رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: برنامه‌های دهه فجر باید وحدت بخش و امیدآفرین باشد

15:11 - 13 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۷۸۷۴
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری: برنامه‌های دهه فجر باید وحدت بخش و امیدآفرین باشد
رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری گفت: با توجه به در پیش بودن انتخابات، ویژه برنامه‌های دهه فجر امسال باید مبتنی بر وحدت میان مسئولان و امیدبخشی به مردم باشد.

خبرگزاری میزان_ محمد رزم در نشست با اعضای شورای قضایی استان چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: در برهه حساس کنونی که دشمنان اسلام و انقلاب بیش از هر زمان دیگری برای ایجاد بی انگیزگی و تزریق ناامیدی در جامعه مشغول توطئه چینی هستند خدمت خالصانه به مردم باید محور اصلی برنامه‌های دهه مبارک فجر قرار گیرد.

وی افزود: امروز دنیای استکبار تمام توان و قدرت خود را به کار گرفته تا با برجسته سازی مشکلات و القاء یأس و ناامیدی به مردم و به ویژه جوانان، انقلاب مردمی ملت ایران را مورد هجمه خود قرار دهد و لذا برای مقابله با این دسیسه‌های کور، تبیین دستاورد‌های انقلاب در حوزه‌های مختلف برای آحاد جامعه امری ضروری است.

رزم ادامه داد: در حوزه عمران و آبادانی نیز پس از انقلاب اقدامات بسیار زیادی برای ساخت جاده و راه‌های مواصلاتی، گازرسانی، برق رسانی و لوله کشی آب در نقاط مختلف به ویژه روستا‌ها و مناطق دور افتاده انجام شد و این در حالی بود که تا قبل از انقلاب اکثریت قریب به اتفاق روستا‌ها و شهر‌های ما از این امکانات بی‌بهره بودند.


وی در ادامه سخنان خود به موضوع انتخابات اشاره و اظهار کرد: در ایران اسلامی سرمنشأ حکومت بر اساس جهان بینی اسلامی و اصل حاکمیت مردم بر مردم شکل گرفته و از این منظر در کشور ما حاکمیت بر ۲ رکن اسلامیت و جمهوریت استوار و همه قوانین نیز بر مبنای این دو رکن تدوین و تصویب شده است.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری یکی از مصادیق بارز جمهوریت را انتخابات دانست و گفت: همان‌گونه که مقام معظم رهبری فرموده‌اند انتخابات نشان دهنده حضور واقعی مردم در صحنه سیاسی کشور است و هرچقدر این حضور گسترده‌تر باشد موجبات تحکیم مردم سالاری دینی و تثبیت اقتدار ملی در جامعه رقم خواهد خورد.

وی یادآور شد: در کشورما انتخابات به ۲ صورت مستقیم و غیر مستقیم انجام می‌شود که انتخاب رئیس جمهور، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و اعضای شورا‌های اسلامی شهر و روستا از نوع مستقیم و انتخاب وزراء کابینه و مقام رهبری به صورت غیرمستقیم صورت می‌پذیرد.

رزم بیان کرد: در اصل ششم قانون اساسی کشور نیز بر این موضوع تأکید شده است که در جمهوری اسلامی ایران امور کشور باید با اتکا به آرای عمومی اداره شود.

وی با تأکید بر نقش موثر مسئولان و خادمان مردم برای تشویق شهروندان به شرکت در انتخابات اظهار کرد: همه ما وظیفه داریم تا در راستای قانون و بر اساس وظایف محوله در جهت جلب مشارکت حداکثری شهروندان در انتخابات تلاش کنیم چرا که این مشارکت بالا حمایت سیاسی  اجتماعی از حقوق ملت ایران را در سطح بین‌المللی به دنبال خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری چهارمحال و بختیاری اضافه کرد: در بعد داخلی نیز هنگامی که یک نماینده با آرای بالای مردم به مجلس راه یابد قطعاً با جسارت و شجاعت بیشتری می‌تواند از حقوق ملت دفاع کند و برای تصویب قوانین و راهکار‌های نظارت صحیح بر اجرای قوانین ورود کند.  

وی با اشاره به بخشی از وصایای حضرت امام خمینی (ره) به ملت ایران برای شرکت در انتخابات تصریح کرد: بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی در وصیت خود به مردم فرموده اند: «وصیت من به ملت شریف آن است که در تمام انتخابات، چه انتخاب رئیس جمهور، چه نمایندگان مجلس شوراى اسلامى و چه انتخاب خبرگان در صحنه باشند و اشخاصی را که انتخاب می‌کنند روی ضوابطی باشد که اعتبار می‌شود.»

رزم افزود: مقام معظم رهبری نیز در رابطه با اهمیت حضور در انتخابات فرموده اند: «حضور پرشور مردم در انتخابات وحدت ملی و انگیزه ملت ایران برای حضور در صحنه را نشان می‌دهد. انگیزه‌ی ملت قدرت ملی را به وجود می‌آورد.»

رئیس کل دادگستری استان در بخش پایانی سخنان خود به عملکرد دستگاه قضا و سازمان‌های تابعه قوه قضاییه در استان حول محور سیاست‌های ابلاغی اشاره و اظهار کرد: سیاست راهبردی و اولویت‌دار قوه قضاییه در درجه اول مبتنی بر تکریم ارباب رجوع و حفظ حقوق شهروندی مردم است و لذا مسئولان و متولیان امر باید ضمن صیانت از حقوق شهروندی افراد به گونه‌ای عمل کنند که موجبات دلسردی مردم فراهم نشود.

وی یکی دیگر از سیاست‌های مدون دستگاه قضا را قضاوت عادلانه و امنیت آفرین عنوان کرد و گفت: قضاوتی که مبتنی بر قانون شرع باشد موجبات رضایتمندی مردم را فراهم آورده و بالتبع سبب امنیت آفرینی در جامعه خواهد شد.

رزم حمایت از کارخانجات و مراکز تولیدی در قالب اقتصاد مقاومتی را از دیگر سیاست‌های دستگاه قضا برشمرد و بیان کرد: خط مشی ستاد اقتصاد مقاومتی استان مبتنی بر حمایت از کارخانجات و کارگاه‌های تولیدی است و لذا باید این مهم مدنظر مسئولان قرار گیرد که راه‌اندازی مجدد کارخانجات و جلوگیری از تعطیلی آن‌ها اشتغال‌آفرینی و پیشبرد سیاست‌های اقتصادی کشور را به دنبال خواهد داشت.

گفتنی است اعضای شورای قضایی استان پس از برگزاری نشست خود که به میزبانی اداره کل بازرسی استان در شهرستان چادگان اصفهان برگزار شد از حوزه آبریز زاینده رود بازدید کردند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *