گفت‌وگو|

اکبرپور: استقلال شرایط خوبی برای قهرمانی در دو جام دارد/ کسی فکر نمی‌کرد آبی‌پوشان به این کیفیت برسند

1:10 - 14 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۲۵۴۳
دسته بندی: ورزشی ، فوتبال
اکبرپور: استقلال شرایط خوبی برای قهرمانی در دو جام دارد/ کسی فکر نمی‌کرد آبی‌پوشان به این کیفیت برسند
پیشکسوت تیم فوتبال استقلال گفت: تیمی که یک گل می‌زند و از گل زده خودش محافظت می‌کند، کار بسیار سختی انجام می‌دهد.

علیرضا اکبرپور در گفت‌وگو با میزان، درباره پیروزی تیم فوتبال استقلال مقابل سپاهان در هفته هجدهم لیگ برتر اظهار داشت: یکی از بهترین بازی‌های استقلال بود که ضمن کسب پیروزی، صدر جدول را هم حفظ کرد و یکی از رقبای اصلی‌اش در کورس قهرمانی را متوقف ساخت تا نگذارد سپاهان به صدر جدول نزدیک‌تر شود. چون در کورس قهرمانی همه رقبا سعی دارند فاصله‌شان را با تیم صدر جدول کمتر کنند.

وی در مورد روند رو به رشد استقلال در نیم فصل دوم ادامه داد: ابتدای فصل استقلال اصلاً نشان نمی‌داد که تیم مستحکم و قدرتمندی باشد و حتی شرایطی نداشت تا در بین مدعیان قهرمانی قرار داشته باشد. کسی فکر نمی‌کرد آبی‌پوشان به این کیفیت برسند، اما تیم نسبت به توانش بهترین نتایج را گرفت و حالا مدعی اول قهرمانی است. اعضای تیم، کادر فنی و بازیکنان بعد از رسیدن به شرایط ایده‌آل و قرار گرفتن در صدر جدول متحد شدند تا آخر فصل هم این روند عالی را ادامه بدهند. نهایتاً هواداران امیدوار هستند که استقلال بتواند این فصل قهرمان شود.

*تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد باید مدافعانش هم در گلزنی موفق باشند

کارشناس فوتبال درباره گلزنی مدافعان و هافبک‌های تیم استقلال در بازی‌های اخیر این تیم یادآور شد: تیمی که برای قهرمانی می‌جنگد باید مدافعانش هم در گلزنی موفق باشند و بر عکس، فوروارد‌ها هم در دفاع کردن شرکت کنند. وقتی تیمی در امر گل زدن مشکل پیدا می‌کند مدافعان در خط حمله حاضر می‌شوند و با شوت زدن، گره بازی را باز می‌کنند.

وی ادامه داد: در دیدارهای صنعت نفت آبادان و سپاهان اصفهان به ترتیب مهدی‌پور و چشمی با شوت دروازه این دو تیم را باز کردند. البته بلانکو در دفاع کردن به تیم کمک می‌کند و تمامی ضربه‌های سر را می‌زند.

*برای رسیدن به قهرمانی هر بازی، حکم فینال را دارد

پیشکسوت فوتبال با اشاره به اینکه استقلال نتیجه‌گرا بازی می‌کند، افزود: تیمی که یک گل می‌زند و از گل زده خودش محافظت می‌کند، بسیار کار سختی انجام می‌دهد. استقلال وقتی بازی را یک بر صفر برنده می‌شود یعنی توانسته از داشته خود محافظت کند و این کار هنر است.

اکبرپور در مورد دیدار استقلال و مس رفسنجان در مرحله یک شانزدهم نهایی جام حذفی مس رفسنجان گفت: استقلال باید در جام حذفی هم برای قهرمانی تلاش کند، چون شرایط خوبی برای کسب قهرمانی در دو جام را دارد. البته نباید این رقابت‌ها را دست کم بگیرد و با تمام قدرت و تمرکز از سد حریفانش عبور کند.

وی درباره دیدار هفته نوزدهم لیگ برتر بین استقلال تهران و استقلال خوزستان خاطرنشان کرد: اگر هدف استقلال قهرمانی در لیگ برتر است باید ۳ امتیاز دیدار با استقلال خوزستان را هم در اهواز بگیرد، چون برای رسیدن به قهرمانی هر بازی، حکم فینال را دارد. شاگردان نکونام ابتدا باید در اهواز ۳ امتیاز را به دست آورند و سپس در دیدار دربی هم پرسپولیس را شکست بدهند.

انتهای پیام/


برچسب ها: استقلال

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *