رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: مشورت و انتقال علم و تجربه قضات محاکم تجدیدنظر موجب اتقان و استحکام آرای صادره است

12:46 - 25 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۸۷۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی: مشورت و انتقال علم و تجربه قضات محاکم تجدیدنظر موجب اتقان و استحکام آرای صادره است
رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در نشست با قضات محاکم تجدیدنظر استان مشورت و انتقال علم و تجربه در رسیدگی‌ها را عاملی در جهت استحکام آراء عنوان کرد.

 خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در نشست صمیمی روز چهارشنبه ۲۶ بهمن با حضور قضات دادگاه‌های تجدید نظر استان، با تبریک اعیاد شعبانیه میلاد حضرت سید الشهداء، امام سجاد و حضرت ابوالفضل (ع) و تبریک پیشاپیش عید بزرگ شیعیان، میلاد با سعادت حضرت ولیعصر (عج) گفت: به امید خدا با ظهور امام زمان (عج) جهان پر از عدل و داد می‌شود و ریشه ظلم و ستم خشکانده می‌شود. 

وی در ادامه از زحمات و تلاش‌های همکاران خود در محاکم تجدید نظر کلیه حوزه‌های قضایی دادگستری استان تقدیر و تشکر کرد و اظهار داشت: کار جهادی و تلاش مضاعف همکاران موجب ارتقای عملکرد‌ها هست که واقعاً جای تقدیر و تشکر دارد.

رئیس کل دادگستری استان فرصت را مغتنم شمرده و در مورد پاره‌ای از موضوعات مرتبط با رسیدگی در محاکم تجدید نظر و نیز جنبه نظارتی این محاکم به دادگاه‌های بدوی تاکیداتی کرد، خصوصاً تعیین تکلیف پرونده‌های مسن و معوق را مورد تاکید قرار داد و از قضات محاکم تجدید نظر استان خواست ظرفیت علمی و تجربی گرانبهای خود را خاصه در موضوعات مهم و پیچیده در اختیار قضات جوان‌تر از دادگاه‌های بدوی قرار دهند.

عتباتی با بیان اینکه مشورت و انتقال علم و تجربه در رسیدگی‌ها بسیار حائز اهمیت است گفت: این مشورت و انتقال علم یقیناً انتقال و استحکام آراء را به همراه خواهد داشت.

 رئیس شورای قضایی استان از قضات استان خواست توجه به مقوله کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها را به جد مدنظر قرار دهند، خصوصاً در بحث استفاده از ارفاقات و تاسیسات قانونی خصوصاً مجازات‌های جایگزین حبس در قالب خدمات عمومی رایگان و خدمات عام المنفعه که موثر در امر کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها است.

عتباتی از برگزاری دوره دوم آموزش کارآموزان قضایی در مرکز استان هم خبر داد و گفت: تعداد قابل توجهی از قضات هم از دوره اول و هم از دوره دوم که به امیدخدا از اسفند ماه آغاز خواهد شد جذب دستگاه قضایی استان خواهند شد و کمبود نیروی انسانی در استان رفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان در پایان گفت: کار مردم و مراجعات آن‌ها به فرموده امام حسین (ع) نعمتی از طرف خداوند متعال است و باید قدر این نعمت را دانست و با تمام توان و کمال، تواضع و رفتار حسنه در خدمت مردم بود و کار آن‌ها را به راه انداخت.

در ادامه جلسه سوال نشست این هفته مطرح و حاضرین به بیان دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود پرداختند و جلسه با تصویب مصوبات به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *