سیاسی نبوده، بلکه به جرم حمل ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین دستگیر و براساس موازین قانونی محاکمه شد. 

همچنین ادعا‌های مطرح شده در مورد بیماری این فرد در زمان اجرای حکم کذب بوده و ادعای اینکه نامبرده در زمان دستگیری از کالایی که حمل می‌کرده اطلاع نداشته نیز صحت نداشته است.

اطلاعیه اداره‌کل زندان‌های اصفهان درباره اخبار کذب مربوط به «توماج صالحی»

مهم‌ترین اخبار هفته

اداره‌کل زندان‌های اصفهان در اطلاعیه‌ای درباره اخبار کذب عدم دسترسی فرد زندانی به نام «توماج صالحی» به تلفن و یا اعطای ملاقات به وی، اعلام کرد: برخلاف جوسازی مستمر این مجرم در فضای مجازی و یا اظهارات وکلای نامبرده در مورد ممنوعیت تماس تلفنی و یا تعلیق ملاقات، هم‌اکنون به مانند سایر زندانیان، دسترسی کامل به این امکانات که در راستای حقوق شهروندی در زندان‌ها مستقر هستند، داشته است.


انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *