رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برنامه‌های ستاد صبر سال ۱۴۰۳ استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد

15:22 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۱۶۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
برنامه‌های ستاد صبر سال ۱۴۰۳ استان چهارمحال و بختیاری تشریح شد
جلسه اعضا ستاد صبر استان چهارمحال و بختیاری با تشریح برنامه‌های عملیاتی این ستاد برای سال ۱۴۰۳ به ریاست رئیس کل دادگستری استان برگزار شد.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین فاطمی امام جمعه موقت شهرکرد در جلسه اعضا ستاد صبر استان چهارمحال و بختیاری در سخنانی ایمان به خدا و سعه صدر را از ارکان مهم گذشت در جامعه عنوان کرد و گفت: هنگامی که انسان به درجات رفیع ایمان برسد، در برابر اشتباه هم نوع خود نه تنها گذشت می‌کند بلکه با کمک و اقدام خداپسندانه او را به سمت راستی و درستی هدایت می کند.

وی افزود: بی شک این اقدام ارزشمند جز با برخورداری از بصیرت و ایمان راسخ میسر نخواهد بود.

در این جلسه محمد رزم رئیس کل دادگستری و رئیس ستاد صبر استان با بیان اینکه هدف اصلی ستاد صبر فرهنگ سازی برای صلح و سازش و نهادینه ساختن آن در جامعه است اظهار کرد: رفع اختلافات و حل و فصل منازعات از طریق گفت‌وگو و اصلاح ذات البین یکی از سیاست‌های اولویت دار قوه قضاییه و به عنوان یکی از راهبرد‌های مهم در سند تحول قضایی محسوب می‌شود.

وی افزود: در این راستا دستگاه قضایی استان تلاش دارد تا از طریق ارکان و زیرمجموعه‌های ستاد صبر همکاری دستگاه‌ها و نهاد‌های مردمی را برای ترویج فرهنگ صلح و سازش توسعه و تعالی بخشد.

رئیس کل دادگستری استان در ادامه سخنان خود یکی از برنامه‌های ستاد صبر استان را برگزاری همایش‌های صلح و مهرورزی در مناسبت‌های مختلف سال به ویژه ایام گرامیداشت دهه مبارک فجر عنوان کرد و گفت: برای تبیین اهداف عالیه ستاد صبر لازم است همایش‌های تحول و تعالی توسعه حل اختلاف با حضور صلح‌یاران و سفیران صلح در استان برگزار شود که در این مورد استفاده از مشارکت‌های مردمی و ظرفیت‌های ائمه جمعه و جماعات امری ضروری است.

وی افزود: از دیگر برنامه‌های عملیاتی ستاد صبر استان تقویت هیئت‌های داوری در نقاط مختلف به ویژه مناطق عشایری و اجرای برنامه (خون بس) برای حل و فصل اختلافات کیفری است. رزم ابراز داشت: در این زمینه نیز مشارکت معتمدین، ریش سفیدان و روحانیت معظم بسیار مثمر ثمر خواهد بود.

رئیس دستگاه قضایی استان گفت: ارتقا سطح صلح و سازش در پرونده‌های قضایی تأثیر مستقیم در کاهش آمار ورودی پرونده به محاکم قضایی دارد و یکی از شاخصه‌های مهم ارزیابی عملکرد دادگستری‌های استان‌ها به شمار می‌آید.

لازم به ذکر است در ابتدای جلسه کرم شیخ پور رئیس مرکز توسعه حل اختلاف استان در گزارشی اجمالی میزان صلح و سازش در پرونده‌های قتل عمد طی سال گذشته را ۱۱ فقره عنوان کرد و گفت: در سال ۱۴۰۱ تعداد ۱۰۵ نفر زندانی به همت صلحیاران و اعضاء شورا‌های حل اختلاف استان از بند زندان رهایی یافتند.

وی افزود: از ابتدای سال جاری تاکنون نیز تعداد ۹ فقره پرونده قتل عمد به سازش منجر شده است و مجموعاً تعداد ۲۷۲ نفر زندانی با تلاش شبانه روزی صلح‌یاران و سفیران صلح به آغوش خانواده‌های خود بازگشتند.

شیخ پور عنوان کرد: در نه ماهه سال ۱۴۰۲ تعداد یک هزار و ۴۴۶ پرونده با صلح و سازش خاتمه یافته و در ۳۶ پرونده کلان مالی نیز از سوی شکات اعلام رضایت شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *