سایه تجاوز بر سر هزاران بیمار روانی در انگلیس

12:14 - 16 بهمن 1402
کد خبر: ۴۷۵۸۳۴۶
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
سایه تجاوز بر سر هزاران بیمار روانی در انگلیس
رسانه‌های انگلیس افشا کردند که ده‌ها هزار بیمار با مشکلات روانی در مراکز درمانی وابسته به سرویس سلامت همگانی این کشور هدف آزار و تجاوز جنسی قرار گرفته‌اند.

خبرگزاری میزان - بیماران سلامت روان می‌گویند که در زمان درمان در مراکز سرویس سلامت همگانی انگلیس هدف تجاوز و آزار جنسی قرار گرفته‌اند و این امر به عنوان یک «رسوایی ملی» توصیف شده است.

تحقیقات اسکای نیوز و ایندیپندنت نزدیک به ۲۰ هزار شکایت تجاوز جنسی، سوء استفاده و آزار و اذیت را که هم بیماران و هم کارکنان را شامل می‌شود، در بیش از ۳۰ مرکز بهداشت روان در انگلیس از سال ۲۰۱۹ کشف کرده است.

این تحقیقات با شهادت الکسیس کوین، شناگر جوان سابق انگلیسی که روایت خود را در اسکای نیوز بیان کرده، آغاز شد.

این شناگر سابق انگلیسی پس از انتشار گزارش‌های مربوط به آزار جنسی بیماران در مراکز درمانی سرویس سلامت همگانی انگلیس، از مراقبت‌های درمانی خودداری کرد.

تجاوز و آزار جنسی بیماران روانی در مراز درمانی سریویس سلامت همگانی انگلیس

روایت این زن جوان انگلیسی در اسکای نیوز با عنوان «پادکست بیمار شماره ۱۱» منتشر شده است.

پس از شکایت این شناگر سابق، هیچ یک از آزارگران با تعقیب کیفری و اقدام جنایی مواجه نشدند.

سپس چندین بیمار و خانواده‌های آن‌ها برای گفتن تجربه‌های خود اقدام کردند.

این روایت‌ها شامل یک فارغ‌التحصیل رشته حقوق است که توضیح می‌دهد چگونه قبل از انتقال به یک واحد روانپزشکی از سوی یک کارمند مورد تجاوز جنسی قرار گرفته است.

در همین حال، مادر ۲ فرزند گفته که طی ۵ ماه بار‌ها هدف آزار جنسی «وحشتناک» از سوی یک کارمند مرد قرار گرفته است.

الکسیس به اسکای نیوز گفت: فکر می‌کردم تنها من هستم، اما فقط من نیستم و هزاران نفر مانند من وجود دارند.

در سال ۲۰۱۱، وزارت بهداشت انگلیس متعهد شد که مراقبت‌های مختلط را در تمام خدمات بستری خود از بین ببرد.

با وجود این، بیش از ۱۲ سال پس از آن، اسکای نیوز و ایندیپندنت صد‌ها اتهام تجاوز و آزار جنسی را در بخش‌های مختلط جنسی و فضا‌های مشترک در مراقبت‌های روان‌پزشکی سرویس سلامت همگانی این کشور شناسایی کرده‌اند.

پس از ۵۰ درخواست آزادی اطلاعات، این ۲ رسانه اقدام به انتشار نتایج تحقیقات خود کردند.

تجاوز و آزار جنسی بیماران روانی در مراز درمانی سریویس سلامت همگانی انگلیس

نزدیک به ۲۰ هزار حوادث مرتبط با ایمنی جنسی در بخش‌های بستری بهداشت روان بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ گزارش شده است که این رقم سالانه، هر سال افزایش می‌یابد.

حادثه مرتبط با ایمنی جنسی به عنوان هر رفتار جنسی ناخواسته‌ای تعریف می‌شود که باعث می‌شود فرد احساس ناراحتی یا ناامنی کند؛ این شامل تجاوز و آزار جنسی می‌شود.

نزدیک به ۴ هزار حادثه مربوط به ایمنی جنسی در سال ۲۰۲۳ گزارش شده است؛ بالاتر از کل رقم سالانه برای هر دو سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰.

بیش از ۸۰۰ ادعای آزار جنسی و تجاوز شامل بیماران زن در بیش از ۲۰ مرکز بین سال‌های ۲۰۱۹ تا ۲۰۲۳ روی داده که تنها ۹۵ مورد از آن‌ها به پلیس گزارش شده است.

بیش از ۵۰۰ ادعای تجاوز و آزار جنسی در مراکز بستری روان‌پزشکی مختلط زن و مرد سرویس سلامت همگانی انگلیس، در بیش از ۲۰ مرکز روی داده است.

دیم ورا بیرد، کمیسر سابق قربانیان، این یافته‌ها را یک رسوایی ملی توصیف کرده و در همین حال، لید اسمیت، رئیس کالج سلطنتی روانپزشکان، گفت: یافته‌های وحشتناک نشان می‌دهد که هنوز کار‌های زیادی باید انجام شود تا مطمئن شویم که بیماران و کارکنان مراکز بهداشت روان همیشه از آسیب‌های جنسی محافظت می‌شوند.

وی افزود: عمیقا نگران‌کننده است که می‌بینیم بسیاری از حوادث در محیط‌های بهداشت روان گزارش نمی‌شوند.

در سال ۲۰۱۲، الکسیس، مادری که به عنوان معلم کار می‌کرد، پس از مرگ برادرش وارد مراقبت روانی شد.

او که اوتیسم تشخیص داده نشده بود، در روز کریسمس در سال ۲۰۱۳ پس از اینکه در یک بخش کاملا مردانه قرار گرفته بود، از تجاوز جنسی از سوی یک بیمار در بیمارستان لیتل‎بروک کنت، شکایت کرد.

انتهای پیام/


برچسب ها: انگلیس آزار جنسی

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *