رئیس کل دادگستری استان خوزستان: ثمره اقدامات در دستگاه قضایی باید به رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی منجر شود

10:46 - 23 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۹۴۲۸
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری استان خوزستان: ثمره اقدامات در دستگاه قضایی باید به رضایت مردم و افزایش اعتماد عمومی منجر شود
رئیس کل دادگستری استان خوزستان، گفت: ثمره همه اقدامات در دستگاه قضایی باید به رضایت مردم، افزایش اعتماد عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی منجر شود.

خبرگزاری میزان-علی دهقانی رئیس کل دادگستری استان خوزستاندر جشنواره تکریم از قضات و کارکنان برتر در تکریم ارباب رجوع ضمن تبریک اعیاد ماه رجب و سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، اظهار کرد: هدف از مبعث پیامبر اکرم (ص) به عنوان پیام آور رحمت و عدالت، انسان سازی و اصلاح نفوس در جامعه بود و این رویداد بزرگ، به درستی بشریت را از جهل و تاریکی به سمت نور هدایت کرد.

وی افزود: فضائل اخلاقی و اصول انسانی حاکم در دین اسلام باید همواره سرمشق و الگوی کارگزاران و خدمتگزاران نظام جمهوری اسلامی ایران قرار گرفته و در شیوه زندگی و اخلاق فردی همه ما ساری و جاری باشد.

دهقانی افزود: اساس شکل‌گیری انقلاب اسلامی نیز با تکیه بر دین مبین اسلام و دستورات الهی، اندیشه‌های بنیان‌گذار انقلاب اسلامی و مجاهدت‌ها و حضور مردم شریف ایران شکل گرفت و هدف آن عزت و سربلندی مردم، جلوگیری از هرگونه تبعیض و سلطه‌گری، اجرای عدالت، توزیع عادلانه امکانات در تمام نقاط کشور و حفظ حقوق تمامیت ارضی بود.

رئیس کل دادگستری خوزستان تصریح کرد: در قانون اساسی، ۱۹ اصل به صورت مستقیم به قوه قضاییه اختصاص یافته است و در آن به شأن قضاوت و استقلال قاضی اشاره شده است.

دهقانی افزود: دستگاه قضایی مظهر تظلم خواهی و رسیدگی به دادخواهی و شکایت همه افراد جامعه به دور از جایگاه آنان است و بر همین اساس، موضوع تکریم مراجعه‌کنندگان و حفظ کرامت انسانی آنان در کنار پاسخ‌گویی و رسیدگی به درخواست‌های آنان، همواره مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به بخشی از عملکرد دادگستری خوزستان در تحقق برنامه‌های عملیاتی قوه قضاییه، گفت: ثمره همه اقدامات در دستگاه قضایی باید به رضایت مردم، افزایش اعتماد عمومی و حفظ سرمایه‌های اجتماعی منجر شود و چنانچه اقدامات با پایبندی به مکارم و فضائل اخلاقی، اصول انسانی و توکل به خداوند و ناظر دانستن وی به اعمال و رفتار خود عمل کنیم، قطعا به این اهداف دست خواهیم یافت و نزد خدواند متعال سربلند خواهیم بود.

وی با بیان اینکه هر یک از قضات و کارکنان اداری در پایان هر فصل بر اساس ملاک‌های ارزیابی می‌شودند افزود: وقت‌شناسی، نظم و آمادگی برای ارائه خدمت به ارباب رجوع، رعایت ادب، نزاکت، عدالت و انصاف در ارائه خدمت به مردم، مسئولیت‌پذیری، صداقت، امانت و علاقمه‌ندی نسبت به کار و انگیزه در انجام مطلوب وظایف محوله، شجاعت و استقلال در اتخاذ تصمیم و نفوذناپذیری از مهم‌ترین آیتم‌هایی است که مورد ارزیابی قرار می‌گیرد که نتیجه آن در تمدید قرارداد‌ها یا ارتقاع جایگاه اداری تاثیرگذار خواهد بود.

دهقانی با بیان اینکه کار در استان خوزستان به دلیل شرایط آب هوایی و امکانات ایثار است، گفت: در این همایش از ۱۰۰ نفر از قضات و کارکنانی که در اجرای برنامه‌های عملیاتی دارای بیشترین عملکرد مثبت از لحاظ سرعت، دقت، کاهش پرونده‌های مسن، کاهش شعب نامتعارف بوده‌اند و همچنین از لحاظ ارباب رجوع دارای رضایت‌مندی بوده‌اند تقدیر شد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *