اولین دوره آموزشی کاراموزان قضاوت در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد

15:26 - 23 اسفند 1402
کد خبر: ۴۷۶۴۳۴۰
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
اولین دوره آموزشی کاراموزان قضاوت در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد آغاز شد
اولین دوره آموزشی کاراموزان قضاوت در دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد با حضور ۱۵ نفر آغاز شد.

خبرگزاری میزان-محبوب افراسیاب رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در آیینی که با حضور کارآموزان و جمعی از مسئولان قضایی استان برگزار شد اخلاق قضایی را از مهمترین ارکان یک قاضی بیان و افزود: قضات علاوه بر اخلاق حسنه، باید اهل مطالعه و بر پرونده‌ها مسلط باشند، قواعد قضایی را بلد و بر اصول قضایی آگاه باشد.

وی گفت: شغل قضات شغلی بسیار پراسترس است پس ما باید جهت مقابله با این استرس، نخست توکل بر خدا و رابطه متقابل با خدا داشته باشیم و در مسیر حق قدم برداریم سپس قواعد را باید مدنظر قرار دهیم و به قانون عمل کنیم.

رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویراحمد در این جلسه گفت: در پرونده‌ها نباید وضعیت ظاهری افراد را مد نظر قرار دهیم و قضات باید شواهد و مدارک را مد نظر قرار دهند و نگذارند حقی از کسی ضایع شود.

افراسیاب گفت: به قضات توصیه می‌کنم که به زیبایی‌های دنیا توجه نکنند و مال دنیا را مد نظر خود قرار ندهند و جهت رضای خدا قدم بردارند و قدرت نفس خود را بالا ببرند که بتوانند به زیبایی‌های دنیا نه بگویند و عدالت و حق را مدنظر خود قرار دهند.

وی افزود: اگر قاضی قواعد را بلد نباشد با مشکل روبرو می‌شود و انحراف از مسیر حق و عدم تسلط قاضی به مسائل حقوقی و کیفری نیز بسیار مهم است.

وی اظهار کرد: یکی از شاخصه‌های اصلی و تعیین‌کننده در توسعه یافتگی یک استان، توسعه نیروی انسانی است یعنی فاز اول توسعه توسعه نیروی انسانی است.

وی در مورد شروع اولین دوره‌ی کارآموزی قضاوت در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: اولین دوره کارآموزی قضایی در این استان از امروز شروع به کار کرد و یکی از آثار مهم این دوره این است که کارآموزان جذب کادر قضایی این استان خواهند شد و خلأ کمبود کادر قضایی در این موضوع به صورت قابل‌ توجهی حل خواهد شد.

افراسیاب گفت: این دوره ادامه دار خواهد بود و دوره‌های بعدی را با توجه به پتانسیلی که در این استان حاکم و اساتید مجربی که از همکاران قضایی در این استان حضور دارند دوره‌های بعدی را خواهیم داشت تا شاهد روزی باشیم که هیچ مشکل کمبود کادر قضایی در این استان نداشته باشیم.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *