رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در استان مرکزی|

تحویل ۷ هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت واحد صنعتی شهرک‌های کاوه و احمدآباد/ تثبیت و صدور ۳ هزار فقره سند مالکیت در راستای نهضت ملی مسکن

14:13 - 19 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۸۱۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
تحویل ۷ هزار و ۴۰۰ فقره سند مالکیت واحد صنعتی شهرک‌های کاوه و احمدآباد/ تثبیت و صدور ۳ هزار فقره سند مالکیت در راستای نهضت ملی مسکن
رئیس سازمان ثبت‌ اسناد و املاک کشور گفت: در راستای حمایت از تولید، سند مالکیت ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کاوه و احمدآباد در استان مرکزی امروز تحویل داده شد.

خبرگزاری میزان - حسن بابایی رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در یکصد و چهارمین سفر استانی در نشست شورا‌های قضایی و حفظ حقوق بیت المال استان مرکزی اظهار کرد: تثبیت و صدور ۳ هزار فقره اسناد مالکیت شهر پرندک زرندیه، شهر فراهان و داوود آباد در راستای نهضت ملی مسکن و قانون جهش تولید و تأمین مسکن صورت گرفته و علاوه بر این ۲۲۰ فقره سند مالکیت روستای علی قورچی شازند، شرکت هپکو اراک به مساحت ۸۸ هکتار به اداره کل راه و شهرسازی و مدیرعامل شهر جدید امیرکبیر تحویل شد.

وی افزود: امروز حدنگار تنها سیاست کلی قوه قضاییه نیست بلکه سیاست نظام است و در کلان در حال پیگیری است، در سیاست‌های کلی برنامه هفتم توسعه به حدنگاری ۱۰۰ درصدی اراضی کشاورزی و ملی اشاره شده که امیدواریم بتوانیم در دوران تحول و تعالی اقدامات لازم را انجام دهیم.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور عنوان کرد: در تیرماه ۱۴۰۱ مقام معظم رهبری اشاره کردند که قانون حدنگار در راستای جلوگیری از کوه خواری و جنگل خواری و زمین خواری در روستا‌ها و شهر‌ها باید اجرا شود لذا امروزه باید تمام اراضی و املاک شناسنامه دار شوند و متولیان زمین در جهادکشاورزی زمانی می‌توانند تصمیمات درست بگیرند که میزان اراضی مشخص باشد و اگر هویت بخشی و آمایش در خصوص اراضی انجام شود دخل و تصرفات و زمین خواری و تشکیل پرونده‌های قضایی به شدت کاهش خواهد داشت.

بابایی خاطرنشان کرد: اگر اراضی کشاورزی توسط اشخاص خریداری و ساخت و ساز شوند قطعا حکم تخریب صادر خواهد شد. در سنوات گذشته تلمباری از پرونده‌های ساخت و ساز غیرمجاز را داشته ایم، اما امروز با سند دار شدن این اراضی، حکم تخریب به راحتی صادر می‌شود.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور ادامه داد: در حوزه حدنگاری منابع طبیعی حدود ۱۳۴ میلیون هکتار اراضی معادل بیش از ۹۹ درصد تثبیت و سنددار شده اند و هم اکنون دخل و تصرف در حوزه منابع طبیعی به شدت کاهش پیدا کرده است. حدنگاری در اراضی کشاورزی نیز به ۴۳ درصد در سطح کشور رسیده و حدنگاری کشاورزی نزدیک به ۴۰ شهرستان مهم نیز به اتمام رسیده است؛ که تحقق این سیاست را مدیون تعامل دستگاه‌های ذیربط هستیم.

وی تاکید کرد: در راستای حمایت از تولید، سند مالکیت ۷ هزار و ۴۰۰ واحد صنعتی در شهرک‌های صنعتی کاوه و احمدآباد در استان مرکزی امروز تحویل داده شد، در راستای نهضت ملی مسکن نیز برای ۳ هزار واحد مسکونی و همچنین برای شرکت هپکو سند صادر شده که امروز تحویل داده شد.

بابایی اظهار کرد: در سفر ریاست قوه قضاییه به استان مرکزی، چند شهرستان درگیر مسائل اوقاف بودند که در این راستا باید اقدامات لازم صورت گیرد تا این موارد نیز در سطح استان رفع شود، تعیین تکلیف اراضی موقوفه مورد تاکید ریاست قوه قضاییه نیز هست که در استان‌ها نیز باید مورد توجه باشد.

وی با اشاره به بیانات اخیر رئیس قوه قضاییه در شورای عالی قضایی مبنی بر اینکه افرادی که پس از حادثه تروریستی کرمان با دشمن همصدایی کردند آن‌ها دلِ مردم مؤمن ایران اسلامی را به درد آوردند و در زمین دشمن بازی کردند؛ آن‌ها در فضای مجازی و غیرمجازی اعمال مجرمانه مرتکب شدند و با دشمنان و آمریکایی‌ها و داعشی‌ها همسویی کردند؛ گفت: این‌ها افرادی هستند که دادستان‌های ما نباید از اقدامات آنان رد شوند و این اقدامات را نادیده بگیرند.

ضرورت هویت بخشی به اراضی و املاک

حجت الاسلام و المسلمین سعید جزایی رئیس کل دادگستری استان مرکزی بر ضرورت هویت بخشی به اراضی و املاک در سطح کشور و استان مرکزی تاکید کرد و گفت: اجرای قانون جامع حدنگار و صدور اسناد مالکیت اراضی و املاک دولتی یک امر ضروری و زیربنایی و رافع بسیاری از مشکلات می‌تواند باشد.

وی افزود: با توجه به بیانات مقام معظم رهبری در هویت بخشی به اراضی، امیدواریم بتوانیم در این مسیر گام‌های مثبتی برداریم چرا که اجرای این مهم برکات فراوانی را به همراه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان مرکزی تصریح کرد: در استان مرکزی اقدامات خوبی در این راستا صورت گرفته بطوریکه استان مرکزی در صدور اسناد اراضی دولتی رتبه نخست را در این حوزه کسب کرده است.

در پایان بابایی ضمن حضور در فرماندهی انتظامی استان و قرائت فاتحه بر مزار شهید گمنام این فرماندهی، از پروژه در حال ساخت اداره کل ثبت استان مرکزی که پیشرفتی ۹۰ درصدی داشته و به زودی قابل بهره برداری است، بازدید کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *