رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مدیران قضایی استان با تمام توان در ارتقا امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند

11:42 - 04 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۶۳۷۵
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: مدیران قضایی استان با تمام توان در ارتقا امنیت و سلامت انتخابات تلاش کنند
رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان بر لزوم تلاش مدیران قضایی در ارتقا امنیت و سلامت انتخابات تاکید کرد.

خبرگزاری میزان - ناصر عتباتی رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی در سومین جلسه ستاد پیشگیری از تخلفات و جرایم انتخاباتی استان با تبریک ایام پر فیض رجب خصوصاً میلاد با سعادت مولی الموحدین حضرت امیر المومنین علی (ع) و روز پدر گفت: ان شا الله همه در سایه سار حضرت امیر المومنین علی (ع) در خدمت مردم باشیم.

عتباتی به بیان موضوع جلسه پرداخت و گفت: همه مسئولان و متولیان انتخابات، گرم انجام وظایف محوله خود برای اجرای یک انتخابات پر شور با مشارکت حداکثری می‌باشند.

وی به تایید صلاحیت تعداد دیگری از کاندیدا‌ها در روز‌های اخیر هم اشاره و گفت: انشا الله در ۱۱ اسفند شاهد حماسه‌ای بزرگ از ملت بزرگ ایران اسلامی باشیم.

مقام ارشد قضایی استان به تخلفات و جرایم حوزه انتخابات پرداخت و تاکید کرد: تلاش و هدف ما باید برگزاری انتخاباتی بدون تخلف و بدون جرم و با سلامت کامل باشد. 

وی افزود: دستگاه قضایی در تامین امنیت و سلامت انتخابات نقش پر رنگی دارد و به وظایف قانونی خود به نحو دقیق و کامل عمل خواهد کرد.

عتباتی به شناسایی کانون‌های تخلف با استفاده از تجارب انتخابات سابق تاکید و گفت: باید با استفاده از این تجارب از هرگونه تخلف و جرم احتمالی پیشگیری به عمل آید. 

رئیس کل دادگستری استان به مدیران قضایی استان که به صورت ویدیو کنفرانس از سراسر استان در جلسه حضور داشتند تاکید کرد با ملاحظه اینکه بحث‌های اجرایی و نظارتی انتخابات با متولیان تعیین شده در قانون است رویکرد دستگاه قضایی در مقوله انتخابات کمک به ارتقا امنیت و پیشگیری از حدوث هرگونه تخلف یا جرم است و برابر این امر لازم است مدیران قضایی استان به صورت همه جانبه حوزه‌های قضایی خود را با همکاری نیرو‌های انتظامی و بسیج از ارتکاب تخلفات و جرایم انتخاباتی جلوگیری به عمل آورند.

رئیس ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی استان تاکید کرد: فضای رسانه‌ای باید کاملاً تحت رصد ضابطین باشد تا در این فضا تخلف یا جرمی واقع نشود و در عین حال چنانچه فردی مباحث مشارکت حداکثری مردم را تحت تاثیر قرار دهد باید با او برخورد قانونی معمول گردد. 

مجیدی دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان نیز در این جلسه تاکیداتی داشت ازجمله، با تبیین قانون و مقررات به کاندیدا‌ها و ستاد‌های تبلیغاتی آن‌ها شور انتخابات و حضور حداکثری باید ملاک نظر باشد و درخصوص عدم تخریب کاندیدا‌ها و هم ستاد‌های آن‌ها کاملاً باید توجیه شوند تا از این نوع رفتار‌های ناشایست پرهیز شود.

مجیدی افزود: باید فضای مجازی رصد دقیق شود تا رسانه‌های کاذب برخلاف مقررات و قوانین اقدامات متخلفانه و مجرمانه انجام ندهند.

بخشی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان هم بعنوان دبیر ستاد پیشگیری از وقوع جرم به بیان دستورات جلسه پرداخت و گفت: یکی از مشکلات عمده گزارش شده تبلیغات زود هنگام است که باید جدا پرهیز شود. 

بخشی به سامانه سجام هم اشاره و گفت: مردم می‌توانند از طریق این سامانه تخلفات و جرایم انتخاباتی را به دستگاه قضایی گزارش کنند. 

ارسال پیامک‌های پیشگیری از دیگر خواسته‌های معاون اجتماعی دادگستری استان بود که به آن تاکید کرد.

عماری فرماندار ارومیه نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه انتخابات باید رقابت باشد نه تقابل گفت: ۱۰۷ کاندیدا در ارومیه تایید صلاحیت شده اند و جمعاً ۵۴۹ شعبه اخذ رای نیز در ارومیه آماده خدمت به مردم شهروندان شریف می‌باشد.

در ادامه ضابطین آخرین وضعیت تخلفات انتخاباتی را گزارش و پیرامون دستورات جلسه دیدگاه‌ها و نقطه نظرات خود را بیان و جلسه با تصویب مصوباتی به کار خود خاتمه داد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *