سوءاستفاده جنسی آنلاین از خردسالان در انگلیس؛ گزارش پلیس درباره مظنونان منتشر شد

9:00 - 20 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۸۹۱
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سوءاستفاده جنسی آنلاین از خردسالان در انگلیس؛ گزارش پلیس درباره مظنونان منتشر شد
گزارش‌ها از درگیر شدن شدید کودکان انگلیسی در بحران سوءاستفاده جنسی به‌ویژه در شکل آنلاین حکایت دارند.

خبرگزاری میزان – بررسی‌ها نشان می‌دهد که کودکان انگلیسی در حال حاضر بزرگ‌ترین عاملان سوءاستفاده جنسی علیه کودکان، در این کشور هستند.

داده‌های پلیس انگلیس نشان می‌دهد که ۵۲ درصد از مجرمان در زمینه سوءاستفاده جنسی در این کشور خردسالان هستند؛ این وضعیتی است که با دسترسی آسان کودکان به هرزه‌نگاری خشونت‌آمیز تشدید می‌شود.

این در حالی است که در دهه گذشته حدود یک سوم عاملان سوءاستفاده جنسی از کودکان در انگلیس کودک بودند.

به گفته پلیس انگلیس، کودکان پسر با دسترسی به تلفن‌های هوشمند محتوا‌های هرزه نگارانه را تماشا کرده و سپس به کودکان دختر حمله می‌کنند.

داده‌های پلیس انگلیس نشان می‌دهد که جرایم جنسی علیه کودکان در این کشور چهار برابر شده است؛ براساس اعلام پلیس انگلیس اگرچه سوءاستفاده جنسی بزرگسالان از کودکان نگران‌کننده است، اما رشد تجاوز جنسی از سوی افراد ۱۷ ساله و کمتر نیز موضوعی به شدت نگران‌کننده است.

در سال ۲۰۲۲، در مجموع ۱۰۷ هزار گزارش درباره سوءاستفاده جنسی از کودکان از جمله تجاوز جنسی گزارش شد؛ یک چهارم این گزارش‌ها مربوط به ساخت و به اشتراک‌گذاری تصاویر ناشایست بودند.

پلیس انگلیس گزارش‌هایی از ۱۴ هزار و ۸۰۰ مورد سوءاستفاده و تجاوز جنسی علیه کودکان ۱۰ تا ۱۷ ساله دریافت کرده است که مظنون این گزارش‌ها به‌عنوان کودک طبقه‌بندی شده است؛ بیشتر این کودکان مظنون، پسران هستند.

یک مقام انگلیسی در این‎باره، گفت: دسترسی آسان به محتوا‌های هرزه‌نگارانه خشونت‌بار برای کودکان سبب تشدید این وضعیت وی شود؛ باید توجه داشت که دسترسی به تلفن‌های هوشمند برای کودکان ۱۱ تا ۱۶ ساله و حتی زیر ۱۰ سال افزایش یافته است و این موضوع بر گستردگی بحران می‌افزاید.

براساس گزارش‌ها یک سوم حملات در خانواده‌ها رخ می‌دهند که رایج‌ترین محیط برای سوءاستفاده جنسی از کودکان است.

از هر ۱۰ قربانی کودک سوءاستفاده جنسی در انگلیس هشت نفر عامل این جنایت را می‌شناختند.

پلیس انگلیس تخمین می‌زند که از هر شش مورد تخلف، یک مورد به آن‌ها گزارش می‌شود.

انجمن ملی پیشگیری از ظلم به کودکان انگلیس با اشاره به نقش هوش مصنوعی در تشدید بحران سوءاستفاده جنسی کودکان از کودکان در این کشور، اعلام کرد: ۱۴ ماه طول می‌کشد تا یک متهم پرونده کودک‌آزاری پس از تفهیم اتهام محاکمه شود و این امر سبب تشدید فشار بر قربانیان می‌شود.

به گزارش گاردین، معاون مدیر آزار جنسی کودکان در آژانس ملی جرایم انگلیس، گفت: براساس تخمین‌ها حدود ۸۳۰ هزار بزرگسال در انگلیس برای کودکان خطرآفرین هستند.

مقام مذکور تاکید کرد: شدت تخلف و همچنین پیچیدگی‌هایی که مجریان قانون در برخورد با آن با آن مواجه هستند، افزایش یافته است؛ به‌عنوان مثال، ما اکنون شاهد ایجاد تصاویر و ویدیو‌های فوق واقعی با سوءاستفاده از هوش مصنوعی هستیم.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *