کشتارهای میدانی در غزه؛ مستندات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی روی میز نهادهای بین‌المللی

8:56 - 05 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۱۲۴۷
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
کشتارهای میدانی در غزه؛ مستندات نسل‌کشی رژیم صهیونیستی روی میز نهادهای بین‌المللی
ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه مستنداتی از کشتار‌های میدانی رژیم صهیونیستی را در نوار غزه به نهادهای بین‌المللی از جمله دیوان کیفری بین‌المللی ارائه کرد.

خبرگزاری میزان - گزارش اولیه ارائه شده به گزارشگران ویژه سازمان ملل و دادستان دیوان کیفری بین‌المللی (ICC)، کشتار‌های میدانی از سوی ارتش رژیم صهیونیستی را در نوار غزه مستند کرده است.

ناظر حقوق بشر اروپا-مدیترانه (یورو-مد مانیتور) خواستار تحقیقات فوری درباره این جنایت‌ها و پاسخگویی عاملان و اجرای عدالت برای همه قربانیان شد.

ارسال مستندات جنایت‌ها در غزه به نهاد‌های بین‌المللی

این نهاد حقوق بشری پرونده اولیه را به موریس تیدبال بنز، گزارشگر ویژه سازمان ملل در مورد اعدام‌های غیرقانونی یا خودسرانه، فرانچسکا آلبانیز، گزارشگر ویژه در مورد وضعیت حقوق بشر در سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده از سال ۱۹۶۷؛ نوانتم پیلای، رئیس کمیته تحقیق در مورد اراضی اشغالی فلسطین و کریم خان، دادستان دیوان کیفری بین‌المللی ارسال کرد.

این سازمان حقوق بشری از طرف‌های مذکور خواست موضع قاطعانه‌ای در قبال عملیات کشتار گسترده از سوی نظامیان صهیونیست که غیرنظامیان فلسطینی را هدف قرار می‌دهند، به‌ویژه کشتار میدانی و تخریب فیزیکی در نوار غزه اتخاذ کنند.

ارسال مستندات نسل‌کشی غزه به نهادهای بین‌المللی

 علاوه بر این، یورو-مد مانیتور خواستار تشکیل یک تیم حقوقی بین‌المللی، فشار برای تضمین ورود آن به نوار غزه و آغاز تحقیقات در مورد این موارد و دیگر موارد کشته شدن غیرنظامیان فلسطینی از سوی نظامیان صهیونیست شد.

این نهاد خواست تا اقدامات جدی در جامعه بین‌المللی به منظور دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه، اطمینان از توقف کشتار غیرقابل توجیه جاری، آغاز تحقیقات جنایی در مورد تمام جنایت‌های گزارش شده ارتش رژیم صهیونیستی و دستیابی به مسئولیت و عدالت برای هر قربانی و بازمانده فلسطینی شد.

نزدیک به ۱۰ روز پس از آغاز حمله زمینی ارتش رژیم صهیونیستی به نوار غزه در ۲۷ اکتبر گذشته، ارتش این رژیم ده‌ها کشتار و تخریب مستقیم فیزیکی را علیه غیرنظامیان به عنوان بخشی از عملیات نظامی همه‌جانبه خود انجام داد.

ارسال مستندات نسل‌کشی غزه به نهادهای بین‌المللی

شهادت و ناپدید شدن ۲۸ هزار نفر در نوار غزه

یورو-مد مانیتور گزارش داد که براساس برآورد‌ها از زمان آغاز نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه، بیش از ۲۸ هزار فلسطینی به شهادت رسیده‌اند، این تعداد شامل کسانی است که زیر آوار ساختمان‌های ویران شده گرفتار شده‌اند و اکنون گمان می‌رود که به شهادت رسیده باشند.

بالاترین میزان تلفات غیرنظامیان در قرن ۲۱

زنان و کودکان ۷۰ درصد از قربانیان ثبت شده را تشکیل می‌دهند و بنابراین، تلفات فلسطینی‌ها بالاترین میزان تلفات غیرنظامیان را در سراسر جهان در قرن ۲۱ تشکیل می‌دهد.

جنایت کشتار‌های غیرقانونی از سوی نیرو‌های نظامی صهیونیست در جریان تهاجم زمینی آن‌ها به نوار غزه در پرونده حقوقی اخیر ناظر حقوق بشر اروپا مورد بررسی قرار گرفته و این جرایم شامل موارد بسیار متعددی است.

همه این موارد صرفا نمونه‌هایی از کشتار‌ها و قتل‌های میدانی متعددی است که در مناطقی رخ داده که تهاجمات زمینی رژیم صهیونیستی در آن صورت می‌گیرد.

کارکنان نهاد‌های حقوق بشری به مستندسازی و تهیه پرونده‌های جامع در مورد شرایط عملیات کشتار خودسرانه، فراقانونی و غیرضروری از سوی نیرو‌های نظامی صهیونیست در نوار غزه ادامه می‌دهند.

ارسال مستندات نسل‌کشی غزه به نهادهای بین‌المللی

نقض استانداردهای بین‌المللی

کشتار‌های رژیم صهیونیستی ناقض استاندارد‌های بین‌المللی و حق حیات مندرج در ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر به اضافه ماده ۶ میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی است که تصریح می‌کند: هر انسان حق ذاتی زندگی دارد، این حق به وسیله قانون حمایت می‌شود و هیچ کس را نمی‌توان خودسرانه از زندگی خود محروم کرد.

گزارشگران ویژه سازمان ملل و دادستان دیوان کیفری بین‌المللی باید تحقیقات سریعی را در مورد نقض‌های فوق‌الذکر و همچنین سایر جنایت‌های جنگی که رژیم صهیونیستی علیه غیرنظامیان در نوار غزه مرتکب شده است، آغاز کنند و کسانی را که مسئول صدور و حمل آن هستند، محاکمه کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *