شورای امنیت و موضوع غزه؛ آمریکا فراتر از محافظ برای رژیم صهیونیستی عمل می‌کند

7:45 - 05 دی 1402
کد خبر: ۴۷۵۰۹۰۲
دسته بندی: حقوق بشر ، عمومی
شورای امنیت و موضوع غزه؛ آمریکا فراتر از محافظ برای رژیم صهیونیستی عمل می‌کند
تلاش‌ها برای دستیابی به آتش‌بس در نوار غزه با مانع‌تراشی و کارشکنی آمریکا به نتیجه‌ای نرسیده و واشنگتن فراتر از یک پشتیبان برای رژیم صهیونیستی عمل می‌کند.

خبرگزاری میزان – نشست شورای امنیت سازمان ملل درباره نوار غزه در روز‌های اخیر برای چندمین بار به تعویق افتاد و در نهایت این نهاد سازمان ملل جلسه خود را تشکیل داد.

شورای امنیت در نشست روز جمعه گذشته خود قطعنامه‌ای را به منظور گسترش کمک‌ها به نوار غزه تصویب کرد.

این قطعنامه با ۱۳ رای مثبت به تصویب رسید، اما بسیاری از نهاد‌های بین‌المللی و کشورها آن را قطعنامه‌ای بسیار ضعیف در حمایت از مردم غزه توصیف کردند.

تصویب قطعنامه اخیر در شورای امنیت پس از کارشکنی‌های متعدد آمریکا و دیگر متحدان رژیم صهیونیستی صورت گرفت و پیشتر آمریکا قطعنامه‌ای را درباره غزه وتو کرده بود.

آمریکا فراتر از محافظ رژیم صهیونیستی

آمریکا چیزی فراتر از یک محافظ رژیم صهیونیستی است؛ جفری دی.ساکس، استاد و مدیر مرکز توسعه پایدار در دانشگاه کلمبیا با انتشار مقاله‌ای به این موضوع پرداخته و می‌نویسد: اکنون این کشور در نسل‌کشی اسرائیل علیه مردم فلسطین غزه شریک جرم است.

شورای امنیت سازمان ملل در ۸ دسامبر شاهد رای‌‎گیری تقریبا یکپارچه‌ای بود که خواستار آتش‌بس فوری در غزه شد؛ این لحظه که به عنوان افتخاری برای سازمان ملل ستایش می‌شود، با شرم برای آمریکا همراه است که تنها رأی مخالف را داد و این قطعنامه با ۱۳ موافق، یک مخالف (آمریکا) و یک ممتنع (انگلیس) همراه شد.

این امر وضعیت وخیم غزه را برجسته می‌کند که از آن به عنوان بزرگترین زندان روباز جهان یاد می‌کنند و فلسطین در حال تحمل وحشیگری‌های اشغالگران صهیونیست است.

متخصصان حقوقی در مراکز حقوق اساسی، اقدامات رژیم صهیونیستی را یک نسل‌کشی می‌دانند.

بیش از ۲۰ هزار نفر از نفر از مردم غزه به شهادت رسیده‌اند، بیش از ۵۰ هزار نفر مجروح و ۱.۸ میلیون نفر آواره شده‌اند.

جفری در مقاله خود نوشت: آمریکا بیش از یک محافظ اسرائیل است؛ این کشور یک شریک جرم است، همه آمریکا را به دلیل ارسال مهمات به اسرائیل محکوم و آن را به عنوان شریک جرم در مناقشه اخیر معرفی می‌کنند.

توجیه رئیس رژیم صهیونیستی برای کشتار فلسطینیان با تاکید بر ادعاهای بی‎اساس درباره حماس، به چالش کشیده می‌شود؛ بزرگ‌ترین دروغ رژیم صهیونیستی این است که مدعی شده برای شکست دادن حماس گزینه دیگری جز کشتار دسته‌جمعی غزه ندارد.

استاد دانشگاه کلمبیا یک قطعنامه دیپلماتیک پیشنهاد می‌کند که از رژیم صهیونیستی و آمریکا می‌خواهد به قوانین بین‌المللی پایبند باشند، یک کشور مستقل فلسطین را بپذیرند و از آن به عنوان کشور ۱۹۴ عضو سازمان ملل استقبال کنند.

آمریکا باید تامین تسلیحات رژیم صهیونیستی در عملیات پاکسازی قومی غزه را متوقف کند و از نقض گسترده حقوق بشر در کرانه باختری از سوی رژیم صهیونیستی دست بردارد.

سازمان ملل در حال حاضر از سوی آمریکا با موانع و کارشکنی‌های بسیاری موجه شده است؛ سازمان ملل باید با جدیت نقش خود را در توسعه حقوق بین‌الملل، توسعه پایدار و حقوق جهانی بشر انجام دهد.

 حقوق بین‌الملل یک خلقت نسبتا جدید بشری است که هنوز در دست ساخت است و دستیابی به آن در برابر سرسختی برخی کشور‌ها دشوار است، اما باید همه آن را دنبال کنند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *