۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کهگیلویه و بویر احمد آزاد شدند

15:19 - 17 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۳۴۲۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیرعمد استان کهگیلویه و بویر احمد آزاد شدند
رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد از آزادی ۲۲ زندانی جرایم غیرعمد و اعطا مرخصی به ۳۶۱ مددجو خبر داد.

خبرگزاری میزان-محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد به آزادسازی زندانیان جرایم غیر عمد به مناسبت سالروز شهادت سردار سلمیانی اشاره کرد و گفت: در راستای گرامیداشت یاد، نام و خاطره‌ی سردار دل‌ها، شهید سپهبد حاج قاسم سلیمانی، ۲۲ نفر از زندانیان جرایم غیر عمد در استان آزاد شدند.

وی افزود: بدهی این افراد بالای ۸ میلیارد ۵۰۰ میلیون تومان بود که با همکاری مراجع قضایی، خیرین و نیکوکاران، سپاه فتح استان و گذشت ۳ میلیارد و ۸۸۰ میلیون تومان توسط شکات، آزاد شدند.

 رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: در جلسه کمیته عفو استان با درخواست عفو ۸ نفر از زندانیان واجد الشرایط موافقت شد و این تعداد به کانون گرم خانواده‌های خود بازگشتند.

وی به اعطای مرخصی به زندانیان به همین مناسبت نیز اشاره و در این زمینه گفت: در این ایام با هماهنگی دادستان مرکز استان و اعلام به مراکز قضایی، نسبت به اعطای ارفاقات قضایی بالاخص مرخصی به زندانیان واجد الشرایط که نافی امنیت جامعه نباشند، پیگیری‌های لازم به عمل آمده و به مدت ۵ روز به تعداد ۳۶۱ مرخصی اعطاء و در چند روز آینده نیز ادامه خواهد داشت.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با اظهار اینکه دستگاه قضایی همانطور که به موجب قانون در احقاق حق و اجرای عدالت پیگیر است، نسبت به خانواده‌های مددجویان و زندانیان حساسیت ویژه‌ای دارد، گفت: بنابراین با همکاری بسیج سازندگی سپاه فتح استان، طی مراسمی در طرح نهضت خدمت مؤمنانه ۵۰۰ بسته معیشتی به یاد حاج قاسم، به مبلغ ۵۰۰ میلیون تومان به خانواده‌های نیازمند زندانی اعطاء شد.

وی در ادامه اظهار کرد: در مراسمی که به مناسبت گرامی‌داشت سالروز شهادت سردار سلیمانی با حضور امیرحسین یوسفی معاون فرهنگی سازمان بسیج حقوقدانان کشور در دادگستری استان برگزار شد، به جمعی از خانواده شهدای شاغل در دادگستری و مرکز وکلای قوه قضاییه در استان تقدیر شد.

وی افزود: همچنین در مسابقه‌ای که به مناسبت ولادت حضرت فاطمه زهراء (س) و سالگرد شهادت شهید سلیمانی برگزار شده بود به افرادی که حائز امتیاز بیشتری شده بودند جوایزی اهدا و در مراسمی که در کانون اصلاح و تربیت یاسوج برگزار شد به ۲۸ نفر از بانوان شاغل در زندان‌های استان جوایزی اهدا شد. همچنین به سه نفر از مددجویانی که در مسابقات قرآنی و نهج البلاغه منطقه‌ای جنوب کشور، رتبه برتر کسب کرده بودند با اهداء جوایزی تقدیر به عمل آمد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *