سازمان ملل تسلیم برنامه‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه

9:00 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۴۹۹۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سازمان ملل تسلیم برنامه‌های رژیم صهیونیستی در نوار غزه
سازمان ملل در نوار غزه تسلیم شرایط و برنامه‌هایی است که رژیم صهیونیستی به‌ویژه در زمینه ارسال کمک‌های بشردوستانه اتخاذ می‌‎کند.

خبرگزاری میزان - ارتش رژیم صهیونیستی نه‌تنها فلسطینیان را در شمال نوار غزه در گرسنگی نگه‌می‌دارد، بلکه افرادی را نیز که سعی در دریافت کمک‌های ناچیز دارند، هدف قرار می‌دهد.

گزارش نهاد‌های حقوق بشری حاکی از آن است که رژیم صهیونیستی دریافت‌کنندگان کمک‌های بشردوستانه را هدف قرار می‌دهد؛ در یک مورد پهپاد‌های رژیم صهیونیستی تجمع ساکنان نوار غزه را که در حال دریافت کمک بوده‌اند هدف قرار داده و در یک لحظه بیش از ۵۰ نفر را به شهادت رسانده و ده‌ها نفر دیگر را مجروح کرده است.

شواهد تکان‌دهنده‌ای از کشتار و مجروح شدن ده‌ها فلسطینی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی در روز پنجشنبه گذشته در خیابان الرشید در غرب شهر غزه که در تلاش برای دریافت کمک‌های بشردوستانه بودند، مستند شده است.

براساس شواهد، پهپاد‌های رژیم صهیونیستی به سوی فلسطینی‌هایی که برای دریافت آرد وارد شده به غزه از سوی کامیون‌های سازمان ملل تجمع کرده بودند، تیراندازی کردند؛ در جریان این حمله ۵۰ فلسطینی شهید و ده‌ها تن دیگر زخمی شدند.

شواهد جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که ده‌ها تن از ساکنان در خیابان الرشید که در هفته‌های اخیر به وسیله بولدوزر‌های رژیم صهیونیستی ویران شده بود، در انتظار ورود کامیون‌های حامل آرد تجمع کردند و پهپاد‌ها ناگهان وارد شدند و شروع به تیراندازی به سمت ساکنان کردند.

ساکنانی که از این تیراندازی جان سالم به در بردند، مجروحان را منتقل کردند در حالی که شهدا روی زمین مانده بودند.

 در همان روز، کامیون‌ها رسیدند و صد‌ها نفر از ساکنان دوباره به امید دریافت سهمی از آرد گرد آمدند، زیرا صد‌ها هزار فلسطینی در شمال غزه در حال حاضر برای چهارمین ماه متوالی در گرسنگی به سر می‌برند.

ساکنان مجبور شدند حتی تا ۱۰ کیلومتر را طی کنند تا به منطقه توزیع کمک‌ها برسند، در حالی که به دلیل ترس از تلفات گزارش شده، دستوری برای توزیع کمک بعد از رسیدن کامیون‌ها وجود نداشت.

ساکنان در طول چند روز بعد از این حمله با انتشار اخباری در مورد ورود کامیون‌های حامل کمک‌های بشردوستانه بیشتر، تجمع کردند و نظامیان صهیونیست بار‌ها این افراد را هدف قرار دادند.

گرسنگی؛ سلاح رژیم صهیونیستی علیه ساکنان غزه

براساس اظهارات و شهادت‌های رسمی و شواهد جمع‌آوری شده در نوار غزه، رژیم صهیونیستی از گرسنگی به‌عنوان یک تاکتیک فشار سیاسی و سلاحی در جنگ خود علیه غیرنظامیان فلسطینی استفاده می‌کند.

 این اقدام رژیم صهیونیستی یک جنایت نسل‌کشی است و نهاد‌های امدادرسان و حقوق بشری خواستار اقدام فوری برای اطمینان از دسترسی بدون مانع، ارعاب و هدف قرار گرفتن فلسطینیان در نوار غزه، به غذا، دارو و نیاز‌های اولیه شدند.

سکوت نهاد‌های بین‌المللی درباره وضعیت ساکنان غزه

نهاد‌های حقوق بشری، سازمان ملل و آژانس‌های بشردوستانه آن را به دلیل ناتوانی در ارائه کمک‌های بشردوستانه کافی به روشی آبرومندانه به صد‌ها هزار نفر از ساکنانی که برای چهارمین ماه متوالی گرسنگی واقعی را تجربه می‌کنند و همچنین به دلیل سکوت در مورد کشتار غیرنظامیان فلسطینی در تلاش برای دریافت کمک، مسئول می‌دانند.

سازمان ملل تسلیم برنامه‌های رژیم صهیونیستی

به نقل از استفان دوجاریک، سخنگوی سازمان ملل متحد، تنها ۳ مورد از ۲۱ کمک برنامه ریزی شده شامل غذا، دارو، آب و سایر لوازم حیاتی به شمال غزه بین یکم تا ۱۰ ژانویه ادامه یافت.

دوجاریک گفت که این ماموریت‌ها شامل ماموریت‌های متعدد برای تامین تجهیزات پزشکی به شهر غزه و سوخت برای تاسیسات آب و تاسیسات بهداشتی در شهر غزه و شمال آن است، اما تحویل برنامه‌ریزی‌شده از سوی مقامات صهیونیست رد شد.

بیانیه دوجاریک، سازمان ملل را از مسئولیت آنچه در حال رخ دادن است مبرا نمی‌کند، زیرا به وضوح تسلیم برنامه‌ها و شروط ارتش رژیم صهیونیستی است

هفته گذشته تیم حقوقی رژیم صهیونیستی در دیوان دادگستری بین‌المللی به دروغ مدعی شد که انتقال کمک‌های بشردوستانه و ورود هیئتی از سازمان ملل به شمال نوار غزه را تسهیل کرده است.

قوانین بشردوستانه بین المللی به شدت استفاده از گرسنگی را به عنوان سلاح جنگی ممنوع می‌کند؛ رژیم صهیونیستی به‌عنوان یک رژیم اشغالگر براساس قوانین بین‌المللی بشردوستانه موظف است نیاز‌های اولیه و حفاظت از مردم غزه را تامین کند.

اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی مقرر می‌دارد که گرسنگی عمدی غیرنظامیان از طریق «محروم کردن آن‌ها از اقلام ضروری برای بقای آنها، از جمله ممانعت عمدی تدارکات امدادی» یک جنایت جنگی است.

رژیم صهیونیستی از ۷ اکتبر ۲۰۲۳ براساس اساسنامه رم دادگاه کیفری بین‌المللی، کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی و احکام بین‌المللی قضایی مربوطه، مرتکب نسل‌کشی علیه مردم غیرنظامی نوار غزه شده است.

این اقدامات شامل محروم کردن جمعیت غیرنظامی از آب آشامیدنی و غذای کافی است که به آن‌ها آسیب جدی وارد کرده و آن‌ها را در شرایط زندگی به دام انداخته و در واقع نابود می‌کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *