گفت‌وگو|

عملیات بازگشت زائران حج از اول تیر آغاز می‌شود

8:01 - 06 خرداد 1403
کد خبر: ۴۷۷۵۰۹۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
عملیات بازگشت زائران حج از اول تیر آغاز می‌شود
مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها با اشاره به آغاز عملیات بازگشت زائران از اول تیر گفت: برای جلوگیری از ایجاد مشکل در عبور و مرور زائران، مردم در حد امکان از حضور در فرودگاه‌ها جهت مشایعت و استقبال از زائران خودداری کنند.

محمدحسین آجیلیان، مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها در گفت‌وگو با میزان در توضیح آخرین روند عملیات حج گفت: از تاریخ ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ تا تاریخ ۴ خرداد ۶۶ پرواز از طریق ۷ فرودگاه تبریز، اهواز، کرمان، مشهد، رشت، اصفهان و بیرجند به مدینه و جده صورت گرفته است. 

وی در ادامه افزود: تا تاریخ ۴ خرداد، ۱۶ هزار و ۶۸۲ زائر به مدینه و جده مشرف شدند.

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اظهار کرد: در روز ۵ خرداد پرواز‌ها از طریق فرودگاه مشهد، بیرجند و بوشهر انجام شده است و از امروز ۶ خرداد زائران از طریق پرواز‌های فرودگاه ساری و همدان منتقل خواهند شد. 
 
آجیلیان با اشاره به تعداد کل زائران حج در کشور گفت: از ۸۷ هزار و ۵۵۰ نفر زائر تعداد ۵۸ هزار و ۲۰۰ نفر از طریق ۱۸ فرودگاه تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌های کشور اعزام و پذیرش می‌شوند. 
 
وی با بیان اینکه روزانه ۳ تا ۴ پرواز از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره)به مدینه یا جده انجام می‌شود، اعلام کرد: تعدا کل زائران اعزامی از فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) ۲۸ هزار نفر است. 

ادامه عملیات اعزام زائران تا ۲۱ خرداد

به گفته مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها اعزام زائران تا ۲۱ خرداد ادامه دارد و آخرین فرودگاه اعزامی فرودگاه ارومیه خواهد بود. 

آجیلیان با اشاره به بازگشت زائران از اول تیر، گفت: از فرودگاه کرمان آغاز خواهد شد و تا ۲۱ تیر ادامه دارد و آخرین پرواز حج از فرودگاه ارومیه انجام می‌شود. 

مسئول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها از مردم خواست تا حد امکان از حضور در فرودگاه‌ها جهت مشایعت و استقبال از زائران خودداری کنند و مراسم را در منازل خود برگزار کنند تا مشکلی برای عبور و مرور زائران رخ ندهد. 

وی تاکید کرد: بار غیرهمراه زائران از طریق کاروان معمولا ۴۸ ساعت قبل از زائر به فرودگاه می‌رسد؛ لذا لازم است در این زمینه زائران به توصیه مدیران کاروان و پلیس فرودگاه‌ها توجه کنند. 

انتهای پیام/


برچسب ها: حج1403

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *