اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد/ پروین موسوی به جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین مجازات شد

21:19 - 29 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۹۹۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اینترنشنال محکوم مواد مخدر را فعال سیاسی جا زد/ پروین موسوی به جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین مجازات شد
رسانه‌های ضد انقلاب در حالی پروین موسوی را فعال سیاسی معرفی کرده‌اند که این به فرد به جرم حمل ۵ کیلوگرم مرفین دستگیر و در یک روند قانونی محاکمه شده است.

خبرگزاری میزان - صبح امروز شنبه و در پی اجرای حکم اعدام یک محکوم مواد مخدر، رسانه‌های ضد انقلاب ادعا‌هایی را در رابطه با این فرد مطرح کرد‌ه‌اند؛ از جمله اینکه شبکه اینترنشنال این محکوم را فعال سیاسی معرفی کرده است.

اما برخلاف ادعا‌های مطرح‌شده، خانم پروین موسوی نه تنها فعال سیاسی نبوده است، بلکه به جرم حمل ۵ کیلوگرم مواد مخدر از نوع مرفین دستگیر و براساس موازین قانونی محاکمه شده است. 

ادعا شده است که محکوم‌علیه در زمان اجرای حکم دچار بیماری سرطان بوده است که بررسی‌ها نشان می‌دهد ادعا‌های مطرح شده در مورد بیماری این فرد صحت ندارد و کذب است. 

ادعای اینکه نامبرده در زمان دستگیری از کالایی که حمل می‌کرده اطلاع نداشته است نیز صحت ندارد و ساخته و پرداخته رسانه‌های ضد انقلاب است.

براساس پیگیری‌های انجام شده، از زمان بازداشت، در مرحله اول و در مرحله‌های بعدی رسیدگی به پرونده و صدور کیفرخواست، اتهام‌ها چندین مرتبه به محکوم‌علیه تفهیم شده است.

همچنین برای این فرد چندین بار درخواست عفو و تخفیف مجازات شده بود که در کمیسیون عفو و بخشودگی مورد بررسی قرار گرفت، اما به‌دلیل حجم زیاد مواد مخدر کشف شده از پروین موسوی، مورد موافقت قرار نگرفت.

این پرونده در مرحله بدوی و فرجام‌خواهی در دیوان عالی کشور سیر قانونی را طی کرده است و حکم پس از تایید در دیوان عالی کشور، صبح امروز اجرا شد.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *