رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

افزایش ۶۶ درصدی محتوا‌های آزار جنسی آنلاین کودکان در انگلیس

10:21 - 27 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۵۰۱۹
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
افزایش ۶۶ درصدی محتوا‌های آزار جنسی آنلاین کودکان در انگلیس
آمار جمع‌آوری شده نشان می‌دهد که رسانه‌های اجتماعی انگلیس مانعی در برابر سایت‌های تولید محتوای آزار جنسی کودکان ایجاد نمی‌کنند.

خبرگزاری میزان – یک موسسه خیریه مسئول یافتن و حذف مطالب و محتوا‌های آزار جنسی کودکان در انگلیس گزارش داد که بیش از ۹۰ درصد از تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان که در رسانه‌های اجتماعی این کشور یافت می‌شود، اکنون «خود تولیدی» هستند.

بنیاد دیده‌بان اینترنت انگلیس گزارش داد که در سال گذشته میلادی در بیش از ۱۰۰ هزار صفحه وب، مطالبی را که خود تولیدی هستند، کشف کرده و این رقم نسبت به سال پیش از آن ۶۶ درصد افزایش داشته است.

داده‌های این نهاد خیریه نشان می‌دهد که در مجموع رکورد بیش از ۲۷۵ هزار صفحه وب حاوی محتوای آزار جنسی کودکان تایید شده است که ۸ درصد افزایش داشته است؛ داده‌های جدید باعث حمله مجدد به «رمزگذاری سرتاسری» از سوی دولت انگلیس با حمایت  بنیاد دیده‌بان اینترنت شد.

سوزی هارگریوز، مدیر اجرایی این نهاد خیریه گفت که افزایش تصاویر کشف و حذف شده لزوما مشکل‌ساز نیست، زیرا بخشی از این افزایش می‌تواند به دلیل تشخیص بهتر باشد.

وی افزود: این بدان معناست که ما موارد بیشتری را شناسایی می‌کنیم، اما فکر نمی‌کنم اگر در حال یافتن آزار جنسی بیشتر از کودکان باشید، موضوع خوبی باشد؛ بدیهی است که اگر ما هیچ تصویری از سوءاستفاده جنسی از کودکان پیدا نکنیم، بنیاد دیده‌بان اینترنت بیشترین موفقیت را خواهد داشت؛ ماموریت ما حذف سوءاستفاده جنسی از کودکان است.

کودکان خردسال انگلیس در دام آزارگران جنسی

دیده‌بان اینترنت انگلیس می‌گوید که برخی از تصاویر ایجاد شده از سوی کودکانی است که تنها ۳ سال سن دارند و یک‌پنجم از آن‌ها به‌عنوان محتوای حاوی آسیب رده یک، شدیدترین انواع سوءاستفاده جنسی، رتبه‌بندی شده است.

هارگریوز گفت: ۱۰ سال پیش ما اصلا محتوای خود تولیدی را ندیده بودیم و یک دهه بعد اکنون متوجه می‌شویم که ۹۲ درصد از صفحات اینترنتی که حذف می‌کنیم محتوای خود تولید شده در آن‌ها وجود دارد؛ این کودکان در اتاق‌ خواب و محیط‌های خانگی هستند که فریب خورده‌اند، مجبور شده‌اند یا به انجام فعالیت‌های جنسی تشویق شده‌اند که سپس تصاویر آنها از سوی وب‌سایت‌های سوءاستفاده جنسی از کودکان ضبط و به اشتراک گذاشته می‌شود.

ارقام جدید، نخستین داده‌هایی که از سال ۲۰۲۳ جمع‌آوری شده است، بر مخالفت آن با برنامه‌های شرکت متا برای فعال کردن رمزگذاری سرتاسری (یک ویژگی امنیتی که این شرکت را نسبت به اشتراک‌گذاری محتوای روی آن کور می‌کند) برای پیام‌رسان‌ها تأکید می‌کند.

این شرکت در سال ۲۰۲۲، ۲۰ میلیون مورد از افرادی را که محتوای آزار جنسی کودکان را به اشتراک گذاشتند، به موسسه مشابه دیده‌بان اینترنت در آمریکا یعنی مرکز ملی کودکان گمشده و مورد سوءاستفاده جنسی قرار گرفته، گزارش داده است.

دیده‎بان اینترنت انگلیس درباره این موضوع نگران است که آیا همه موارد حذف شده‌اند یا خیر؛ هارگریوز همچنین از شرکت اپل به دلیل کنار گذاشتن برنامه‌های نظارت بر محتوا‌های آزار جنسی کودکان در آیفون‌ها انتقاد کرد، به‌گونه‌ای که این شرکت در ابتدا استدلال می‌کرد که این اقدام حفظ حریم خصوصی است.

مدیر خیریه دیده بان اینترنت انگلیس می‌گوید: با وجود سازمان‌هایی که به دنبال انجام کار درست در پرتو مقررات جدید در انگلیس هستند، غیرقابل درک است که متا تصمیم بگیرد به سمت دیگری نگاه کند و به مجرمان یک مجوز رایگان برای اشتراک‌گذاری بیشتر و انتشار تصاویر سوءاستفاده جنسی از کودکان در حریم خصوصی و غیرقابل شناسایی ارائه دهد.

تصمیماتی مانند این و همچنین تصمیم اپل برای کنار گذاشتن برنامه‌های نظارت برای تشخیص اشتراک‌گذاری سوءاستفاده جنسی از کودکان، با توجه به زمینه انتشار این تصاویر در وب گسترده‌تر، گیج‌کننده است.

تام توگندات، وزیر امنیت داخلی انگلیس، گفت: این گزارش هشدار دهنده به وضوح نشان می‌دهد که آزار جنسی آنلاین کودکان در حال افزایش است و سن قربانیان کاهش می‌یابد و با این حال، علیرغم هشدار‌های دولت، موسسات خیریه، مجری قانون و شرکای بین‌المللی، متا تصمیم فوق‌العاده‌ای اتخاذ کرده است تا به این قربانیان پشت کند و «فضای امن» را برای شکارچیان جنسی فراهم کند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *