رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تخلفات در این حوزه را ۵۲ درصد کاهش داده است

11:46 - 28 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۲۶۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان: سامانه پنجره واحد مدیریت زمین تخلفات در این حوزه را ۵۲ درصد کاهش داده است
معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: استفاده از سامانه پنجره واحد مدیدریت زمین در کل کشور باعث کاهش ۵۲ درصدی تخلفات مربوطه در این حوزه شده است.

خبرگزاری میزان_ سید مهدی قویدل اظهار کرد: بحث اختلافات مربوط به زمین مقوله‌ای است که در استان چالش‌هایی را ایجاد کرده است و در این زمینه پرونده‌هایی در دادگاه تشکیل شده است.

وی با تاکید بر اینکه سامانه پنجره واحد مدیریت زمین یکی از ۲۳ پروژه الویت دار دولت الکترونیک است، افزود: این سامانه قابلیت‌های خیلی خوبی دارد و باعث جلوگیری از تضییع حقوق بیت‌المال و کاهش مراجعات مردمی می‌شود به طوری که از طریق این سامانه شاهد کاهش ۵۲ درصدی تخلفات در این حوزه هستیم.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان گفت: بر اساس ماده ۳ دستورالعمل ضوابط اجرای پنجره واحد مدیدریت زمین، رئیس سازمان منابع طبیعی به عنوان مدیر راهبردی و هماهنگی امور سامانه انتخاب شده است و در همین رابطه دبیرخانه هر ۳ ماه باید جلسه برگزار کند و دستگاه‌های اجرایی نیز موظف به شرکت در این جلسه هستند.

وی با بیان اینکه کلیه دستگاه‌های اجرایی باید خدمات مذکور در ماده ۳ را اجرا و در راستای قانون یگان حفاظت ملزم به تعامل با دبیرخانه هستند، افزود: کارگروه راهبری در استان متشکل از استانداری، مدیر کل منابع طبیعی، دبیر کارگروه اراضی، اداره کل فن آوری اطلاعات، نماینده دادستان و سایر دستگاه‌ها تشکیل شده است وبر اساس ماده ۱۲ دستگاه‌های دیگر متولی نظارت بر این کارگروه هستند و همچنین در این زمینه وزارت اطلاعات متولی نظارت بر سامانه پنجره واحد مدیریت زمین است.

لزوم رفع مشکلات سامانه پنجره واحد مدیریت زمین در استان کرمان

قویدل ضمن بیان اینکه در دستگاه قضایی، بازرسی، دادستان و معاونت اجتماعی پیشگیری از وقوع جرم دادگستری مستمرا بر این موضوع نظارت دارند، گفت: علی رغم اینکه بسیاری از استان‌ها در استفاده از سامانه پیشرفت خوبی داشته‌اند، ولی در استان کرمان برای استفاده از این سامانه با مشکلاتی مواجه شدیم که لازم است دستگاه‌های مربوطه در جهت رفع این مشکلات اهتمام داشته باشند.

وی یادآور شد: از طریق کمیته‌های فنی پایش اراضی، شورای اطلاع رسانی، شورای راهبری اجرایی زمین، کارگروه تامین اعتبارات، متولیان پرونده، سازمان منابع طبیعی و وزارت اطلاعات در رابطه با وضعیت سامانه و کاربر‌ها نظارت‌های کافی به عمل می‌آید و اگر ترک فعلی انجام شده باشد به دادگستری اعلام می‌کنند و در صورت عدم همکاری هر یک از دستگاه‌های متولی اقدامات قانونی لازم به عمل خواهد آمد.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان کرمان با تاکید بر اینکه سامانه پنجره واحد زمین بسیار اثر گذار عمل کرده است، بیان داشت: کسانی که قصد هرگونه عملیات بر روی اراضی یا سرمایه‌گذاری داشته باشند از طریق این سامانه می‌توانند درخواست‌ها واستعلامات خود را انجام دهند و استعلامات اراضی از طریق همین سامانه پنجره واحد صورت می‌گیرد.

پاسخ به ۹ هزار و ۴۸۹ مورد استعلام در سامانه پنجره واحد مدیریت زمین 

وی اضافه کرد: براساس رصد و پایش سامانه و پاسخگویی به استعلامات، تاکنون حدود ۸۷ درصد درخواست‌های متقاضیان با میانگین زمانی ۸ روزه پاسخ داده شده است.

قویدل ادامه داد: از ابتدای سال تاکنون ۱۰ هزار و ۹۲۹ درخواست استعلام در این سامانه ثبت شده که به ۹ هزار و ۴۸۹ مورد استعلام پاسخ داده شده است.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *