رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضا یکی از مطالبه گران اصلی در امر صیانت از محیط زیست است

16:56 - 28 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۶۰۳۱۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستگاه قضا یکی از مطالبه گران اصلی در امر صیانت از محیط زیست است
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در بازدید از سایت دفع پسماند ارومیه گفت: دستگاه قضایی به عنوان یکی از مطالبه گران اصلی در امر صیانت و حفاظت از سلامتی مردم و محیط زیست است.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی امروز شنبه ۲۸ بهمن ماه به همراه مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان، شهردار ارومیه، مجموعه مدیران شهری، محیط زیست، امور آب، بازرسی و سایر مدیران مربوطه از سایت پسماند ارومیه بازدید کردند. 

عتباتی در این بازدید که به منظور نظارت و بررسی امور مربوط به ساماندهی این سایت صورت پذیرفت تاکید کرد: دستگاه قضایی به عنوان یکی از مطالبه گران اصلی در امر صیانت و حفاظت از سلامتی مردم و محیط زیست از تمامی متولیان امر در امر ساماندهی دفع پسماند شهری انتظار دارد دفن این زباله‌ها به صورت کاملاً بهداشتی و مطابق با استاندار‌های زیست صورت پذیرد. 

رئیس کل دادگستری استان ادامه داد: می‌بایست تفکیک زباله‌های خشک و‌ تر از مبداء در دستور کار متولیان امر قرار گیرد و ترتیبی اتخاذ گردد تا این زباله‌ها که در دنیا به عنوای طلای کثیف معروف هستند در حد امکان بازیافت گردند.

وی با اشاره به وجود کارخانه تولید کمپوست از زباله در محل این پسماند که به دلیل مشکلات پیش آمده نیمه تمام مانده است از مسئولان مدیریت شهری خواست تا در سریعترین زمان ممکن با رفع مشکل، سرمایه گذار جدیدی را با احراز صلاحیت برای راه اندازی این کارخانه تعیین کنند.

عتباتی در پایان بیان داشت: پس از حضور میدانی در این سایت مقرر است مشکلات مربوط به سایت‌های دفع پسماند زباله در جلسه امروز عصر با حضور تمامی مدیران متولی و شهرداران شهر‌ها مطرح و مشکلات پیش روی دفع بهداشتی زباله‌ها در سطح استان به منظور صیانت از سلامتی مردم و حفاظت از محیط زیست مطرح و تدبیر شود.

شهردار ارومیه نیز که در این بازدید حضر داشت با بیان اینکه طرح جامع مدیریت پسماند ارومیه در دی ماه سال ۱۴۰۱ در وزارت کشور به تصویب رسیده است گفت: با تصویب این طرح پروژه‌هایی به منظور ساماندهی و بازیافت پسماند شهری ارومیه در نظر گرفته و اجرایی خواهند شد.

شهند مدیر کل محیط زیست استان هم با تقدیر از دکتر عتباتی و مجموعه دستگاه قضایی استان که همواره حامی محیط زیست می‌باشند در مورد وضعیت سایت پسماند گفت: از دو سال قبل اقدامات اساسی و پایه‌ای برای ساماندهی این سایت صورت گرفته از جمله مشکل شیرآبه که مدیریت شده و نیز آب‌های سطحی حاصل از بارندگی‌ها با ۶۰۰ متر کانال کشی مانع مخلوط شدن آن با شیرآبه شده، همچنین سالانه دوبار آب‌های زیرزمینی پایش و آنلالیز می‌شود که خوشبختانه آلودگی مشاهده نگردیده است.

شایان ذکر است سایت دفع پسماند شهری ارومیه دارای ۸۰ هکتار مساحت بوده که روزانه ۸۰۰ تن زباله که ۶۵۰ تن آن مربوط به ارومیه و ۱۵۰ تن مربوط به شهر‌های ادوار و روستا‌ها می‌باشد به صورت بهداشتی دفن می‌شوند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *