رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل: با مدیران بی‌مسئولیت برخورد می‌شود

11:21 - 22 آذر 1402
کد خبر: ۴۷۴۸۹۳۱
دسته بندی: قضایی ، حقوقی
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل: با مدیران بی‌مسئولیت برخورد می‌شود
دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل: با مدیران بی‌مسئولیت در رابطه با جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری‌های غیر‌مجاز، زمین‌خواری و تخلیه غیرمجاز نخاله در زمین‌های کشاورزی و کنار راه‌ها برخورد می‌شود

خبرگزاری میزان_ جلال آفاقی در بازدید از وضعیت مبادی ورودی شهر و حریم جاده‌های شهرستان اردبیل، برخی تخریب‌های صورت گرفته در اراضی کشاورزی، تغییر کاربری‌های غیرمجاز باغ‌ها و تخلیه نخاله در حریم راه را غیرقابل قبول دانسته و عنوان کرد: صدور دستورات ویژه برای اقدام عاجل توسط دستگاه‌های متولی امری ضروری و انکار ناپذیر است.

وی افزود: پیشگیری و استفاده از ظرفیت‌های قانونی برای قلع‌ و قمع و اعاده به وضع سابق کلیه مستحدثات و تصرفات غیر قانونی از وظایف دستگاه‌های متولی بدون حکم قضایی است.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان اردبیل با اشاره به اینکه در موارد متعددی مشاهده می‌شود؛ ادارات مامور حفظ کاربری اراضی کشاورزی، باغ‌ها و صیانت از حریم جاده‌ها به‌جای اقدام به‌موقع، منتظر اجرای کامل بناهای غیرمجاز یا تخریب و تصرف شده و سپس به طرح شکایت اکتفا کرده و با این کار تصور می‌کنند مسئولیت از آن‌ها سلب شده است.

وی گفت: در رابطه با جلوگیری از تصرفات و تغییر کاربری‌های غیر‌مجاز، زمین‌خواری و تخلیه غیرمجاز نخاله در زمین‌های کشاورزی و کنار راه‌ها، مسئولین بی‌مسئولیت را تحت تعقیب کیفری قرار خواهیم داد.

آسیب‌شناسی مقررات موجود و هوشیاری در قبال خلاء‌هایی که مورد سوء‌استفاده افراد فرصت‌طلب برای اخذ مجوز تغییر کاربری و یا ویژه‌خواری قرار می‌گیرد، از جمله تاکیدات دیگر دادستان اردبیل برای مدیران دستگاه‌های متولی بود.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *