گفت‌وگو|

مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشد

11:40 - 25 ارديبهشت 1403
کد خبر: ۴۷۷۳۱۲۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
تعداد نظرات: ۲ دیدگاه
مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشد
مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به پرداخت‌نشدن مطالبات گندم‌کاران گفت: از زمان آغاز برداشت گندم تا تاریخ ۲۳ اردیبهشت امسال هنوز ریالی به گندم‌کاران پرداخت نشده است.

علیقلی ایمانی، مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران، در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین وضعیت خرید تضمینی گندم گفت: بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار تُن گندم از استان‌های مختلف از جمله ایلام، خوزستان، فارس، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و جنوب کرمان خریداری شده است. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به افزایش تولید گندم در سال زراعی جاری، اظهار کرد: خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته با رشد ۲۵۰ هزارتُنی روبه‌رو بوده که ناشی از بارش‌های مطلوب در استان‌های زیرکشت گندم بوده است. 

ایمانی ضمن اشاره به تاخیر در پرداخت مطالبات گندم‌کاران، تصریح کرد: از تاریخ ۷ فروردین سال جاری برداشت گندم آغاز شده ولی هنوز مطالبات گندم‌کاران پرداخت نشده است. 

وی افزود: عدم پرداخت به‌موقع مطالبات گندم‌کاران این نگرانی را ایجاد می‌کند که پای دلالان، محتکران و واسطه‌ها به بازار گندم باز شود و آن‌هاگندم را با قیمت‌های پایین‌تراز کشاورزان خرید کنند. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به تاکید مقام معظم رهبری بر موضوع تولید وحمایت از آن، گفت: متاسفانه در کشور تولید با بی‌مهری روبه‌رو است وکشاورزی که بعد از ۹ ماه تلاش محصول خود را به ثمر رسانده با عدم پرداخت به‌موقع مطالبات دلسرد شود. 

ایمانی با بیان اینکه کشاورزان در بحث تولید هزینه‌هایی را متحمل می‌شوند، اظهار کرد: کشاورز هزینه کاشت تا برداشت را باید به ‌وقع پرداخت کند، اما تاخیر در پرداخت مطالبات آن‌ها باعث ایجاد تنش بین کشاورز و سایرعوامل تولید می‌شود که در نتیجه به ضرر تولید تمام می‌شود. 

 به گفته ایمانی استمرار تولید و خودکفایی در تولید گندم نیازمند حمایت از گندم‌کاران است تا کشاورز انگیزه تولید گندم در سال‌های آتی را داشته باشد. 

مدیرعامل بنیاد ملی گندم‌کاران با اشاره به مکاتبات صورت‌گرفته برای اصلاح قیمت گندم، اظهار کرد: مکاتباتی با جهاد کشاورزی، نمایندگان مجلس و کمیسیون کشاورزی انجام شده، اما هیچ نتیجه‌ای برای تغییر قیمت گندم حاصل نشده است. 
 
انتهای پیام/



ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
گندم دادن به دولت کار اشتباهی
چون پول نمیدن بازار آزاد باید درست بشه
در کل با دولت کار کردن همه ضرر میکنن
حامد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۰:۵۶ - ۱۴۰۳/۰۳/۰۵
0
0
سلام ..
اقا الان دوماهه که من گندمم تحویل سیلو دادم و هیچگونه پرداختی نداشتن ن برای من بلکه برای هیچکس پرداخت نکردنند..دلمون خوشه این همه زحمت میکشیم درو میکنم که پولی دستمون بیا اما دریغ از یک هزاری چرا مسئولین ما اینجوری هستن کجا باید بریم شاکی بشیم
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *