مشاور عالی رئیس قوه قضاییه: انتخابات، از عرصه‌های وحدت است

12:17 - 30 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۴۷۳
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
مشاور عالی رئیس قوه قضاییه: انتخابات، از عرصه‌های وحدت است
مشاور عالی رئیس قوه قضاییه گفت: یکی از عرصه‌های وحدت، انتخابات است که در چهار دهه اخیر نشانه وفاداری و بصیرت مردم بوده و اینکه مردم مالک مملکت هستند و باید خودشان تصمیم بگیرند.

خبرگزاری میزان - حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در مراسم گرامیداشت سومین سالگرد ارتحال علامه مصباح یزدی و بزرگداشت شهدای حمله تروریستی مسیر گلزار شهدای کرمان با تاکید بر اینکه نماینده باید تعبد به ولایت فقیه داشته باشد، اظهار کرد: نماینده باید معلومات کافی برای قانونگذاری داشته و شجاعت نظارت بر کار‌های دولت و همه مجاری را داشته باشد.

وی افزود: قانون ریل حرکت قوه مجریه است و قوانین خوب می‌تواند کمک زیادی به دولت برای رسیدن به مقصد کمک کند.

امام جمعه موقت تهران خاطرنشان کرد:علامه مصباح، مجاهد عرصه جهاد تبیین و انسان خوساخته و حکیمی بود.

وی با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای حمله تروریستی ۱۳ دی ماه کرمان، به کشتار بی‌رحمانه هزاران زن، کودک و بیمار بی‌گناه در غزه توسط گرگ‌های وحشی امریکا اشاره کرد.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه تروریست‌های تکفیری در چهارمین سالگرد شهادت سردار سلیمانی داغی را بر دل ایران گذاشتند، تصریح کرد: مردم قهرمان کرمان زیر علم شهید عزت‌ساز سردار حاج قاسم سلیمانی قبل از شهادت او بوده و بعد از شهادت او، حضور با بصیرت و با انگیزه مقدس در حفظ آوازه حاج قاسم دارند و رونق زیارت سردار سلیمانی نشانه ایمان، اعتقاد و صفای باطن مردم کرمان است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه این شهدا از خالص‌ترین و پاک‌ترین شهدا هستند، در در ادامه با اشاره به فضائل ماه رجب بیان کرد: ماه رجب، گنج آخرت و هر لحظه آن برای پیمودن طریق الی الله است. استغفار در این ماه بسیار تاکید شده و استغفار در واقع شست و شوی باطن است.

وی با اشاره به اینکه گناه موجب می‌شود انسان خدا را گم کند، گفت: توسل به امام جواد و هادی (ع) در ماه رجب برد زیادی در تقرب به خداوند دارد، زیرا رجب ماه تجلی ولایت و مایه افتخار پیروان عصمت و طهارت است.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در ادامه با اشاره به عصر غیبت امام زمان (عج) بیان کرد: در زمان غیبت عالمانی هستند که برای تمرکز قدرت دینی در یک مرکز که امام است، دعوت کرده و راه را نیز نشان می‌دهند.

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه گفت: مسئله ولایت فقیه، صریح کلام امام زمان (عج) و فرمایش پیامبر و امیرالمومنین (ع) است و این مسئله استاندارد همیشگی است.

وی ادامه داد: برخورد با شبکه‌های جاسوسی، مفسدان اقتصادی، تروریست‌ها و مفسدان فرهنگی قدرت ولایت می‌خواهد و در غیر این صورت، بدون ولایت قابل حل نیست.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی بیان کرد: عالمان دفاع کنندگان از دین امام زمان هستند و در زمان غیبت این با ولایت فقیه جایگزین می‌شود تا از هر سری صدایی بلند نشود.

وی با اشاره به تلاش عالمان در پاسخ به شبهات اظهار کرد: روزانه رسانه‌های دشمن چندین شبهه مطرح و برای ناامیدی مردم ما تلاش می‌کنند. امروز عده‌ای به جان مردم افتاده‌اند که مردم را از انقلاب نا امید کنند؛ با سیاه‌نمایی، مشکلات را بزرگ می‌کنند و می‌خواهند مردم را از صحنه انتخابات دور نموده و این عزت ملی را از مردم بگیرند در حالی که انتخابات حق مردم است.

امام جمعه موقت تهران با اشاره به اینکه وحدت، دشمن را کور می‌کند، افزود: یکی از عرصه‌های وحدت، انتخابات است که در چهار دهه اخیر نشانه وفاداری و بصیرت مردم بوده و اینکه مردم مالک مملکت هستند و باید خودشان تصمیم بگیرند.

وی با بیان اینکه علما به مردم امید می‌دهند، گفت: در دوران دفاع مقدس اگر منبرها، نماز جمعه، روضه امام حسین (ع) تبلیغات نبود، هشت سال با نبود امکانات لازم نمی‎توانستیم با دنیا بجنگیم و امروز غزه که ۱۰۰ روز با این وضعیت با دشمن می‌جنگد از ما یاد گرفته‌اند.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با بیان اینکه علما حافظ دین هستند، گفت: علامه مصباح از افتخارات تاریخ شیعه و عالمی بود که اول خودش را ساخته و از اول دنبال تحول اخلاقی در حوزه بود. در راستای حرکت‌های تحولی و به روزکردن طلبه‌ها و حوزه‌های علمیه موسسه‌ای در پاسخ به شبهات ایجاد کرد.

وی بیان کرد: مصباح اهل باطن و معنا بود و اول خود را ساخته و در قدم بعد زمان را شناخته بود؛ فقیه به روز و آشنای به حوادث بود و دشمن و جریانات حاکم بر افکار دنیا را می‌شناخت و مکاتب فلسفه دنیا را می‌دانست.

مشاور عالی رئیس قوه قضاییه با بیان اینکه علامه مصباح فقه را برای مدیریت و عزت جامعه اسلامی خوانده بود، افزود: برخی افراد فقه خوانده، اما به فجایع اسرائیل و زندگی مردم کار ندارند، این اسلام نیست.

وی بیان کرد: آیت الله مصباح قبل از انقلاب، استوار از اسلام ناب دفاع کرد و بعد از انقلاب در تبیین نظریه ولایت فقیه چند بیان دارد و در راستای جهاد تبیین، از تریبون نماز جمعه فلسفه ولایت فقیه را، رسا بیان می‌کرد و در برابر تهمت‌ها هرگز از ملامت هیچکس نترسید.

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی با اشاره به اینکه علامه مصباح به قیمت آبرویش پرچم ولایت فقیه را در اهتزاز نگه داشت و در مقابل منحرفان یک تنه ایستاد، گفت: او وجود پربرکتی داشت و هزاران طلبه خوش فکر تربیت کرد و دارای آثار علمی، معنوی و تربیتی زیادی است.

امام جمعه موقت تهران با توصیه به مطالعه آثار آیت الله مصباح گفت: دشمن تلاش دارد با بوق‌های تبلیغاتی شما مردم را از علما جدا کند، اما جداشدنی نیستید.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *