رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

شورای حل اختلاف خوزستان نزاع میان دو طایفه در دزفول را به سازش ختم کرد

9:05 - 24 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۵۸۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
شورای حل اختلاف خوزستان نزاع میان دو طایفه در دزفول را به سازش ختم کرد
رئیس کل دادگستری خوزستان از صلح وسازش میان دو طایفه پس از ۶ سال توسط اعضای شورای حل اختلاف این شهرستان در قالب پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم خبر داد.

 خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری خوزستان، گفت: در سال ۹۷ نزاعی بین دو طایفه بر سر اختلافات اراضی کشاورزی در شهر امام از توابع شهرستان دزفول به وقوع پیوست که باعث ایجاد خسارات مالی به منازل و ادوات کشاورزی بین طرفین شده بود.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع و تشکیل چندین پرونده در دادسرا و دادگاه‌های دزفول، با ارجاع پرونده به کارگروه ویژه متشکل از اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف شهرستان، صلح یاران و هیئت‌های صلح به جهت حل و فصل و پیشگیری از گسترش این نزاع جلسات متعددی با بزرگان طرفین برگزار و زمینه اصلاح ذات البین طرفین را فراهم کردند.

رئیس کل دادگستری خوزستان در ادامه گفت: با تلاش اعضای شعب ۱۷ و ۱۰ شورای حل اختلاف، صلح یاران و هیئت‌های صلح دزفول، به برکت اعیاد ماه شعبان و همچنین در پویش به حرمت امام علی (ع) می‌بخشم با جلب رضایت اولیاء دم، بین این دو طایفه صلح و سازش ایجاد شد.

 دهقانی ضمن تقدیر از گذشت خانواده‌ های اولیای دم همچنین تلاش و زحمات اعضای شورای حل اختلاف در ایجاد صلح و سازش بین این دو طایفه، بر ضرورت پیشگیری از وقوع چنین نزاع و اختلافات با استفاده از ظرفیت بزرگان و ریش سفیدانی که بین مردم مقبولیت دارند تاکید کرد و بیان کرد: بعضاً برخی حوادث در استان رخ دهد که منشأ تشکیل پرونده‌های متعدد در محاکم و سلب آرامش مردم می‌شود که می‌توان ضمن اجرای برنامه‌ها و آموزش‌های پیشگیرانه، با ترویج فرهنگ گذشت، بخشش و اصلاح ذات البین از آنان جلوگیری کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *